Radegast láká na hořkost i světelné a zvukové efekty. Nová aktivace zasáhne lidské smysly
Již od ledna se mohou zákazníci ve vybraných hypermarketech Albert setkat s novými aktivacemi piva Radegast, které zhotovila agentura Dago ve spolupráci se společností Plzeňský Prazdroj. Pro výrobu setu POS materiálů bylo využito hned několik inovativních prvků tak,...
Hrdinové Marvelu vyzývají k soutěži v in-store kampani Coca-Cola
Spolupráce dvou ikonických značek, jakými jsou Coca-Cola a Marvel, si žádá něco výjimečného. Komunikační agentura Dago tak k právě probíhající soutěži o zájezd do Marvel Avengers Campusu v Disneylandu Paris připravila pro Coca-Colu hned několik vystavení pro český a slovenský trh.
Ikonické brambůrky Pringles v nových regálech jen tak nepřehlédnete
Značka Pringles se pouští do ještě výraznější vizibility. Jako první ji zaznamenají návštěvníci Global Free Shopu v Potůčkách a Brandově, kde má oblíbená značka Pringles nová permanentní prémiová vystavení.
Vánoční sumář: Jak si Dago poradilo se sezónními POS?
Předvánoční nákupní horečka láká spotřebitele k návštěvě kamenných prodejen, ve kterých nakupují dárky pro své nejbližší. Jak ale zazářit na zahlcených prodejních plochách?
Bez Zlatého Bažanta by Vánoce nestály za to! In-store aktivace na slovenském trhu
Kdyby šlo všechno snadno, Vánoce by nestály za to – to bylo motto sezonní kampaně ležáku Zlatý Bažant, se kterým oslovila publikum na slovenských prodejních plochách.
Naše aktivace získaly v soutěži POS STAR první a druhé místo
Portál Mistoprodeje.cz ve spolupráci se společností ppm factum vyhlásil vítěze soutěže POP STAR o nejlepší in-store realizaci měsíce. Absolutním vítězem za měsíc listopad se stala naše realizace shop in shopu Semtex.
Vánoční Coca-Cola vsází na emoce. A dělá dobře, set POS je nepřehlédnutelný
Pro mnoho z nás jsou Vánoce spojeny s Coca-Colou a jejím vánočním kamionem. Vzbudit emoce na prodejní ploše – a tím v nakupujících posílit zmíněné propojení – byl tedy krásný, ale náročný úkol, kterého se Dago rádo zhostilo.
Oslavte Vánoce s unikátní aktivací Pilsner Urquell
Prémiové pivo k Vánocům neodmyslitelně patří. I proto se značka Pilsner Urquell rozhodla vytvořit unikátní sezonní aktivaci s holofanem, kterou v exponovaných vánočních prodejních plochách rozhodně nepřehlédnete.
Vánoce bez likéru Baileys? Letos NE, na prodejních plochách ho určitě nepřehlédnete!
Baileys se řadí mezi nejprodávanější likéry vůbec. A právě teď – v tomto svátečním čase – se distributor tohoto oblíbeného irského likéru rozhodl, že na trh vstoupí s novou vánoční aktivací.
Nenechte se spoutat tradicí: Hodnocení pro Marketing & Media
Být vidět během tradiční sezony vyžaduje značnou dávku odvahy, ne všechny značky se na to ale cítí.
Svět in-store komunikace za oceánem – Část 1. soutěž OMA a veletrh Global Shop

Reportáž z naší návštěvy nejen veletrhu a konference Globalshop v Las Vegas: Zkušenosti z mezinárodního veletrhu a konference GLOBAL SHOP, USA 2014
Český a evropský svět in-store komunikace má své limity dané regionem i mentalitou. Uvažuje ve vlastním myšlenkovém rámci, a i když je logicky nutné tento přístup přijímat a pracovat s ním, trendy nastolené za oceánem či případně v jiných krajích světa mají v globalizovaném světě nadnárodních korporací výrazný potenciál se u nás dříve či později prosadit také. I proto jsou vhled a rozšíření obzorů, které poskytuje jedna z celosvětově největších konferencí v daném marketingovém segmentu, velmi důležité. Vydali jsme se tedy na mezinárodní veletrh a konferenci GlobalShop a prošli bezpočet reálných obchodů, abychom monitorovali situaci v kolébce in-store komunikace a poučili se z ní.
Článek jsme rozdělili na tři díly. Dnes vám v prvním z nich představíme veletrh a porovnáme jej s podobnou akcí – EuroShopem Düsseldorf. Zamyslíme se v kontextu Complex In-store Solution a také o úrovni mezinárodní soutěže Outstanding Merchandising Achievement (OMA).
Komplexní přístup, který funguje
Jedete-li na zkušenou do Las Vegas, hlavou se vám honí představy o tom, čím vás konference nebo veletrh globálního charakteru překvapí. Jestli i jinde ve světě realizátoři uvažují v širším kontextu a aplikují podobné přístupy, jako je Complex In-store Solution (CIS). Zda vycházejí z teoreticko-praktického základu a zda uvažují o místech prodeje jako o lokalitách, kde by se měl zákazník cítit dobře, mít radost, že nakupuje a užívá si. Jinými slovy – běhají vám hlavou termíny jako shoppercentrismus a uvědomělý nebo udržitelný přístup k prodejům i zákazníkům. Odpovědi jsme našli a nabízíme je níže.
Samotný veletrh působil skvěle, a to stabilnější a usedlejší atmosférou než například EuroShop Düsseldorf. Nenarazili jsme tam sice na mnoho opravdových unikátů a prototypů in-store komunikace, prostor místo toho zaujímaly pokročilé, dotažené a evidentně funkční a využívané aplikace. Čišela z nich profesionální samozřejmost a díky tomu i důvěryhodnost jejich vystavovatelů i jejich snaha po uvědomělém a řízeném pokroku.
Vysoký standard stánků podtrhoval aktuální trend – posedlost multisenzorickou komunikací. Ta se výrazně odrážela i v pojetí samotných veletržních expozic, například podlah (často jsme měli pocit, že šlapeme po trávníku nebo měkké hlíně), nebo provoněných a ozvučených expozicích. A ještě jeden výrazný prvek stál za povšimnutí – skromná účast Asiatů a nízká kvalita jejich výstavních stánků bez inovací a energie. Potvrdila se tak skutečnost patrná již z EuroShopu, kde šlo o asijský „kobercový nálet“ neinovativnosti a nudy.
USA vs. Evropa – 2:0 na body
Součástí veletržní expozice byla také soutěž amerických firem s názvem Outstanding Merchandising Achievement. I její úroveň byla špičková. Kvalitní, promyšlené a do posledních detailů dotažené realizace se počítaly na stovky. V hlavních rolích byly stojany, displaye, shop-in-shopy a další. Jednalo se většinou o jednoduché a originální P.O.P. koncepty z mnoha produktových kategorií, převažovala kartonová a dočasná P.O.P. média v úžasném designu a provedení.
V českém kontextu netradiční byla i značná velikost některých přihlášených projektů, přímo odvislá od velkých ploch a prostorů, které poskytují americké maloobchodní prodejny. K vidění byly i fantastické kombinace tradičních materiálů s originálními nápady jejich využití a zpracování. Na soutěži byla znát jasná kreativní převaha severoamerických firem, a to i ve srovnání s Evropou.
Nejzajímavější na tom všem však byla věc, která by teoreticky měla být (ale velmi málo je) běžnou součástí jakékoli in-store komunikace. Téměř samozřejmá souhra packagingu (podtrženého výborným obalovým designem) se soutěžními P.O.P. médii. Eliminován byl díky tomu častý problém, který je rozpoznatelný v českém kontextu, kdy nápaditá realizace zastíní produkt, jež má prodávat. Soutěžní P.O.P. média ale strhávala pozornost tak akorát a přirozeně dávala vynikat propagovaným produktům v harmonických synergiích. Často byla jen jednoduchým, nápaditým a „atmosférickým“ doplňkem vystaveného sortimentu, kterému doplňovala image a z dálky k němu přitahovala pozornost.
Drtivé většině exponátů tedy nebylo po stránce celkového pojetí co vytknout. Od skvělé visibility přes systematický a svědomitý přístup ke značce a evidentní dodržování Frazierova pravidla (které říká, že zákazník musí komunikaci pochopit do tří vteřin, vidět ji musí ze čtyř směrů a komunikace k zákazníkovi by měla mít maximálně pět slov) až po jednoznačné začlenění stojanů do celkového kontextu komunikace a positioningu značky. P.O.P. za oceánem evidentně vznikají na hluboce zakořeněných shoppercentrických principech a dlouhodobých zkušenostech tamních dodavatelů. USA tedy nejsou nadarmo nazývány kolébkou in-store komunikace.
Další část našeho vyprávění o zkušenostech s in-store komunikací představíme ve druhém dílu naší trilogie. Bude plný praktických rad a tipů přímo z konference GlobalShop.
Daniel Jesenský
DAGO, s.r.o.
Reagujte na: daniel.jesensky@dago.cz