Hrdinové Marvelu vyzývají k soutěži v in-store kampani Coca-Cola
Spolupráce dvou ikonických značek, jakými jsou Coca-Cola a Marvel, si žádá něco výjimečného. K právě probíhající soutěži o zájezd do Marvel Avengers Campusu v Disneylandu Paris jsme pro Coca-Colu připravili hned několik vystavení pro český a slovenský trh.
Ikonické brambůrky Pringles v nových regálech jen tak nepřehlédnete
Značka Pringles se pouští do ještě výraznější vizibility. Jako první ji zaznamenají návštěvníci Global Free Shopu v Potůčkách a Brandově, kde má oblíbená značka Pringles nová permanentní prémiová vystavení.
Vánoční sumář: Jak si Dago poradilo se sezónními POS?
Předvánoční nákupní horečka láká spotřebitele k návštěvě kamenných prodejen, ve kterých nakupují dárky pro své nejbližší. Jak ale zazářit na zahlcených prodejních plochách?
Bez Zlatého Bažanta by Vánoce nestály za to! In-store aktivace na slovenském trhu
Kdyby šlo všechno snadno, Vánoce by nestály za to – to bylo motto sezonní kampaně ležáku Zlatý Bažant, se kterým oslovila publikum na slovenských prodejních plochách.
Naše aktivace získaly v soutěži POS STAR první a druhé místo
Portál Mistoprodeje.cz ve spolupráci se společností ppm factum vyhlásil vítěze soutěže POP STAR o nejlepší in-store realizaci měsíce. Absolutním vítězem za měsíc listopad se stala naše realizace shop in shopu Semtex.
Vánoční Coca-Cola vsází na emoce. A dělá dobře, set POS je nepřehlédnutelný
Pro mnoho z nás jsou Vánoce spojeny s Coca-Colou a jejím vánočním kamionem. Vzbudit emoce na prodejní ploše – a tím v nakupujících posílit zmíněné propojení – byl tedy krásný, ale náročný úkol, kterého se Dago rádo zhostilo.
Oslavte Vánoce s unikátní aktivací Pilsner Urquell
Prémiové pivo k Vánocům neodmyslitelně patří. I proto se značka Pilsner Urquell rozhodla vytvořit unikátní sezonní aktivaci s holofanem, kterou v exponovaných vánočních prodejních plochách rozhodně nepřehlédnete.
Vánoce bez likéru Baileys? Letos NE, na prodejních plochách ho určitě nepřehlédnete!
Baileys se řadí mezi nejprodávanější likéry vůbec. A právě teď – v tomto svátečním čase – se distributor tohoto oblíbeného irského likéru rozhodl, že na trh vstoupí s novou vánoční aktivací.
Nenechte se spoutat tradicí: Hodnocení pro Marketing & Media
Být vidět během tradiční sezony vyžaduje značnou dávku odvahy, ne všechny značky se na to ale cítí.
Kompletní sortiment káv Perla na jednom místě
Úžasná vůně, symbol odpočinku ale i pořádné vzpruhy – tak většina z nás vnímá kávu. Doby, kdy si lidé vybírali pouze mezi zrnkovou a rozpustnou kávu, jsou už dávno pryč.
POP Trendy v Pet food kategorii
Tržby v segmentu Pet food každoročně stoupají. Tato kategorie však doposud nevyčerpala všechny možnosti inovací v oblasti POS prostředků, které pokud jsou správně navrženy a jdou s aktuálními trendy, zajistí navýšení prodejů i o několik procent.
Domácí mazlíčci se stávají plnohodnotnými členy rodiny, a tak je na ně při nákupu krmiva i nahlíženo. Zákazníci se již nespokojí s jakoukoliv kvalitou krmiva, chtějí prémiové a super prémiové produkty, a ty je také třeba prémiově prezentovat. Vliv humanizace na nákupní rozhodování zákazníků se pomalu začíná promítat i do této oblasti a dotýká se nejen způsobu výroby a složení krmiva, dostupnosti, ale i formy jak, kde a v jakém obalu je prezentováno. Mnoho „němých tváří“ trpí například dentálními problémy, alergiemi či oslabenou imunitou, a právě u výše zmíněného vidíme jako tvůrci a producenti POP komunikačních řešení stále řadu nevyčerpaných příležitostí.
Velký potenciál v současnosti pozorujeme také ve specializovaných prodejnách a veterinárních zařízeních. Tyto dva segmenty se již delší dobu drží stranou a jsou právě těmi, kteří zákazníci navštěvují nejčastěji, i když v případě veterinární ordinace ne zcela dobrovolně. Nejsou zde stimulovány pozitivní emoce, chybí inspirativní zóna, informace o novinkách. Vše bývá jeden velký stres. Proč například tuto návštěvu na veterinární klinice nevyužít jako prostor pro vytvoření inspirativní zóny našeho produktu/značky? Jednoduché digitální zařízení, které nás dle dané problematiky odnaviguje do příslušné kategorie a na konkrétní produkty a smysluplně zákazníka poučí na relevantním místě, v relevantním čase (např. dentální problémy – dentální tyčinky, tabletky atp.)
Z hlediska aktivace prostřednictvím POP médií však i nadále postrádáme ve specializovaných prodejnách, v obchodních řetězcích i tradičním trhu atypická vystavení, vystavení spojená s danou potřebou, problematikou, příležitostí či ročním obdobím.
Trendem se stávají:
- Atypické permanentní stojany (důraz kladen na tvar, použité materiály, světelné a 3D prvky), které prezentují značku v neobvyklém provedení. Díky odlišení se od konkurence a jednoznačnému vysvětlení benefitů produktu je zákazník schopen pochopit, že jde o nový produkt, nebo výrazně odlišný od současné nabídky běžného sortimentu.
- Stojany evokující prostředí mazlíčka (stojan ve tvaru psí boudy, kočičího škrabadla atp.). Důležité je klienta v prodejnách zaujmout. Zákazníci v tomto segmentu většinou kupují zaběhnuté značky a přimět je přejít na alternativní bývá problém. Ten ale lze vyřešit „vyrušením“ v podobě netradičního řešení a dobrou emoční a funkční argumentací.
- POP média na produkty pro speciální příležitosti, například na pamlsky (výcvik), oblečky (zimní období) a podobně.
- Vystavení, která vyvolají WOW efekt a svým designem naprosto odvedou pozornost od konkurenčních výrobků, například endcap ala JOJO v cukrovinkách. Jedná se velmi výrazné displaye, které jsou založeny na barvách, zvuku, designu a dotýkají se našich emocí. Segment cukrovinek neustále míří na naše chutě. Bohužel pet segment zatím prezentuje především obaly produktů a emoce nám často nepřináší. Zde je velký potenciál například pro prezentace novinek, při zavádění nových trendů, launchování nových produktů a podobně.
- Regálové moduly s komplexním portfoliem dané značky. Vše najde zákazník na jednom místě. V tomto případě je důležitá komplexnost. Pokud je můj mazlíček navyklý konzumovat například granule jedné značky, pak rozšířením portfolia a seznámení zákazníka s tímto portfoliem může vést k jeho edukaci a rozšíření nákupu o další produkty. Bohužel některé prodejny stále příliš nefungují z pohledu inspirace, ale spíše jako přeplněné místnosti s baleními produktů.
- Čela/endcapy: musí zaujmout a vyvolat emoce
- I dočasné a ekonomické kartonové řešení může být v případě zapojení kreativity správnou volbou a doručí kýžené výsledky.
- Dny našich mazlíčků: Světový den zvířat, Mezinárodní den koček, Mezinárodní den psů,…
Trendem v FMCG je maximální soustředění na aktivity v době svátků. Nejen slevy, akce 2+1, či obdobné aktivity podporují prodej. Samotné vystavení v prodejně, které je založeno na opět odlišném vystavení jako například paletový ostrov Purina vede opět k zábavnému vyrušení a pochopení příležitosti, kde a jak to zákazník očekává. Pokud ale emoce necháme příliš na uzdě, nemůžeme se divit, že se prodeje podobají těm dosavadním. Chcete více? Dělejte pro to více a zapojte více váš marketing do aktivit kolem svátků! - 3V (Vánoce, Valentýn, Velikonoce): celosvětové svátky, prolínající se i do života našich mazlíčků – nejdůležitější období – nejhůře prezentované. Stres, množství produktů, slevy jsou charakteristikou tohoto období. Nicméně zahraničí a opět segment FMCG řádně těží z emocí, které doprovází tyto nejplošnější svátky. Zkuste se zamyslet, zdali by nešlo vaše produkty prezentovat jinak, výrazněji. Například na originálních tematických stojanech, paletových vystaveních a endcapech s kreativními spojeními vašich produktů s patřičným svátkem. Inspirací opět mohou být například cukrovinky, které s těmito obdobími aktivně a kreativně pracují nejvíce.
- Inspirace: je jasně prokázáno, že řada nakupujících se nechá v prodejnách inspirovat a nákup pak provede za předpokladu, že inspirace se změnila v zájem. Pokud vytvoříte POP aktivity, které vás odliší a zákazníka inspirují, emočně vyruší a zaujmou, můžete dosáhnout nejen navýšení prodejů ale především přispět k hodnotě vašich značek.
Výčet těchto trendů skýtá pro kategorii Pet food příležitost k zamyšlení nad novými možnostmi a příležitostmi, kam se v místě prodeje posouvat dále. Ať se nám to společně v této štědré době daří v duchu „tripple-win“ principu, který zodpovědně cílí na spokojenost maloobchodníka, značky i koncového zákazníka.
Marek Končitík a Eva Perglová
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY