Střípky z POPAI PARIS

Popai v Paříži v nás každý rok budí velká očekávání, co uvidíme nového z technologických postupů i designových nápadů. Letošní ročník sice probíhal na velmi zajímavém místě u řeky, ale prostor byl velmi omezený, tudíž se do areálu vešly pouze výstavní exponáty na rozdíl od loňska, kde byly také stánky výrobců vystavení a existovala možnost si s nimi osobně promluvit.

Vedle emocí se soustřeďte i na pozitivní postoj

Představte si následující situaci: Navrhujete a prodáváte běžecké boty. Váš hlavní zákazník, běžec Martin, má už po čtyřicítce, miluje sport a běhat chodí pětkrát týdně. Nyní už zase trénuje na další půlmaraton a vy ho v té souvislosti můžete oslovit se svou nabídkou – novým párem skvělých běžeckých bot.

POP Trendy v Pet food kategorii

Vytvoření správné atmosféry prodejny je jeden z klíčových faktorů, které stimulují zákazníky k nákupu. Je důležité, aby se nakupující cítil dobře již při vstupu do prodejny a pocítil pozitivní emoce. Zákazník vnímá atmosfér…

Interiér prodejny: na co se zaměřit

Vytvoření správné atmosféry prodejny je jeden z klíčových faktorů, které stimulují zákazníky k nákupu. Je důležité, aby se nakupující cítil dobře již při vstupu do prodejny a pocítil pozitivní emoce. Zákazník vnímá atmosfér…

AR i umělá inteligence změní nákupní zkušenost

Vypadá to, že v následujících 12 měsících význam umělé inteligence (AI) a rozšířené reality (AR) výrazně vzroste. Předloni v létě zažila masové přijetí AR aplikace PokémonGo, letos už se na trh dostávají AR aplikace s již kon…

Obchodní centrum jako svatyně konzumu

Po chodníku šla dobře oblečená atraktivní dívka, vedle ní o půl kroku zaostávala její o něco méně pohledná a líbivě oblečená kamarádka. Ta první zastavila před na fotobuňku otevřenými dveřmi do velké nákupní galerie a význa…

Co očekávají klienti nejčastěji od POS řešení?

Celková komunikace se zákazníky v místech prodeje se vyvíjí podle očekávání nakupujících. Tuto skutečnost si obchodníci velmi dobře uvědomují, a proto promítají vědomosti o svých zákaznících do konkrétních požadavků na samo…

Retail Safari v Düsseldorfu

Letošní cesta za inspirací v německém Düsseldorfu ukázala možnosti, jak se mohou prodejny stát příjemnou součástí volného času zákazníka.

V rámci návštěvy veletrhu Euroshop v Düsseldorfu jsme si nenechali ujít naši tradičn…

Případová studie Birell: Jak se půlí bicykl?

Zadání od klienta znělo jednoduše: vytvořit permanentní regálové čelo pro nealkoholické osvěžení Birell. Mělo rezonovat hlavními prvky výrobku – důrazem na lidi, pobytem v přírodě, pobavením s přáteli a dobrou letní pohodou. Podmínkou byla instalace chladničky tak, aby motivovala zákazníka ke koupi nápoje a jeho okamžité konzumaci. Vytvořili jsme proto několik různých návrhů, které se postupně vyvíjely, až jsme nakonec… rozpůlili jízdní kolo. Co nás k tomu přivedlo?

Směřování designu jsme od počátku stavěli na dvou pilířích. Prvním byl klientův klíčový vizuál, druhým byla probíhající kampaň, která se zaměřovala na zážitkovost úzce spojenou s aktivním životním stylem. Po prvotní poradě s klientem jsme se rozhodli zaměřit se při designování nejprve na motivy pobytu v přírodě a výletu. Zohlednili jsme je v prvních dvou návrzích.

Při pohledu na vodopád, který symbolizoval osvěžení a čerstvou pramenitou vodu, se většině z nás pravděpodobně vybaví procházky v přírodě a letní pohoda. Vodní tříšť, která se vznáší kolem vodopádů v letních vedrech osvěžuje, podobně jako nealkoholický Birell. Výrazně na zákazníka působí také modrý rám s fotografií přátel v barvách Birellu.

Mlýnské kolo pracuje s podobnými prvky jako vodopád, k tomu ještě evokuje poctivou práci a čas strávený s rodinou. Jenže oba návrhy neměly dostatečný silný „wow efekt“. „Chtěli jsme, aby endcap opravdu vyčníval a přitáhl každého pozornost nějakým výrazným prvkem. Naplnění tohoto požadavku jsme nespatřovali ani u relativně malého mlýnského kola, ani u vodopádu umístěném ve spodní části,“ říká Tomáš Krýsman, který se o vývoj endacpu staral na straně Birellu.

Společně s klientem jsme usoudili, že musíme více zdůraznit větší vazbu na aktivní životní styl. Komplikovanost technického řešení se rovněž ukázala jako problém. „Obávali jsme se poruchovosti mechanismu, který pohání vodní koloběh. Bylo by potřeba mu pravidelně dodávat vodu nebo jiné provozní tekutiny. Proto jsme od těchto konceptů nakonec upustili,“ doplňuje Tomáš Krýsman.

Jak z toho ven? Uvědomili jsme si, že dominantní atribut endcapu musí tvořit předmět, v němž zákazník v obchodě jednoznačně uvidí sport. U vody jsme částečně zůstali a navrhli téma vodáctví, které k létu neodmyslitelně patří. Tak vznikl námět na kánoi.

Proč právě kánoe? Nechtěli jsme akcentovat žádné atletické výkony, ba naopak jsme se soustředili výhradně na volnočasovou, pohodovou sportovní aktivitu. Kánoe vyvolává dojem osvěžení a relaxace ve venkovním prostředí. Podtrhují to i skály, které se táhnou od shora dolů po celém čele. Po dlouhém zvažování jsme ale usoudili, že jak kánoe, tak předcházející návrhy oslovují užší cílovou skupinu, což se trochu míjí s masovým zaměřením produktu. „V tomto podání jde o zobrazení spíše už náročnější outdoorové aktivity, což nemusí pro každého znamenat vyloženou pohodu,“ popisuje Tomáš Krýsman z Birellu.

Tak dlouho jsme hledali pohodovější sport, kterému se věnuje širší masa obyvatelstva, až naše nápady začaly kroužit kolem cyklistiky. A co ji nejvíce symbolizuje? Jízdní kolo! Spojuje v sobě všechny důležité aspekty, které jsme potřebovali zobrazit – přírodu, výlet i shromáždění s nejbližšími. Navíc jde o aktivitu, při níž se nealkoholické osvěžení dobře konzumuje.

Prostor je však omezený a kolo příliš velké, takže jsme museli vyzkoumat, jak ho do čela vměstnat. Rozhodli jsme se bicykl rozpůlit a do endcapu upevnili jeho přední polovinu. Bylo pouze potřeba dát pozor na správné ukotvení a otupení ostrých hran. Model totiž svým lákavým provedením přímo vybízí zákazníka, aby si na něj sáhl, a kvůli tomu jsme museli zajistit maximální bezpečnost. Nejdůležitější element vystavení doplňuje speciální žluté osvětlení situované v levém horním rohu, jenž napodobuje prosluněné letní počasí. Pod ním stojí chladnička a vedle jsou vyobrazeni mladí usměvaví lidé. Sokl čela lemuje malý žlábek, ze kterého vyrůstají zelené rostliny. I ty pomáhají dotvářet pocit, že se zákazník nachází venku. „Vítězný návrh kola se nám velmi líbil a v principu už jsme jej nijak zásadně neměnili – jen jsme změnili barevnost polic a lednice a vybírali, jaké rostliny na end cap umístit,“ zakončuje Tomáš Krýsman.

Váš tým DAGO

Pin It on Pinterest

Share This