Coca-Cola vsadila v restauracích na udržitelnost

Řada restaurací v Česku a na Slovensku prokoukne. Své hosty totiž přivítají novým zařízením venkovních zahrádek i vnitřních prostor, kterou jsme vyrobili pro Coca-Colu. Kladli jsme při tom důraz na udržitelný rozvoj a přírodní materiály.

Z paletového ostrova pro Heineken vyjíždí automobil

Blikající světla, osvětlený tubus a 3D efekty – to jsou nejvýraznější prvky našeho paletového ostrova pro radlery Zlatý Bažant, které nově poutají pozornost ve slovenských prodejnách. Stojan mimo jiné disponuje poměrně neobvyklou funkcí pohotového rebrandingu.

Colu od Birellu najdete pod kohoutem

„Chtělo by to přijít blíž a jednu plechovku si vzít,“ říkají si nejspíš zákazníci, kteří už v českých prodejnách spatřili naše regálové čelo pro novou Colu od Birellu. A je to správně! Toto vystavení chce totiž podnítit zvědavost a touhu objevovat.

Regálové čelo Cappy láká na snídani

Co může být lepšího než začít den výbornou snídaní, při které na stole nechybí džus z čerstvého
ovoce? Takové sdělení komunikuje naše nové regálové čelo, které jsme zhotovili pro nápoje Cappy.
Kolemjdoucí na prodejně vábí klasickými materiály, stylovým osvětlením i skutečnými potravinami.

Otvíráme pobočku na Slovensku

Od 1. června otevíráme novou slovenskou kancelář v Bratislavě. Díky tomu budeme moci rychleji reagovat na potřeby místního trhu a poskytneme zákazníkům stabilní zázemí pro jejich POS projekty a jejich následnou realizaci. Novinkou pro slovenské zákazníky bude také náš logistický systém pro online přehled a správu POP projektů.

Vyrábíme nástavec Nakliku. Minimalizuje přenos viru

Kliky jsou místo, kde se kupí velké množství bakterií a škodlivých látek. Proto je důležité, aby se lidé těchto míst dotýkali co nejméně. Spolu s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně jsme vyvinuli speciální plastový nástavec, díky němuž lze dveře s klikou otevírat předloktím. Díky principu svého využití získal tento vynález název „Nakliku“.

Kamenné prodejny u elektroniky vedou

Veškeré dění se dnes přesouvá do virtuálního prostoru. Internetové prodeje raketově rostou. Téměř cokoliv je možné vyhledat a zakoupit ihned. Firmy napříč segmenty se přizpůsobují a elektronika není výjimkou. Kdo neumí oslovit zákazníky „skrz obrazovku“, ocitá na chvostu a prodeje klesají. Má v této době kamenný retail smysl?

Shop-in-shop Canonu v Lublani

Výrobce fotoaparátů Canon prodává nejen u nás, ale i v dalších více než dvou stovkách zemí světa. Působí také ve Slovinsku, kde hledal cestu, jak veřejnosti představit své portfolio tiskáren a fotoaparátů. Proto jsme zrealizovali designový promostánek, který vystavené zboží podpoří přímo v místě prodeje.

Na dakarské závody s Big Shockem!

Soutěž o projížďku v kamionu, který závodí ve světoznámé Rallye Dakar, je tady! Upozorňuje na ni limitovaná edice energetického nápoje Big Shock!, pro kterou jsme navrhli regálové čelo a paletový ostrov.

Naše projekty berou v soutěži POP STAR zlato a stříbro

Soutěže portálu Místoprodeje.cz o nejlepší in-store realizaci měsíce se s našimi projekty účastníme pravidelně a daří se nám v ní uspět. Proto nás těší, že se nám zadařilo i v celkovém hodnocení za rok 2019. První dvě příčky v soutěži POP STAR obsadila právě naše vystavení.

Retail po koroně? Čekejme posilování on-linu a silné Vánoce

Bezpečnostní opatření, která měla zabránit dalšímu šíření koronaviru, se začínají pomalu uvolňovat. Zdá se, že se život pomalu navrací do normálu. Už teď je ale jasné, že ekonomické následky krize, kterou jsme si v uplynulých týdnech prošli, budou dlouhodobé a projeví se ve většině odvětví. Jak se covid-19 podepíše na budoucnosti retailového prostředí?

Maloobchod právě prochází restartem. Digitalizace a virtuálnost zažívají svou renesanci, kterou zapříčinila dočasná odstávka kamenných prodejen ve většině segmentů. Omezily se možnosti zákazníků a ti začali k nakupování hledat jinou cestu. Na internetu a v e-shopech ji našli i ti, kteří dosud odolávali. Dá se předpokládat, že tento prodejní kanál bude mít v retailu skokově větší podíl než dřív.

Očekávejme, že služeb, které budou zákazníci využívat digitálně, bude přibývat. Nepůjde zdaleka jen o nakupování. Bude běžné, že se například budeme učit hrát na klavír online anebo budeme doma cvičit, zatímco nás bude trenér kontrolovat prostřednictvím videohovoru nebo aplikace.

Jsme přesvědčeni, že si lidé vytvoří nové nákupní návyky a řadu těch původních již neobnoví. Zákazníci budou znovu věnovat větší pozornost ceně, která se jim při nakupování v příštím období stane klíčovým kritériem. Poptávka po zbytném sortimentu, například módě, autech a luxusním zboží, poklesne.

Na všechny tyto proměny budou muset maloprodejci adekvátně zareagovat. A stejně tak se změna přístupu nevyhne ani propagaci v místě prodeje. Pokud obhájí svůj přínos, zbude prostor i pro nákladnější kreativní řešení. Krize roku 2009 nám však ukázala, že poptávat se bude hlavně nízká cena POS realizací a jejich maximální efektivnost. Bude proto potřeba investovat do kreativity, s níž se podaří proměněnou poptávku pokrýt vhodným a levným způsobem.

Bohužel řada firem tuto potřebu nereflektuje. V lepším případě o investicích částečně uvažují, ale jejich náročné schvalovací procesy tyto úvahy často úplně pozastavují. Vyčkávání na signály z trhu, které takové podniky uplatňují, nic nepřináší. Z krize vyjdou s největšími ztrátami. Ještě hůře si vedou firmy, které daly podpoře prodeje totální „stopku“, aby zachránily vlastní náklady. Jejich viditelnost na trhu poklesne, dost možná se vytratí úplně. Jejich přístup se negativně odrazí i na dodavatelích POP řešení, což by mohlo vést k značnému ochlazení místního trhu. Toho pak mohou využít zahraniční výrobci POP materiálů s nabídkou levnějších řešení.

Věříme, že stoupne POP podpora některých segmentů, které nyní strádají. Příkladem může být hotelnictví a restauratérství. Pokud jde o sezónnost, věříme, že letošní sezóny „zpátky do školy“ a Vánoce vykompenzují nedávné Velikonoce, které byly z hlediska komunikace silně omezené. Takové příležitosti hledají firmy, které se současné situace nebojí a uvědomují si, že právě teď musí své aktivity podpořit. Tyto firmy jsou hodny obdivu a ostatní by si je měli vzít za příklad. Řídí se postupy prověřenými předchozími krizemi, myslí proaktivně a chytře investují.

Zatím lze stěží odhadnout, zda nás v důsledku pandemie koronaviru čekají složitější měsíce, nebo podstatně delší období. Především též s ohledem na naše ekonomické vazby k silně zasaženým trhům na západ od nás, jejichž postižení se postupně bude odrážet také na dění u nás. Každopádně nejrozumnější je začít s přípravami okamžitě. Nečekejme na nic a začněme se soustředit na postkrizové období hned teď. Nejlepším lékem je poctivá dobrá práce, vytrvalost a proaktivita.

Daniel Jesenský a Marek Končitík, Dago

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This