Jedenáct ocenění pro DAGO v prestižní soutěži POPAI Awards 2025
Úspěšné tažení napříč kategoriemi a uznání od odborné poroty. Společnost DAGO si z letošního ročníku soutěže POPAI Awards 2025 odnáší jedenáct ocenění, která potvrzují vysoký standard v oblasti instore komunikace, důraz na precizní zpracování i schopnost tvořit...
Představujeme endcap 3.0: Když karton zvládne roli permanentu
Realizace kombinovaného vystavení pro značky Jack Daniel’s & Diplomático pod vlajkou společnosti Brown‑Forman Czechia představuje nový trend v oblasti regálových čel a endcapů. Oproti tradičním permanentním řešením za desítky tisíc korun přináší kombinaci...
Monster shop-in-shop s formulí: marketing na plný plyn
Značka Monster se dlouhodobě profiluje jako výrazný hráč v oblasti lifestyle a motorsportu. Spolupráce s týmem McLaren, která zahrnuje mimo jiné i soutěže o vstupenky na závody F1 nebo zážitky s týmem McLaren, je příkladem toho, jak lze globální sportovní alianci...
DAGO se značkou Rajec proměnilo prodejní plochu v oázu klidu pro maminky i miminka
Začátek léta byl ve vybraných prodejnách moderního trhu ve znamení klidu a mateřské péče. Značka kojenecké vody Rajec zde totiž představila poutavý shop-in-shop, který byl součástí marketingové kampaně „Maminka příroda přeje hezké sny“. Instore řešení vycházelo...
Zlatý Bažant v novém světle: Dvě silné in-store kampaně pro redesign a letní osvěžení na slovenském trhu
Slovenská značka Zlatý Bažant se po dlouhých 24 letech rozhodla pro výrazný krok – změnila tvar své ikonické lahve a zároveň se rozloučila se zlatou fólií na hrdle. Nový design je čistší, modernější a jasně cílí na mladší generaci konzumentů. A protože taková změna si...
Slavíme úspěch na Shop! Paris Awards 2025: Dvě medaile pro český POP design
Mezinárodní soutěž Shop! Paris Awards je každoročním svátkem in-store komunikace a designu, a je považována za nejprestižnější evropské klání POS projektů. Ocenění uděluje odborná porota složená z retailových profesionálů, zadavatelů i kreativců, kteří hodnotí...
Hokejový set POP médií Fernet Stock a Republica strhne atmosférou nakupující i sportovní fanoušky
V rámci kampaně „Za jaký tým piješ ty?“ vsadil STOCK Plzeň-Božkov na silný mix české národní hrdosti, emocí spojené s hokejovým mistrovstvím světa a ikonických značek Božkov Republica a Fernet Stock. Klíčovým prvkem celé instore strategie se stal výrazný shop-in-shop...
DAGO vítězí s projektem L’Oréal Virtuální zrcadlo i na mezinárodní scéně
Projekt L’Oréal Virtuální zrcadlo, který v listopadu 2024 ovládl soutěž POPAI CE Awards v Praze, slaví další velký úspěch. Získal zlaté ocenění v prestižní mezinárodní soutěži Shop! Global Awards 2025, konkrétně v kategorii Beauty & Cosmetics – permanent. Ocenění...
Hravá paletová vystavení z dílny Daga lákaly k soutěžení nakupující na Slovensku
Nepřehlédnutelná Fanta s mottem Hraj s barvou, s jakou chceš DAGO společně s oblíbenou značkou Fanta vneslo do obchodů nejen osvěžující chuť, ale i hravý zážitek! Barevná shop-in-shop vystavení vybízely zákazníky nejen k nákupu, ale především k zapojení do soutěže o...
DAGO přenáší magickou sílu minerální vody Kláštorná Kalcia do obchodů
Přirozená síla minerálů v moderním pojetí Ve vybraných hypermarketech Tesco mohou nakupující zavítat do světa přírodní minerální vody Kláštorná Kalcia, ve kterém se spojuje síla přírody s moderním designem. Tento unikátní shop-in-shop představuje značku Kláštorná...
Tucet doporučení pro efektivní in-store komunikaci kosmetiky a péče o pleť

Kosmetika a péče o pleť představují kategorie, kterým se dlouhodobě daří bez ohledu na finanční situaci na trhu. Budoucí předpovědi jsou jim nakloněny, i díky populačnímu růstu a ekonomickému rozvoji v Asii, Africe a na Blízkém východu. Poptávku po inovacích podněcuje jednak stárnoucí populace, která si chce zachovat mladistvost, jednak zvyšující se zájem mužů o svůj vzhled, specifické potřeby žen různé barvy pleti i zájem o veganské produkty.
Byť jsou karty na kosmetickém poli mezi velkými hráči rozdány, přicházejí sem stále nové značky. Boj o pozornost nakupujících v místě prodeje je tedy značný a POP reklama v něm sehrává zásadní roli. Její funkce je především navigační. Nicméně představuje ještě jednu klíčovou výhodu – pokud spotřebitelům poskytne možnost produkt si vyzkoušet, dokáže přitáhnout lidi i do kamenné prodejny. Pro kosmetiku a péči o pleť je tak místo prodeje příležitostí, jak podpořit uvedení nových produktů i promoční akce.
Podle studie Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics, kterou ve 13 zemích včetně České republiky realizovala odborná asociace Shop! Global Network a POPAI, se ve zkoumaných 177 obchodech, nacházejí častěji permanentní než dočasné stojany. Ze 42 různých druhů POP materiálů žádný nedominuje, což jen dokazuje rozmanitost prezentace v této kategorii.
K podpoře vystavení kosmetických produktů připadá v průměru na obchod 25 různých prostředků, z čehož jen malé procento (3,3 %) tvoří digitální obrazovky. Jen velmi omezeně je zatím využívána virtuální či rozšířená realita. Naopak osvětlení je pro prezentaci zásadní, protože dokáže přitáhnout pozornost. Důraz je dále u stojanů kladen na barvy (zejména bílou nebo černou), branding i jasné sdělení nejčastěji s lifestylovými fotografiemi.
Ze zjištění studie vznikla i tato doporučení pro značky a maloobchodníky k tvorbě a implementaci in-store komunikace:
12 doporučení Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics
(1) Značky musí spolupracovat s obchodníky
Spolupráce zadavatelů s retailery je pro úspěch POP reklamy zásadní. Retaileři totiž do značné míry ovlivňují podobu POP materiálů, když určují například jejich maximální velikost i branding. Zadavatelé tak musí znát pravidla i specifika obchodníků, aby byli schopni včas vyrobit vhodný reklamní materiál. Zároveň by si měly obě strany upřesnit, kde na prodejní ploše bude materiál nejlépe umístěn.
(2) Design má odpovídat správnému publiku
Design POP materiálů by měl odpovídat definici cílové skupiny zákazníků. Proto by měly značky přesně vědět, komu své produkty prodávají.
(3) S dodavateli je třeba táhnout za jeden provaz
Pro podporu prodejů se vyplatí spolupracovat s dodavateli, kteří běžně investují nemalé prostředky do poznávání zákazníků. Společné vědomosti dokážou přinést významné přidané hodnoty.
(4) Zkušenost je nade vše
Příležitost POP médií je také ve schopnosti nabídnout zážitek. Zrcadla, testovací stanice, technologické aplikace s rozšířenou realitou, vícesmyslová stimulace by tak určitě měly být jejich součástí. Právě možnost vyzkoušet si produkt na místě a multisensorická zkušenost odlišuje kamenné prodejny od jejich online konkurence.
(5) Jedna velikost většinou nesedí všem
Vždy je potřeba pomýšlet na varianty POP materiálů s ohledem na různé retailové koncepty a styl i velikost prodejen.
(6) Osvětlení je klíčové
Osvětlení dokáže přilákat nakupujícího do kategorie i zviditelnit v jeho očích drobné produkty. Spolu s pohybem umí zákazníka motivovat, aby danému stojanu věnoval svou pozornost.
(7) Digitální obrazovky je potřeba používat uvážlivě
Prostřednictvím digitálních obrazovek lze vnést do místa prodeje světlo, pohyb, výběr produktů i tipy a informace o nabídce. Zároveň je tímto způsobem možné propojit in-store prezentaci s nadlinkovou kampaní, nebo online prodejem. Nicméně i zde platí, že na prvním místě by měly být především potřeby a očekávání nakupujících.
(8) Udržujte rovnováhu mezi sdělením a zásobami
Mít dostatek produktů na regále je určitě lákavé. Nesmí se však zapomínat i na komunikaci produktových informací, zejména v případě nových nebo komplexních produktů.
(9) POP média musí umožňovat jednoduchý nákup
Druhotná vystavení by měla být uzpůsobena k jednoduchému nákupu, tedy umožňovat přehledné a uspořádané vystavení produktů a snadnou manipulaci s nimi. V neposlední řadě by i doplňování zboží a udržování vystavení v dobrém stavu nemělo činit personálu prodejny zbytečné potíže.
(10) Vyrábějte odolné aplikace
Ať už permanentní, nebo dočasná POP média by měla být odolná. Především ta určená jen ke krátkodobému vystavení by měla být i snadno sestavitelna, aby s nimi dokázali snadno a bez problémů pracovat i zaměstnanci prodejny.
(11) Držte komplikovanost na minimu
I při prémiovém vzhledu by POP materiály neměly být jakkoli komplikované. Také za účelem snížení nákladů na výrobu i dopravu by se designéři měli obejít bez zbytečností.
(12) Zhodnocujete a revidujte
POP aplikace by měly podléhat pravidelnému vyhodnocení, které posoudí, co funguje a co by se mělo zlepšit.
Daniel Jesenský, POPAI Central Europe
Původně uveřejněno na webu POPAI Central Europe.
V případě zájmu o podrobnější výstupy z výzkumu Storedits Skin Care, Make-Up & Cosmetics kontaktujte kancelář POPAI Central Europe.
Foto: Marketing&Media
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY
SK


