Tullamore D.E.W. předvedlo v prodejnách Tesco svůj nový vizuál
Nové paletové vystavení irské whiskey Tullamore D.E.W. jsme zhotovili ve spolupráci s naším klientem a předním výrobcem lihovin Rémy Cointreau. Bylo umístěno ve vybraných prodejnách Tesco CZ a SK.
Captain Morgan je dle poroty portálu Místoprodeje.cz realizací roku 2018
Naše vystavení pro ikonický rum Captain Morgan zvítězilo v anketě o nejlepší reklamní instalaci roku 2018. Uspělo mezi řadou silných soupeřících projektů. Výhra v soutěži, kterou pořádá portál Místoprodeje.cz, potvrdila, že…
Tesco Mobile má velký shop in shop v Letňanech
Mobilní operátor Tesco Mobile otevřel shop in shop v prodejně Tesco v pražských Letňanech. Do této doby jako virtuální operátor využíval pro fyzický kontakt se zákazníky pouze menší pop up kontaktní místa, která jsme pro něj…
Tesco Mobile má velký shop in shop v Letňanech
Mobilní operátor Tesco Mobile otevřel shop in shop v prodejně Tesco v pražských Letňanech. Do této doby jako virtuální operátor využíval pro fyzický kontakt se zákazníky pouze menší pop up kontaktní místa, která jsme pro něj…
Budvar se spojil s Kofolou a předělal nápoje v Ternu
Českobudějovická prodejna Terno láká zákazníky předělanou kategorií piv a nealko nápojů. Je designově vzdušnější a přehlednější, což má vést ke zpříjemnění nakupování. Pilotní realizace je navržená podle výstupů ročního výz…
Devět ocenění z POPAI AWARDS, Captain Morgan je absolutní vítěz
Na letošních POPAI Awards o nejlepší in-store reklamní prostředky se nám opět podařilo uspět a získali jsme celkem devět ocenění pro sedm projektů včetně absolutního vítězství. To získalo vystavení Captain Morgan, které je…
Nové pokladní zóny od Nestlé zvyšují prodej cukrovinek o více než polovinu
Nestlé realizuje v Česku a na Slovensku dodávky pokladních zón do maloobchodních prodejen. Nese s tím spojené náklady a obchodům nabízí také výrazné zvýšení prodejů kategorie cukrovinek, které v testech dosáhly 57 %. Zajist…
I tento rok se snažíme pomáhat
Uvědomujeme si, že pokud se nám daří, nesmíme být lhostejní vůči těm slabším a nesmíme na ně zapomínat. Pokud něco pro ně můžeme udělat, měli bychom to brát jako samozřejmost.
Dago každým rokem přispívá na několik organiza…
V Electroworldu spolu s Nestlé vylepšujeme prezentaci kapslové kávy
Prodejce elektrospotřebičů Electroworld spouští v prodejnách redesign kategorie kapslové kávy. Aktuálně se testuje na dvou prodejnách, do konce roku jich bude dalších pět, v příštím roce zbývající. Projekt koordinujeme se záš…
Robot Karel je k zastižení v Albertu a Hrušce
Kampaň Kofoly s robotem Karlem zaměřenou na podporu nových příchutí probíhá také v in-store prostředí. Po Globusu nyní běží v prodejnách Aholdu a vybraných obchodech Hruška. V tomto vystavení dal klient proti minulosti větš…
Udržitelnost se v retailu dostává do popředí – klienti řeší materiály i provedení POS

Udržitelnost je zásadním tématem posledních měsíců. Většina klientů společnosti Dago řeší materiály, typ tisku i celkové provedení. Chce znát certifikáty a udržitelnost prezentuje například u řetězců jako velký benefit pro samotné umístění displayů či jednotlivých vystavení.
Jaká je ale realita? Například kartonové stojany jsme v poslední době realizovali offsetem. Výhodou je, že kašírování tisků na karton prodlužuje samotnou životnost stojanu, pomáhá stabilitě. Cena takového stojanu je však vysoká a rozhodně nemůžeme hovořit o tématu ekologie jen kvůli použitým barvám.
Řada společností se v Česku naučila tisknout ekonomičtější verzí tisku na UV tiscích, jejich nevýhodou je ale to, že tisk zapáchá, není ekologický, při bigování se láme a o prémiovosti samotného POS nosiče rozhodně nemůžeme hovořit. Jsou ale levné! Tyto POS můžeme vidět ve většině hypermarketů.
Jak čas plyne, dostává i karton nový nádech. Využívají se materiály s certifikátem FSC. Tento certifikát zákazníkům zaručuje, že dřevo pochází z šetrně obhospodařovaných lesů. Pro vlastníky lesa je to prestižní ocenění lesního hospodaření blízkého přírodě. Zároveň se řeší i tisk s dopadem na životní prostředí. Dago využívá tisku na stroji Durst nejnovější generace. Jeho výhodou je tisk pomocí inkoustů na vodní bázi, které navíc nezapáchají. Tisk je velmi tvrdý a tím prodlužuje životnost samotného displaye. V praxi to znamená, že není potřeba vyrábět mnoho stojanů do stejných prodejen, ale stojan lze doplňovat, rebrandovat či případně dále upravovat. 
Místo permanentních řešení se začalo využívat voštiny. Jedná se velmi tvrdý karton, ze kterého je možné realizovat shop in shopy či stabilní displaye. Má dlouhou životnost, je finančně méně nákladný než například celodřevěný stojan a zákazníkovi zajistí podobné benefity jako v případě permanentního vystavení.
Podobnou záležitost zažíváme i v oblasti plastu a dřeva. Některé z plastů mají potvrzení PVC free, což garantuje, že neobsahují škodlivé látky. Často se využívají recyklované materiály, které představují novou éru v udržitelnosti. Tisk na tyto materiály se také mění, a to ve prospěch latexových barev či barev založených na vodní bázi.
I když v minulosti zadavatelé nelpěli na technologiích, použitých materiálech ani samotném provedení, v dnešní době se dostáváme do nové éry a témata udržitelnosti a ekologie jsou při produkci zcela zásadní. Osobně jsem rád, že z trhu mizí displaye, jež byly potištěny UV technologií, kterou považuji pro segment FMCG za zcela nevhodnou. Těším se, že v budoucnu uvidíme mnoho nových, plně ekologických realizací, které Dago zásadně podporuje.
Marek Končitík
Marketing and business director Dago s.r.o.
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY
SK


