Období euforického hédonismu pomalu končí

Jak vypadá aktuální situace v českých místech prodeje a proč je třeba tuzemský trh více kultivovat? To i mnoho dalšího si můžete přečíst v rozhovoru pro Mediaguru.cz se zakladatelem společnosti DAGO Danielem Jesenským, který…

P.O.P. prostředky v prodejnách – kde fungují a kde ne?

Investice do propagace v místě prodeje zaznamenávají jako jedny z mála dlouhodobý růst. Důvodů je několik. Mezi hlavní patří nepřesycenost zákazníka touto formou reklamy, její jasná provázanost s prodejem i efektivita. Všec…

Aktuální shopper-marketingové trendy: ještě větší moc zákazníků a on-line!

Rok 2014 je ve znamení stále intenzivnější koncentrace na dynamicky se měnícího zákazníka. Jaké trendy a nové vlivy budou ovlivňovat komunikaci v místě prodeje ve zbylých měsících roku?

Staňte se hvězdou prodeje. POP média Vám pomohou

Jak se může POP produkt stát prodejně úspěšným? Jakou má in-store komunikace sílu a proč do ní firmy aktuálně investují až 33 % svých rozpočtů? Jaké jsou základní principy funkčních POP materiálů a jak je potřeba přistupovat…

Neuromarketing a in-store – skvělá metoda má i své limity

Neuromarketing vnímají někteří marketéři jako mantru, která v budoucnu výrazně ovlivní způsoby propagace nejen v oblasti televizní, tiskové a on-line reklamy, ale také přímo v místě prodeje. Umožňuje totiž získávat informac…

POP Trendy v Pet food kategorii

Tržby v segmentu Pet food každoročně stoupají. Tato kategorie však doposud nevyčerpala všechny možnosti inovací v oblasti POS prostředků, které pokud jsou správně navrženy a jdou s aktuálními trendy, zajistí navýšení prodejů i o několik procent.

Domácí mazlíčci se stávají plnohodnotnými členy rodiny, a tak je na ně při nákupu krmiva i nahlíženo. Zákazníci se již nespokojí s jakoukoliv kvalitou krmiva, chtějí prémiové a super prémiové produkty, a ty je také třeba prémiově prezentovat. Vliv humanizace na nákupní rozhodování zákazníků se pomalu začíná promítat i do této oblasti a dotýká se nejen způsobu výroby a složení krmiva, dostupnosti, ale i formy jak, kde a v jakém obalu je prezentováno. Mnoho „němých tváří“ trpí například dentálními problémy, alergiemi či oslabenou imunitou, a právě u výše zmíněného vidíme jako tvůrci a producenti POP komunikačních řešení stále řadu nevyčerpaných příležitostí.

Velký potenciál v současnosti pozorujeme také ve specializovaných prodejnách a veterinárních zařízeních. Tyto dva segmenty se již delší dobu drží stranou a jsou právě těmi, kteří zákazníci navštěvují nejčastěji, i když v případě veterinární ordinace ne zcela dobrovolně. Nejsou zde stimulovány pozitivní emoce, chybí inspirativní zóna, informace o novinkách. Vše bývá jeden velký stres. Proč například tuto návštěvu na veterinární klinice nevyužít jako prostor pro vytvoření inspirativní zóny našeho produktu/značky? Jednoduché digitální zařízení, které nás dle dané problematiky odnaviguje do příslušné kategorie a na konkrétní produkty a smysluplně zákazníka poučí na relevantním místě, v relevantním čase (např. dentální problémy – dentální tyčinky, tabletky atp.)

Z hlediska aktivace prostřednictvím POP médií však i nadále postrádáme ve specializovaných prodejnách, v obchodních řetězcích i tradičním trhu atypická vystavení, vystavení spojená s danou potřebou, problematikou, příležitostí či ročním obdobím.

Trendem se stávají:

  • Atypické permanentní stojany (důraz kladen na tvar, použité materiály, světelné a 3D prvky), které prezentují značku v neobvyklém provedení. Díky odlišení se od konkurence a jednoznačnému vysvětlení benefitů produktu je zákazník schopen pochopit, že jde o nový produkt, nebo výrazně odlišný od současné nabídky běžného sortimentu.
  • Stojany evokující prostředí mazlíčka (stojan ve tvaru psí boudy, kočičího škrabadla atp.). Důležité je klienta v prodejnách zaujmout. Zákazníci v tomto segmentu většinou kupují zaběhnuté značky a přimět je přejít na alternativní bývá problém. Ten ale lze vyřešit „vyrušením“ v podobě netradičního řešení a dobrou emoční a funkční argumentací.
  • POP média na produkty pro speciální příležitosti, například na pamlsky (výcvik), oblečky (zimní období) a podobně.
  • Vystavení, která vyvolají WOW efekt a svým designem naprosto odvedou pozornost od konkurenčních výrobků, například endcap ala JOJO v cukrovinkách. Jedná se velmi výrazné displaye, které jsou založeny na barvách, zvuku, designu a dotýkají se našich emocí. Segment cukrovinek neustále míří na naše chutě. Bohužel pet segment zatím prezentuje především obaly produktů a emoce nám často nepřináší. Zde je velký potenciál například pro prezentace novinek, při zavádění nových trendů, launchování nových produktů a podobně.
  • Regálové moduly s komplexním portfoliem dané značky. Vše najde zákazník na jednom místě. V tomto případě je důležitá komplexnost. Pokud je můj mazlíček navyklý konzumovat například granule jedné značky, pak rozšířením portfolia a seznámení zákazníka s tímto portfoliem může vést k jeho edukaci a rozšíření nákupu o další produkty. Bohužel některé prodejny stále příliš nefungují z pohledu inspirace, ale spíše jako přeplněné místnosti s baleními produktů.
  • Čela/endcapy: musí zaujmout a vyvolat emoce

  • I dočasné a ekonomické kartonové řešení může být v případě zapojení kreativity správnou volbou a doručí kýžené výsledky.
  • Dny našich mazlíčků: Světový den zvířat, Mezinárodní den koček, Mezinárodní den psů,…
    Trendem v FMCG je maximální soustředění na aktivity v době svátků. Nejen slevy, akce 2+1, či obdobné aktivity podporují prodej. Samotné vystavení v prodejně, které je založeno na opět odlišném vystavení jako například paletový ostrov Purina vede opět k zábavnému vyrušení a pochopení příležitosti, kde a jak to zákazník očekává. Pokud ale emoce necháme příliš na uzdě, nemůžeme se divit, že se prodeje podobají těm dosavadním. Chcete více? Dělejte pro to více a zapojte více váš marketing do aktivit kolem svátků!
  • 3V (Vánoce, Valentýn, Velikonoce): celosvětové svátky, prolínající se i do života našich mazlíčků – nejdůležitější období – nejhůře prezentované. Stres, množství produktů, slevy jsou charakteristikou tohoto období. Nicméně zahraničí a opět segment FMCG řádně těží z emocí, které doprovází tyto nejplošnější svátky. Zkuste se zamyslet, zdali by nešlo vaše produkty prezentovat jinak, výrazněji. Například na originálních tematických stojanech, paletových vystaveních a endcapech s kreativními spojeními vašich produktů s patřičným svátkem. Inspirací opět mohou být například cukrovinky, které s těmito obdobími aktivně a kreativně pracují nejvíce.
  • Inspirace: je jasně prokázáno, že řada nakupujících se nechá v prodejnách inspirovat a nákup pak provede za předpokladu, že inspirace se změnila v zájem. Pokud vytvoříte POP aktivity, které vás odliší a zákazníka inspirují, emočně vyruší a zaujmou, můžete dosáhnout nejen navýšení prodejů ale především přispět k hodnotě vašich značek.

Výčet těchto trendů skýtá pro kategorii Pet food příležitost k zamyšlení nad novými možnostmi a příležitostmi, kam se v místě prodeje posouvat dále. Ať se nám to společně v této štědré době daří v duchu „tripple-win“ principu, který zodpovědně cílí na spokojenost maloobchodníka, značky i koncového zákazníka.

Marek Končitík a Eva Perglová

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This