Případová studie: Jak na chaotickou správu POS realizací?

Na výrobě a instalaci POS materiálů se podílí celá řada subjektů. Vstupuje do ní mnoho osob na straně výrobce, klienta a prodejce. Čím je projekt rozsáhlejší, tím vzrůstá pravděpodobnost, že se realizace neodehraje zcela hladce. Jak tedy zajistit, aby byla správa každého projektu efektivnější a přehlednější?

Retail po koroně? Čekejme posilování on-linu a silné Vánoce

Bezpečnostní opatření, která měla zabránit dalšímu šíření koronaviru, se začínají pomalu uvolňovat. Zdá se, že se život pomalu navrací do normálu. Už teď je ale jasné, že ekonomické následky krize, kterou jsme si v uplynulých týdnech prošli, budou dlouhodobé a projeví se ve většině odvětví. Jak se covid-19 podepíše na budoucnosti retailového prostředí?

Dodavatel nebo strategický partner – kdo přinese větší hodnotu?

Česká a Slovenská republika je v segmentu POS marketingu neuvěřitelná. Chrlíme obrovské množství nosičů, vytváříme řadu promočních aktivit a máme spoustu prodejen, kde lidé nakupují a firmy jako my pomáhají prodávat. Roste ale také prodejní efekt? Měli bychom se vždy zaměřovat pouze na výnos z prodejů, nebo máme budovat značku? Jak si na tom stojíme ve srovnání se zahraničím?

BLOG: 10 taktik ke stimulaci impulzívních nákupů

V době, kdy lidé čím dál více nakupují na internetu, nabývají impulzívní nákupy v kamenných obchodech na důležitosti. Jsou podněcovány především správně zvolenými produkty, jejich umístěním, anebo získáním pozornosti nakupujících. V těchto 10 tipech se můžete seznámit s možnostmi, jak zvýšit jejich frekvenci i hodnotu.

Případová studie Birell: Jak se půlí bicykl?

Zadání od klienta znělo jednoduše: vytvořit permanentní regálové čelo pro nealkoholické osvěžení Birell. Mělo rezonovat hlavními prvky výrobku – důrazem na lidi, pobytem v přírodě, pobavením s přáteli a dobrou letní pohodou. Vytvořili jsme proto několik různých návrhů, které se postupně vyvíjely, až jsme nakonec… rozpůlili jízdní kolo. Co nás k tomu přivedlo?

Střípky z POPAI PARIS

Popai v Paříži v nás každý rok budí velká očekávání, co uvidíme nového z technologických postupů i designových nápadů. Letošní ročník sice probíhal na velmi zajímavém místě u řeky, ale prostor byl velmi omezený, tudíž se do areálu vešly pouze výstavní exponáty na rozdíl od loňska, kde byly také stánky výrobců vystavení a existovala možnost si s nimi osobně promluvit.

Vedle emocí se soustřeďte i na pozitivní postoj

Představte si následující situaci: Navrhujete a prodáváte běžecké boty. Váš hlavní zákazník, běžec Martin, má už po čtyřicítce, miluje sport a běhat chodí pětkrát týdně. Nyní už zase trénuje na další půlmaraton a vy ho v té souvislosti můžete oslovit se svou nabídkou – novým párem skvělých běžeckých bot.

POP Trendy v Pet food kategorii

Vytvoření správné atmosféry prodejny je jeden z klíčových faktorů, které stimulují zákazníky k nákupu. Je důležité, aby se nakupující cítil dobře již při vstupu do prodejny a pocítil pozitivní emoce. Zákazník vnímá atmosfér…

Opojení technologiemi polevilo, prim hraje autenticita

Z naší návštěvy veletrhu Globalshop bylo zřejmé, že adorace digitálními technologiemi ochladla.
Veletrh Globalshop, jenž se letos z Las Vegas přestěhoval zpět do Chicaga, vyzařoval o poznání méně nadšení z digitálních technologií, umělé inteligence a virtuální reality než v uplynulých dvou letech. Jejich prezentace byla mizivá, podobně tomu bylo i na souběžném MPV veletrhu v Paříži. Retailové komunikaci tento rok naopak vévodila klidná autenticita a esenciální snaha o ten nejlepší možný zákaznický zážitek na základě kvalitního in-store designu.

Při procházení jedné ze dvou největších přehlídek in-store komunikace na světě nemohl návštěvník přehlédnout snahu jejích organizátorů o multisenzorický zážitek hodný prezentovaným in-store řešením. Po výstavní hale byly šířeny příjemné vůně, které se během trasy měnily a neustále překvapovaly, uličky mezi expozicemi byly navíc „vystlány“ vysokými koberci s příjemným nášlapem.
Z expozic nás zaujaly především originální realizace pro segment HORECA, které na našem trhu tak zoufale chybí. Pozornost získala také POP média s originálními detaily, například provaz dekorující top kartu stojanu, kovové tyčky tvořící hrany polic v kartonovém stojanu či tisk působící kvazi 3D efektem. Zajímavý byl rovněž hologram systém na praktickém jednoduchém stojanu k aplikaci například do POP displeje.
Tradičně bylo vidět, že americký trh dokáže uživit i vysoce specializované firmy. Vystavovali například specialisté na magnety, zámečky, uzavírací mechanismy či kolečka využitelná pro POP média.
Podobně jako na pařížském veletrhu pařížském Marketing Point de Vente (MPV) byl i v Chicagu kladen v rámci veletrhu důraz na interaktivní edukaci, a to například formou tréninku principů vizuálního merchandisingu. V Paříži to byl například koučing in-store komunikačních strategií, návrhů a realizací.
V mnohem větší míře než v Paříži vystavovali na americké půdě asijští dodavatelé. Úroveň jejich sortimentu byla však v porovnání s americkými či evropskými výrobci jako obvykle velmi nízká až ubohá. Zlepšila se pouze jejich proaktivita a schopnost komunikace v angličtině. Jejich početné zastoupení dokazuje intenzivní snahu asociace Shop! Global přilákat z Asie nové členy a propojit je se severoamerickým trhem.
 
Shop! OMA Awards 
Součástí veletrhu byla také celoamerická národní soutěž Shop! OMA Awards, v jejímž rámci na jednom místě soutěžily ty nejlepší POP projekty na světě. Ty i letos prokázaly schopnost posunu svých tvůrců v kreativitě, originalitě i WOW efektu. Zatímco v Paříži nejvíce zazářily realizace z kategorie kosmetiky a beauty, v Chicagu pocházely ty nejatraktivnější a zároveň nejdominantnější exponáty z kategorií FMCG, především alkoholických nápojů, potravin a elektro. Netradiční byla kupříkladu kombinace kartonového dočasného řešení stojanu s aplikovanou digi/sensory movement technologií.
Trendem soutěže byl také příklon k přírodním materiálům a jejich imitací či využívání 3D aplikací a zvětšenin. Letos už nepřekvapily ani tradiční harmonické POP kompozice obalu, produktu a POP média, jejichž kombinace vytvářely zajímavé scénografie.
Zákaznická zkušenost v chicagském pojetí 
Při návštěvě chicagských obchodů nebylo možné nevšimnout si „všudypřítomné posedlosti pozitivní zákaznickou zkušeností“. Není výjimkou, že hned u vchodu prodejny vítá zákazníky její „vedoucí“, který se jich při odchodu ptá na hodnocení nákupu. Stane-li se chyba, například čeká-li zákazník ve fastfoodu déle na svou objednávku, je mu doslova vnucována kompenzace, třeba ve formě dezertu či kuponu na další nákup.
Z navštívených prodejen nás nejvíce zaujal supermarket Whole Foods Market v blízkosti Michigan Avenue, jenž propojuje prodejní prostor se stylovou kavárnou, kde je možné konzumovat také zde zakoupené a vynikající ready to eat produkty. V samotné prodejně se příjemně prolínají vůně ručně vyráběných mýdel s čerstvě mletou kávou. Vybírat je možné z mnohých pick & mix ostrůvků.
Sympatický personál se nejen usmívá, ale i pomáhá skládat nákupy do tašek. Vše působí poctivě, jasně a přehledně, a to jak na úrovni jednotlivostí, tak jako celek. Prodejna WFM dokáže komunikovat a těšit zákazníkovy smysly, aniž by ho něčím nevhodně rozptylovala nebo zdržovala. Jednoznačně se jedná o příklad velmi zdařilého in-store konceptu, ve kterém ztrácíte pojem o čase a těšíte se na příští návštěvu.
Daniel Jesenský & Martin Vorel DAGO, s.r.o.

Pin It on Pinterest

Share This