Nakoukněte pod pokličku DAGO zákulisí a pobavte se s námi
Jsme pracovně vytížení a připravujeme jedno vystavení za druhým. Kvalitně odvedená práce je pro nás prioritou, za stejně důležité ale považujeme vztahy mezi kolegy a příjemnou atmosféru. Jsme pro každou legraci a mezi povinnostmi se stíháme i dobře pobavit a dodat si...
Jedinečné kávové moduly zahajují spolupráci J.J.Darboven se sítí pekáren Martin
Na začátku unikátního projektu byla myšlenka na vybavení pekáren Martin moduly pro sortiment káv, které má v portfoliu společnost J.J.Darboven. Ta nás následně oslovila s prvním zadáním, čímž začal poměrně dlouhý, rozsáhlý a pracný projekt, který vyžadoval aktivní...
Kláštorná Kalcia komunikuje svoje benefity na ekologických POS nosičích
DAGO s.r.o. nadále pokračuje v dlouhodobé a úspěšné spolupráci s Kofola a.s. Nově se nakupující na českém i slovenském trhu mohou díky POS nosičům blíže seznámit s minerální vodou Kláštorná Kalcia z portfolia nápojů firmy Kofola. Tato minerální voda pramenící...
Jsme u vzniku rumové novinky Ron de Azur
Pro našeho dlouhodobého klienta STOCK Plzeň-Božkov jsme připravili set POP médií k uvedení panamského rumu s názvem Ron de Azur. Již na první pohled je jasné, že provedení POS materiálů předává zákazníkům mnohem více než jen informaci o výrobku. Láká je na výpravu do...
Ze soutěže SHOP! France Awards 2023 si odvážíme zlato a stříbro
Ve čtvrtek 15. června se na galavečeru v Paříži konalo slavnostní vyhlášení cen SHOP! Awards Paris, dříve POPAI Awards Paris. Naše nominované projekty – oba přihlášené do realizací vyrobených z kartonu – byly odbornou porotou ohodnoceny takto: zlato získalo vánoční...
Slovenský nealko trh obohatí novinka z Rajecké doliny
DAGO ve spolupráci s Kofola a.s. vdechuje na prodejních plochách život novým produktům značky pramenitých vod Rajec. Tradiční slovenské bylinky – sladkokyselý Rakytník, lahodný Měsíček a osvěžující Máta – se spojily s pravým čajem a přináší ještě intenzivnější chuť v...
Nový prémiový ležák Krušovice Bohém vstupuje do obchodů velkolepě
Heineken Česká republika, a.s. přichází na tradičně silný pivní trh s novinkou, a tou je prémiový ležák Krušovice Bohém. Už z jeho názvu je patrné, že řešení prezentace značky na prodejní ploše si žádalo kreativu a odvahu. Přenést do vystavení netradiční nápady,...
Royal Crown Cola láká atmosférou jižanské Ameriky na osvěžení i soutěž
Ve spolupráci se společností Kofola a.s. jsme pro Royal Crown Colu připravili na prodejnách Albert a Globus POS nosiče, které nakupujícím umožní vychutnat si pohodu a klid jižanské Ameriky. Přenést se za oceán je možné nejen díky atraktivnímu a originálnímu vystavení...
Hotpointy Jägermeister fandí hokejovému mistrovství světa
Společnost Mast-Jägermeister CZ s.r.o. nabízí fanouškům ledního hokeje možnost zpříjemnit si čekání na vyvrcholení hokejové sezóny. Oblíbená bylinná lihovina Jägermeister se nově prezentuje na prodejních plochách hypermarketů Albert, a to v rámci unikátních...
Aktivace Coca-Cola je vítězem POP STAR 02/2023
Naše aktivace pro společnost Coca-Cola získala první místo v soutěži POP STAR o nejlepší projekt za měsíc únor. Vystavení, které jsme vytvořili u příležitosti soutěže Coca-Cola o lístky do Disneylandu či na pražský Comic-Con, u odborné poroty zaujalo nejvíce svým...
Tucet doporučení pro efektivní in-store komunikaci kosmetiky a péče o pleť

Kosmetika a péče o pleť představují kategorie, kterým se dlouhodobě daří bez ohledu na finanční situaci na trhu. Budoucí předpovědi jsou jim nakloněny, i díky populačnímu růstu a ekonomickému rozvoji v Asii, Africe a na Blízkém východu. Poptávku po inovacích podněcuje jednak stárnoucí populace, která si chce zachovat mladistvost, jednak zvyšující se zájem mužů o svůj vzhled, specifické potřeby žen různé barvy pleti i zájem o veganské produkty.
Byť jsou karty na kosmetickém poli mezi velkými hráči rozdány, přicházejí sem stále nové značky. Boj o pozornost nakupujících v místě prodeje je tedy značný a POP reklama v něm sehrává zásadní roli. Její funkce je především navigační. Nicméně představuje ještě jednu klíčovou výhodu – pokud spotřebitelům poskytne možnost produkt si vyzkoušet, dokáže přitáhnout lidi i do kamenné prodejny. Pro kosmetiku a péči o pleť je tak místo prodeje příležitostí, jak podpořit uvedení nových produktů i promoční akce.
Podle studie Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics, kterou ve 13 zemích včetně České republiky realizovala odborná asociace Shop! Global Network a POPAI, se ve zkoumaných 177 obchodech, nacházejí častěji permanentní než dočasné stojany. Ze 42 různých druhů POP materiálů žádný nedominuje, což jen dokazuje rozmanitost prezentace v této kategorii.
K podpoře vystavení kosmetických produktů připadá v průměru na obchod 25 různých prostředků, z čehož jen malé procento (3,3 %) tvoří digitální obrazovky. Jen velmi omezeně je zatím využívána virtuální či rozšířená realita. Naopak osvětlení je pro prezentaci zásadní, protože dokáže přitáhnout pozornost. Důraz je dále u stojanů kladen na barvy (zejména bílou nebo černou), branding i jasné sdělení nejčastěji s lifestylovými fotografiemi.
Ze zjištění studie vznikla i tato doporučení pro značky a maloobchodníky k tvorbě a implementaci in-store komunikace:
12 doporučení Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics
(1) Značky musí spolupracovat s obchodníky
Spolupráce zadavatelů s retailery je pro úspěch POP reklamy zásadní. Retaileři totiž do značné míry ovlivňují podobu POP materiálů, když určují například jejich maximální velikost i branding. Zadavatelé tak musí znát pravidla i specifika obchodníků, aby byli schopni včas vyrobit vhodný reklamní materiál. Zároveň by si měly obě strany upřesnit, kde na prodejní ploše bude materiál nejlépe umístěn.
(2) Design má odpovídat správnému publiku
Design POP materiálů by měl odpovídat definici cílové skupiny zákazníků. Proto by měly značky přesně vědět, komu své produkty prodávají.
(3) S dodavateli je třeba táhnout za jeden provaz
Pro podporu prodejů se vyplatí spolupracovat s dodavateli, kteří běžně investují nemalé prostředky do poznávání zákazníků. Společné vědomosti dokážou přinést významné přidané hodnoty.
(4) Zkušenost je nade vše
Příležitost POP médií je také ve schopnosti nabídnout zážitek. Zrcadla, testovací stanice, technologické aplikace s rozšířenou realitou, vícesmyslová stimulace by tak určitě měly být jejich součástí. Právě možnost vyzkoušet si produkt na místě a multisensorická zkušenost odlišuje kamenné prodejny od jejich online konkurence.
(5) Jedna velikost většinou nesedí všem
Vždy je potřeba pomýšlet na varianty POP materiálů s ohledem na různé retailové koncepty a styl i velikost prodejen.
(6) Osvětlení je klíčové
Osvětlení dokáže přilákat nakupujícího do kategorie i zviditelnit v jeho očích drobné produkty. Spolu s pohybem umí zákazníka motivovat, aby danému stojanu věnoval svou pozornost.
(7) Digitální obrazovky je potřeba používat uvážlivě
Prostřednictvím digitálních obrazovek lze vnést do místa prodeje světlo, pohyb, výběr produktů i tipy a informace o nabídce. Zároveň je tímto způsobem možné propojit in-store prezentaci s nadlinkovou kampaní, nebo online prodejem. Nicméně i zde platí, že na prvním místě by měly být především potřeby a očekávání nakupujících.
(8) Udržujte rovnováhu mezi sdělením a zásobami
Mít dostatek produktů na regále je určitě lákavé. Nesmí se však zapomínat i na komunikaci produktových informací, zejména v případě nových nebo komplexních produktů.
(9) POP média musí umožňovat jednoduchý nákup
Druhotná vystavení by měla být uzpůsobena k jednoduchému nákupu, tedy umožňovat přehledné a uspořádané vystavení produktů a snadnou manipulaci s nimi. V neposlední řadě by i doplňování zboží a udržování vystavení v dobrém stavu nemělo činit personálu prodejny zbytečné potíže.
(10) Vyrábějte odolné aplikace
Ať už permanentní, nebo dočasná POP média by měla být odolná. Především ta určená jen ke krátkodobému vystavení by měla být i snadno sestavitelna, aby s nimi dokázali snadno a bez problémů pracovat i zaměstnanci prodejny.
(11) Držte komplikovanost na minimu
I při prémiovém vzhledu by POP materiály neměly být jakkoli komplikované. Také za účelem snížení nákladů na výrobu i dopravu by se designéři měli obejít bez zbytečností.
(12) Zhodnocujete a revidujte
POP aplikace by měly podléhat pravidelnému vyhodnocení, které posoudí, co funguje a co by se mělo zlepšit.
Daniel Jesenský, POPAI Central Europe
Původně uveřejněno na webu POPAI Central Europe.
V případě zájmu o podrobnější výstupy z výzkumu Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics kontaktujte kancelář POPAI Central Europe.
Foto: Marketing&Media
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY