Globalshop Las Vegas – shoppercentrismus standardem

Český a evropský svět in-store komunikace má své limity dané regionem i mentalitou. Uvažuje ve vlastním kulturním a myšlenkovém rámci a i když je logicky nutné tento přístup přijímat a pracovat s ním, trendy nastolené za oc…

Euroshop 2014 – sci-fi realitou

Naše branže se nesmírně mění a rozvíjí. Jasným důkazem toho byl letošní maloobchodní veletrh Euroshop 2014, kterého se nás několik z DAGO teamu tradičně zúčastnilo a proto se s Vámi můžeme alespoň touto cestou podělit o naš…

Demo stěny na mobilní telefony v Electroworld

Naše světelné stěny na mobilní telefony jsou jako dětská skládačka. Pomocí několika kliků na ovladači je možné změnit jejich barvu, snadno lze zaměnit i logo značky. Úplné přestavení aktuální nabídky telefonů na prodejně je…

Nové LEGO světy: Pojďte si hrát!

Naše společnost vytvořila pro svého klienta LEGO do sítě hračkářství Bambule (na Slovensku Alltoys) unikátní instalaci světů LEGO pro malé i velké příznivce této světoznámé značky. První pilotní projekt byl právě instalován…

Sledujte DAGO novinky a hodnocení na Linked In !

Kdo dnes není na síti, jako by nežil. Proto jsme se rozhodli prezentovat DAGO na LinkedIn – největší profesionální síti světa.

Sociální sítě skýtají nevídaný potenciál firemní komunikace, a tak jsme se rozhodli zřídit si <...

POPAI Awards – nejvíce ocenění pro DAGO

Naše společnost získala mezi všemi přihlášenými soutěžícími nejvíce cen v letošní mezinárodní soutěži o nejlepší prostředky komunikace a reklamy v prodejních místech POPAI AWARDS . Na slavnostním galavečeru jsme přebrali še…

Rémy Cointreau Whiskey POP

Češi a Slováci díky naší nové POP aplikaci lépe porozumí whisky. Rostoucí segment prodeje destilátů z kategorie whisky má podpořit nová POP kampaň zaměřená na vzdělávání zákazníků. Pro našeho klienta Rémy Cointreau a jeho z…

Nové POP stojany Tassimo

Vítězství stojanu Tassimo v oborové soutěti POPAI Awards 2012 bylo pro nás výzvou k navržení a nasledné výrobě a implementaci nové verze menšího podlahového stojanu o půdorysu 1/4 palety. Zadavatelem projektu byla společnos…

Promostolky Sommersby pro Budvar

Promostolky připomínající dubový sud s jabloní, motiv, který provází alkoholický cider Sommersby, které navrhla a vyrobila naše společnost, přilákaly k ochutnání zhruba devět tisíc lidí a celkem se vypilo dva a půl tisíce l…

Přijmeme schopného konstruktéra

Přijmeme do našeho vývojového teamu schopného konstruktéra. V případě zájmu o tuto pozici kontaktujte Martina Vorla na e-mailu martin.vorel@dago.cz.

Náplň práce:

  • návrh a realizace konstrukčních řešení reklamních…

Analogové realizace opět předmětem zájmu

Pařížský veletrh příliš technologických inovací neukázal. Kreativita spočívala především v originálním designu a kombinacích materiálů.

Veletrh Marketing Point de Vente (MPV) si tradičně „vystačil“ s jedním pavilonem v pařížské Porte de Versailles, jehož plochu zaplnilo několik set expozic věnovaných především POP komunikaci. S touto specializací představuje vedle Euroshopu a Globalshopu jednu ze tří největších oborových přehlídek na světě. Své postřehy odsud nabídli lidé ze společnosti DAGO, kteří sem přijeli za inspirací.

Samotné expozice i letošní ročník soutěže POPAI Euro Awards, který byl jako vždy součástí veletrhu, však nenabídl příliš inovací ani výrazně atraktivnější instalace, než je k vidění na českém trhu. Zatímco předloni se veletrh hemžil roboty, technologiemi na rozpoznávání obličeje, digitálními zobrazovači či novým pojetím hologramů, letos adorace k hi-tech výrazně ochladla. Větší prostor získaly především analogové realizace. „Letošní veletrh nám potvrdil, že v dnešní době je velmi těžké přijít s nějakou novou smysluplnou technologickou či výrobní inovací. Vše, co jsme viděli, už dokážeme běžně vyrobit i zajistit. Jediným limitem bývá rozpočet. Poptává-li klient prémiový a luxusně vypadající stojan a neposkytne adekvátní rozpočet, musíme hledat levnější varianty,“ podotýká projektová manažerka Anna Brůžková.
Nejinovativnějším počinem na MPV se jevil systém aplikace LED diod od společnosti PixLum. Ta vytvořila sendvičové panely s vodivým systémem, do nichž je možné kamkoli „zapíchnout“ LED diodu na speciálním trnu, a vytvářet tak velmi snadno různorodé světelné obrazce. Režim svícení je možné spravovat běžnými řídícími jednotkami. Zajímavá byla také expozice s 3D projekcí, k níž nebyly zapotřebí speciální brýle nebo zdomácnění hologramů v POP aplikacích. U analogových realizací si výrobci dávali záležet na detailech. „Až třetina wow efektu POP médií se může ztratit při cestě od 3D návrhu k výrobě. V mnoha případech bylo v Paříži znát, že byť šlo o poměrně triviální návrh, v detailech výrobci nepolevili a výsledek byl díky tomu skvělý,“ myslí si designér Milan Marek.
Klasické materiály nezklamaly
Kreativitou tradičně zazářily realizace z kartonu, které pracovaly s originálními tvary, výseky i vrstvami, a jejichž součástí se dokonce stávaly i zpětné projekce na horní komunikaci. Z kartonových realizací zaujala také realizace pro značky slaných snacků Cheetos a Doritos, které dokázaly u návštěvníků vyvolat chuť i stimulovat hmat ke kontaktu s netradičním povrchem zvětšenin produktů. S plážovou atmosférou si ve stylu své značky pohrála i realizace šumivého vína Moët & Chandon.
Dalším často využívaným materiálem byla překližka, která byla použita například u stojanu na těstoviny a decentně doplněna černým sítotiskem. „Jednoduché a účinné! Velmi hezkým detailem na tomto stojanu byly i cenovkové kapsy rovněž vyrobené z překližky. Nezřídka se totiž stává, že povedené POP vystavení musíme pokazit neladícími cenovkovými lištami, které celkový dojem poškodí,“ upozorňuje Anna Brůžková, jež na MPV dále ocenila například kombinaci světlého dřeva a černě lakovaného kovu, působící čistým a přírodním dojmem.
Zajímavé kombinace materiálů přitahují pozornost
Hesla „v jednoduchosti je krása“ nebo „méně je někdy více“ se držela většina firem, zejména těch ze segmentu kosmetiky a beauty. „Jednoduché, čisté, nepřeplácané stojany, v kombinaci černé a zlaté či s čirými materiály v policích, stále působí luxusně a prémiově,“ říká Anna Brůžková. Neotřelého spojování materiálů, které se navzájem doplňují za účelem vyšší autentičnosti, si všímá i Milan Marek, a to například u expozice značky Rio Mare: „Vlastně bych řekl, že klasický stojan je nahrazen odlehčenou scénografií, což posiluje schopnost vyrušení a vtažení do příběhu produktu.“
Projektový manažer Miroslav Obrátil upozorňuje na netradiční využití jednoduše dostupných materiálů: „Levný materiál tak z dálky působí opravdu prémiově a dražší, než ve skutečnosti je.“ Tohoto efektu využila například značka Rémy Martin, jež si pohrála s atypickou kombinací běžných plastů, a docílila tak efektu kamenné mozaiky či lepeného skla. Dále byl kladen velký důraz na přírodní materiály a ekologické realizace, a to v takové míře, která se na českém trhu zatím příliš nevidí.
Za překvapivé považuje Milan Marek nedostatek moderních technologií. „V době, kdy na silnice míří autonomní vozy, bych očekával více digitálních, resp. high tech aplikací. S výjimkou pohyblivého majáku na kovové plotně jsem toho ale v Paříži moc nezaznamenal,“ dodává.
Práci s 2D daty, která hrají významnou roli ve finální podobě POP média, pozitivně hodnotí Miroslav Obrátil například u stojanu značky Guerlain: „Jednoduchý stojan s jedním zajímavým prvkem a dokonale vyladěnými 2D daty si zaslouží nominaci ve své kategorii Fragrance, Care, Beauty – Floor v soutěži  POPAI Euro Awards.“
Na výšce záleží
Obecně byly POS materiály na veletrhu rozměrově mnohem štědřejší, než je běžné na českém trhu. „U většiny exponátů totiž nebyla příliš řešena výška. U nás máme často velmi striktně stanovené hranice výšky, přes které nemůžeme jít, což mnohokrát omezuje jejich možnosti a výslednou podobu. Na grafickém návrhu stojan vypadá mohutně a na první pohled upoutá, nicméně při dodržení podmínky výšky 150 cm je reálný dojem degradován a na prodejně se může lehce ztratit,“ vysvětluje Anna Brůžková. Atypickou velikostí dokázala přilákat pozornost například prostorová POP media okolo mrazáků. „V České republice by tato velikost neprošla, realizace by však s potřebnou adaptací možná byla,“ dodává Miroslav Obrátil.
Oproti veletrhu Globalshop, jenž se konal v americkém Chicagu, byla v Paříži zastoupena jen velmi mizivě asijská produkce. Ti, co na MPV z Asie vystavovali, vesměs nabízeli pouze technologie, například chytré kamerové systémy. MPV potvrdil, že i na českém trhu existuje POP špička a rozdíl mezi českými realizacemi a těmi světovými není zdaleka tak značný jako v minulosti.

Váš DAGO team

Fotogalerie

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This