Vyvrácené mýty o nakupování
Některé názory ohledně nakupování, které jsou považovány za ověřené a pravdivé, se změnily. Zjistěte, jak zákazníci skutečně nakupují, a to jejich vlastníma očima.
V průběhu posledních desetiletí přinesly výzkumy týkající s…
In-store v Šanghaji a Pekingu
Právě jsme se vrátili ze světa, kam jsme se vydali za dalším in-store dobrodružstvím s tradičním cílem inspirovat se a obhlédnout nové trendy v oboru P.O.P. komunikace. Tentokrát jsme zamířili do Číny. Nejprve na veletrh C-st…
Fenomény zdání – když POP reklama odrazuje
Ze zkušeností i průzkumů dlouhodobě vyplývá, že zákazníci na POP médiích dlouhodobě oceňují jednoduchost, srozumitelnost a případně vtip. Implementátoři by se tedy měli vyvarovat používání nad míru manipulativních prvků, kt…
Vyrušit, zaujmout, prodat. Jak na funkční P.O.P. komunikaci?
Lidský mozek funguje podle zákonitostí, které se nezměnily od dob pravěku. Jak jich využít v maloobchodě pro zvýšení prodeje? Seznamte se s tím, jakou roli hrají v komunikaci se zákazníkem principy barevnosti, kontrastu a do…
Vyvolejte v zákaznících emoce přímo v místě prodeje, vyplatí se to (1. část)
Emoce výrazně ovlivňují nákupní chování zákazníka v místech prodeje. Potvrzují to výzkumy a stavějí na tom moderní in-store komunikační strategie napříč světovými trhy.
Toto zjištění prakticky pro zadavatele znamená přechod…
Období euforického hédonismu pomalu končí
Jak vypadá aktuální situace v českých místech prodeje a proč je třeba tuzemský trh více kultivovat? To i mnoho dalšího si můžete přečíst v rozhovoru pro Mediaguru.cz se zakladatelem společnosti DAGO Danielem Jesenským, který…
Vyvolejte v zákaznících emoce přímo v místě prodeje, vyplatí se to (2. část)
Emoce výrazně ovlivňují nákupní chování zákazníka v místech prodeje. Potvrzují to výzkumy a stavějí na tom moderní in-store komunikační strategie napříč světovými trhy.
Ovlivňujme všechny smysly
Abychom stimulaci e…
Obsazujte P.O.P. komunikaci do pozitivních rolí: nebuďte překážkou či manipulátorem
Nákupní rozhodování je řízeno emocemi. V jeho pozadí však stojí především zvyky, které předurčují obsah nákupního košíku. Co je tedy úkolem P.O.P. komunikace? Vypnout našeho autopilota, který nás vede k již vyzkoušeným výro…
Svět in-store komunikace za oceánem – Část 3. Retail safari – posedlost zákazníkem, klíč k úspěchu.
Reportáž z naší návštěvy nejen veletrhu a konference Globalshop v Las Vegas: Zkušenosti z mezinárodního veletrhu a konference GLOBAL SHOP, USA 2014
Český a evropský svět in-store komunikace má své limity dané regionem i ment…
Svět in-store komunikace za oceánem – Část 2. konference Global Shop – praktické tipy a rady
Reportáž z naší návštěvy nejen veletrhu a konference Globalshop v Las Vegas: Zkušenosti z mezinárodního veletrhu a konference GLOBAL SHOP, USA 2014
Český a evropský svět in-store komunikace má své limity dané regionem i ment…
Střípky z POPAI PARIS

Popai v Paříži v nás každý rok budí velká očekávání, co uvidíme nového z technologických postupů i designových nápadů. Letošní ročník sice probíhal na velmi zajímavém místě u řeky, ale prostor byl velmi omezený, tudíž se do areálu vešly pouze výstavní exponáty na rozdíl od loňska, kde byly také stánky výrobců vystavení a existovala možnost si s nimi osobně promluvit.
Za zmínku stojí velmi jednoduše, ale elegantně zpracované vystavení na luxusní šampaňské. Na první pohled působí opravdu prémiově a draze, přitom z produkčního pohledu to není nic složitého, ani nákladného, jak by se mohlo zdát. Jedná se o dřevěnou podstavu, ve které je umístěno vygravírované a prosvícené čiré plexisklo uchycené k další desce. Jde především o prezentační stojan, nikoliv prodejní. Pro tento prémiový produkt je to však jistě dostačující.
Další věc, nad kterou jsme se pozastavili, ale spíše v negativním slova smyslu, bylo obrandování regálu s pivem Skoll. Samozřejmě na první pohled plexi stoppery zaujmou, na druhou stranu si klademe otázku, nakolik je takovéto vystavení dostatečně významné pro tuto soutěž. Další věcí je praktičnost těchto stopperů, kdy by mohly být i nebezpečné, co se úrazu týče. Ideální úroveň dětských očí s ostře vyfrézovaným čirým plexisklem v nás vzbuzuje obavy. Nehledě na to, že ve chvíli, kdy kvůli poruše přestane stopper svítit, je snadno přehlédnutelný. V českém prostředí odhadujeme výdrž takového prvku zhruba na týden.
Poměrně zdařilé bylo vystavení pro Fuzetea. Na první pohled působí opravdu mohutným dojmem. Při pohledu zblízka pozná znalý člověk, že je ekonomicky brilantně vyřešené. Celé POS jsou pouze kovové rámy, v nichž je předpružený potištěný pentaprint a police doplněny o jednoduché osvětlení. Žádná drahá a těžká MDF nebo celokovová konstrukce.
Vystavení Jameson v alkoholové kategorii pro nás představuje přímou konkurenci, takže jsme se o něj zajímali blíže. Celkově stojan neoplývá ve složitosti nebo kreativitě zpracování ničím, co bychom nedělali v Česku. Určitě se však můžeme inspirovat, přinejmenším právě na vystavení s alkoholem, v osvícení topperu stojanu. Malinké žárovičky zasazeny v názvu budí velmi hezký dojem. Někdo by možná řekl, že to působí malinko cirkusově, ale osobně se mi tento nápad moc líbí.
Na závěr stojí za zmínku, že na rozdíl od Fuzetea nebo Jamesona, kde technologické zpracování bylo skvělé, ale jednoduché, se našlo mnoho aplikací především u prémiových produktů, kde byla namístě velká pochvala úrovně technologie a výroby. Jako příklad jsme zvolili pojízdný servírovací a prezentační kufřík Moet.
Anna Brůžková a Miroslav Obrátil, DAGO
-
Na první pohled vypadá toto vystavení draze, přitom z produkčního pohledu nejde o nic složitého.
-
Ostře vyfrézované čiré sklo v úrovni dětských očí vzbuzuje u tohoto vystavení obavy.
-
Toto vystavení pro Fuzetea zaujme svou odlehčenou konstrukcí a jednoduše řešeným osvětlením.
-
Na tomto vystavení pro Jameson nejvíce zaujmou malé žárovičky v nápisu.
-
Pojízdný servírovací a prezentační kufřík Moet vyniká svou propracovaností a vysokou technologickou úrovní.
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY