Nenechte se spoutat tradicí: Hodnocení pro Marketing & Media
Být vidět během tradiční sezony vyžaduje značnou dávku odvahy, ne všechny značky se na to ale cítí.
Kompletní sortiment káv Perla na jednom místě
Úžasná vůně, symbol odpočinku ale i pořádné vzpruhy – tak většina z nás vnímá kávu. Doby, kdy si lidé vybírali pouze mezi zrnkovou a rozpustnou kávu, jsou už dávno pryč.
Doba pečení se blíží. ECG promuje na prodejní ploše kuchyňské roboty
Od října mohou spotřebitele v prodejnách tuzemské́ sítě Expert Elektro nově zaujmout jedinečné́ POP stojany zhotovené pro značku ECG.
Dvojnásobné zlato ze soutěže POPAI Awards
Ve čtvrtek 24. listopadu se jako každý rok konalo slavnostní vyhlášení výsledků soutěže POPAI Awards. V této soutěži jsou oceňovány nejlepší projekty in store komunikace na domácím trhu. I v letošním roce jsme uspěli a odnášíme si zlato celkem ze dvou kategorií.
Čerstvý pohled na tradiční obor: Hodnocení pro Marketing & Media
Udělat z důvěrně známé věci, jakou je nákup potravin, příjemně překvapivý zážitek, se snaží designéři po celém světě.
Shop in shopy pro Pilsner Urquell získaly první místo v soutěži POP STAR
Portál Mistoprodeje.cz ve spolupráci se společností ppm factum vyhlásil nového vítěze soutěže POP STAR. „Zlatou medaili“ si za měsíc září odnáší naše realizace shop in shopů pro Pilsner Urquell.
Pomáháme tam, kde je to potřeba
Uvědomujeme si, jak důležité je pomáhat slabším a nezavírat oči před problémy, které tíží ostatní. Proto moc rádi podporujeme aktivity, které dávají smysl a přinášejí radost ostatním.
Shop in shop Semtexu promuje novou kampaň Kofoly a zaujme virtuální realitou
Značka energetických nápojů Semtex přichází společně s komunikační agenturou Dago s novými shop in shopy, které mají mimo jiné zvýšit povědomí o nové kampani s názvem „Life is funny, když máš money“.
Halloween je pro děti: Hodnocení pro Marketing & Media
Pojďme se bát… Ale krásně bát! Jak se neztratit v oranžovém moři a prodat o trochu více bonbónů, čokolád, dekorací, bublinek i dýní? Ta nejlepší halloweenská vystavení pro časopis Marketing & Media hodnotila Radka Hejduková.
Nová zimní edice, která vám dá křídla: Red Bull s příchutí jablka a fíku
Společnost Red Bull opět přichází s novou sezonní edicí svých energetických nápojů.
Tucet doporučení pro efektivní in-store komunikaci kosmetiky a péče o pleť

Kosmetika a péče o pleť představují kategorie, kterým se dlouhodobě daří bez ohledu na finanční situaci na trhu. Budoucí předpovědi jsou jim nakloněny, i díky populačnímu růstu a ekonomickému rozvoji v Asii, Africe a na Blízkém východu. Poptávku po inovacích podněcuje jednak stárnoucí populace, která si chce zachovat mladistvost, jednak zvyšující se zájem mužů o svůj vzhled, specifické potřeby žen různé barvy pleti i zájem o veganské produkty.
Byť jsou karty na kosmetickém poli mezi velkými hráči rozdány, přicházejí sem stále nové značky. Boj o pozornost nakupujících v místě prodeje je tedy značný a POP reklama v něm sehrává zásadní roli. Její funkce je především navigační. Nicméně představuje ještě jednu klíčovou výhodu – pokud spotřebitelům poskytne možnost produkt si vyzkoušet, dokáže přitáhnout lidi i do kamenné prodejny. Pro kosmetiku a péči o pleť je tak místo prodeje příležitostí, jak podpořit uvedení nových produktů i promoční akce.
Podle studie Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics, kterou ve 13 zemích včetně České republiky realizovala odborná asociace Shop! Global Network a POPAI, se ve zkoumaných 177 obchodech, nacházejí častěji permanentní než dočasné stojany. Ze 42 různých druhů POP materiálů žádný nedominuje, což jen dokazuje rozmanitost prezentace v této kategorii.
K podpoře vystavení kosmetických produktů připadá v průměru na obchod 25 různých prostředků, z čehož jen malé procento (3,3 %) tvoří digitální obrazovky. Jen velmi omezeně je zatím využívána virtuální či rozšířená realita. Naopak osvětlení je pro prezentaci zásadní, protože dokáže přitáhnout pozornost. Důraz je dále u stojanů kladen na barvy (zejména bílou nebo černou), branding i jasné sdělení nejčastěji s lifestylovými fotografiemi.
Ze zjištění studie vznikla i tato doporučení pro značky a maloobchodníky k tvorbě a implementaci in-store komunikace:
12 doporučení Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics
(1) Značky musí spolupracovat s obchodníky
Spolupráce zadavatelů s retailery je pro úspěch POP reklamy zásadní. Retaileři totiž do značné míry ovlivňují podobu POP materiálů, když určují například jejich maximální velikost i branding. Zadavatelé tak musí znát pravidla i specifika obchodníků, aby byli schopni včas vyrobit vhodný reklamní materiál. Zároveň by si měly obě strany upřesnit, kde na prodejní ploše bude materiál nejlépe umístěn.
(2) Design má odpovídat správnému publiku
Design POP materiálů by měl odpovídat definici cílové skupiny zákazníků. Proto by měly značky přesně vědět, komu své produkty prodávají.
(3) S dodavateli je třeba táhnout za jeden provaz
Pro podporu prodejů se vyplatí spolupracovat s dodavateli, kteří běžně investují nemalé prostředky do poznávání zákazníků. Společné vědomosti dokážou přinést významné přidané hodnoty.
(4) Zkušenost je nade vše
Příležitost POP médií je také ve schopnosti nabídnout zážitek. Zrcadla, testovací stanice, technologické aplikace s rozšířenou realitou, vícesmyslová stimulace by tak určitě měly být jejich součástí. Právě možnost vyzkoušet si produkt na místě a multisensorická zkušenost odlišuje kamenné prodejny od jejich online konkurence.
(5) Jedna velikost většinou nesedí všem
Vždy je potřeba pomýšlet na varianty POP materiálů s ohledem na různé retailové koncepty a styl i velikost prodejen.
(6) Osvětlení je klíčové
Osvětlení dokáže přilákat nakupujícího do kategorie i zviditelnit v jeho očích drobné produkty. Spolu s pohybem umí zákazníka motivovat, aby danému stojanu věnoval svou pozornost.
(7) Digitální obrazovky je potřeba používat uvážlivě
Prostřednictvím digitálních obrazovek lze vnést do místa prodeje světlo, pohyb, výběr produktů i tipy a informace o nabídce. Zároveň je tímto způsobem možné propojit in-store prezentaci s nadlinkovou kampaní, nebo online prodejem. Nicméně i zde platí, že na prvním místě by měly být především potřeby a očekávání nakupujících.
(8) Udržujte rovnováhu mezi sdělením a zásobami
Mít dostatek produktů na regále je určitě lákavé. Nesmí se však zapomínat i na komunikaci produktových informací, zejména v případě nových nebo komplexních produktů.
(9) POP média musí umožňovat jednoduchý nákup
Druhotná vystavení by měla být uzpůsobena k jednoduchému nákupu, tedy umožňovat přehledné a uspořádané vystavení produktů a snadnou manipulaci s nimi. V neposlední řadě by i doplňování zboží a udržování vystavení v dobrém stavu nemělo činit personálu prodejny zbytečné potíže.
(10) Vyrábějte odolné aplikace
Ať už permanentní, nebo dočasná POP média by měla být odolná. Především ta určená jen ke krátkodobému vystavení by měla být i snadno sestavitelna, aby s nimi dokázali snadno a bez problémů pracovat i zaměstnanci prodejny.
(11) Držte komplikovanost na minimu
I při prémiovém vzhledu by POP materiály neměly být jakkoli komplikované. Také za účelem snížení nákladů na výrobu i dopravu by se designéři měli obejít bez zbytečností.
(12) Zhodnocujete a revidujte
POP aplikace by měly podléhat pravidelnému vyhodnocení, které posoudí, co funguje a co by se mělo zlepšit.
Daniel Jesenský, POPAI Central Europe
Původně uveřejněno na webu POPAI Central Europe.
V případě zájmu o podrobnější výstupy z výzkumu Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics kontaktujte kancelář POPAI Central Europe.
Foto: Marketing&Media
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY