Tullamore D.E.W. předvedlo v prodejnách Tesco svůj nový vizuál
Nové paletové vystavení irské whiskey Tullamore D.E.W. jsme zhotovili ve spolupráci s naším klientem a předním výrobcem lihovin Rémy Cointreau. Bylo umístěno ve vybraných prodejnách Tesco CZ a SK.
Captain Morgan je dle poroty portálu Místoprodeje.cz realizací roku 2018
Naše vystavení pro ikonický rum Captain Morgan zvítězilo v anketě o nejlepší reklamní instalaci roku 2018. Uspělo mezi řadou silných soupeřících projektů. Výhra v soutěži, kterou pořádá portál Místoprodeje.cz, potvrdila, že…
Tesco Mobile má velký shop in shop v Letňanech
Mobilní operátor Tesco Mobile otevřel shop in shop v prodejně Tesco v pražských Letňanech. Do této doby jako virtuální operátor využíval pro fyzický kontakt se zákazníky pouze menší pop up kontaktní místa, která jsme pro něj…
Tesco Mobile má velký shop in shop v Letňanech
Mobilní operátor Tesco Mobile otevřel shop in shop v prodejně Tesco v pražských Letňanech. Do této doby jako virtuální operátor využíval pro fyzický kontakt se zákazníky pouze menší pop up kontaktní místa, která jsme pro něj…
Budvar se spojil s Kofolou a předělal nápoje v Ternu
Českobudějovická prodejna Terno láká zákazníky předělanou kategorií piv a nealko nápojů. Je designově vzdušnější a přehlednější, což má vést ke zpříjemnění nakupování. Pilotní realizace je navržená podle výstupů ročního výz…
Devět ocenění z POPAI AWARDS, Captain Morgan je absolutní vítěz
Na letošních POPAI Awards o nejlepší in-store reklamní prostředky se nám opět podařilo uspět a získali jsme celkem devět ocenění pro sedm projektů včetně absolutního vítězství. To získalo vystavení Captain Morgan, které je…
Nové pokladní zóny od Nestlé zvyšují prodej cukrovinek o více než polovinu
Nestlé realizuje v Česku a na Slovensku dodávky pokladních zón do maloobchodních prodejen. Nese s tím spojené náklady a obchodům nabízí také výrazné zvýšení prodejů kategorie cukrovinek, které v testech dosáhly 57 %. Zajist…
I tento rok se snažíme pomáhat
Uvědomujeme si, že pokud se nám daří, nesmíme být lhostejní vůči těm slabším a nesmíme na ně zapomínat. Pokud něco pro ně můžeme udělat, měli bychom to brát jako samozřejmost.
Dago každým rokem přispívá na několik organiza…
V Electroworldu spolu s Nestlé vylepšujeme prezentaci kapslové kávy
Prodejce elektrospotřebičů Electroworld spouští v prodejnách redesign kategorie kapslové kávy. Aktuálně se testuje na dvou prodejnách, do konce roku jich bude dalších pět, v příštím roce zbývající. Projekt koordinujeme se záš…
Robot Karel je k zastižení v Albertu a Hrušce
Kampaň Kofoly s robotem Karlem zaměřenou na podporu nových příchutí probíhá také v in-store prostředí. Po Globusu nyní běží v prodejnách Aholdu a vybraných obchodech Hruška. V tomto vystavení dal klient proti minulosti větš…
Rok 2021 bude pro POS zcela jiný

V porovnání s minulostí budou zadavatelé paralyzovaní a nebudou tolik investovat
V letošním roce zadavatelé každou korunu dvakrát otočí a budou chtít z aktivit vytěžit maximum. HORECA je zavřená, v některých firmách jsou investice do tohoto segmentu na nule. Mnoho z nich není motivováno cokoliv vyrábět a mnohdy zvláštní firemní politika firem
znamená, že zadavatelé „nemají a nemusí“ investovat. Tento přístup se dá prezentovat jako úspora marketingových nákladů, i když značce tím rozhodně neprospívá.
VÝZKUMY POTVRZUJÍ, ŽE TRADE MARKETING JE ZÁSADNÍ
Z mého pohledu je trade marketing velmi podceňovaný. Dříve patřila tato pozice k jedné z nejdůležitějších, nyní je přehlížená. Úkolem trade marketingového oddělení má být pomoci značce a podpořit prodej, což je proti běžnému brand marketingu zásadní a přibližuje zboží zákazníkovi. Možná jsme už všichni zapomněli, že existuje řada marketingových výzkumů, které prokazují jasnou účinnost POS materiálů v prodejnách, že stojany, vystavení a poutače podporují prodej. I v průběhu pandemie covid-19 zákazníci chodí nakupovat a zboží potřebují. Samozřejmě se ale jejich nákupní chování změnilo a musí se tak změnit i POS materiály.
INOVACE A ZMĚNA PŘÍSTUPU
Velmi se mi líbilo vystavení společnosti Nestlé — paletový ostrov Jojo v cukrovinkách. Zatímco konkurence nic zásadního nerealizovala nebo realizovala běžné paletové ostrovy, Nestlé vsadila v hypermarketech na hlavní uličku a vytvořilo paletový ostrov s hologramem virtuálního papouška. Ten mluví a láká do kategorie, což přispívá k vyššímu počtu impulzivních nákupů než při běžném POS vystavení. Zadavatel se nebál inovovat. Jeho POS láká zákazníky ke vstupu do kategorie, a i když do ní případně nevstoupí, mohou si vzít produkty z daného vystavení. Svým originálním řešením zákazníka maximálně vyruší a přitáhne jeho pozornost a zájem.
INOVACE NA POLI POS HRAJÍ PRIM
Jsem přesvědčen, že existují dva typy zadavatelů. Ti, kteří se bojí a investovat nebudou. Těchto zadavatelů bude mnoho, převážně velké korporace budou šetřit. Oproti tomu existují i zadavatelé, kteří se budou snažit zviditelnit a svůj produkt maximálně prezentovat — samozřejmě na úkor těch konkurenčních. Příkladem je nový rum, který lze aktuálně vidět v prodejnách Albert. Je prezentován na brandovaném regálovém čele a toto atypicky ztvárněné prodejní místo je natolik poutavé, že konkurenční produkty vystavené v běžném regálu zapadají. I když má tento rum minimálně tři chuťově i cenově podobné konkurenty, svým vystavením dominuje a láká. Který rum si spotřebitel zakoupí, pokud nemá jasnou preferenci?
STRATEGICKÉ PROJEKTY ČEKÁ LETOS ÚTLUM
Obávám se, že strategických či konsolidovaných projektů uvidíme v příštím roce minimum. Bude náročné a složité vyjednat umístění projektů v prodejnách. Zároveň je nesmírně složité tyto projekty navrhnout, otestovat a následně na trh implementovat. Proto pouze ti největší zadavatelé budou mít chuť dělat POS materiály, které budou velmi unikátní, ale zároveň komplikované na vyjednání a instalaci. POS čeká náročný rok, tím hlavním důvodem bude opatrnost zadavatelů. I když hypermarkety řadu potravin prodávají více, změnilo se nákupní chování zákazníků (například prodej piva se přenesl ze sektoru HORECA do offtradu). Zadavatelé tyto změny nereflektují a jejich investice do podpory jsou víceméně shodné s předchozím rokem. Přejme si, abychom se probudili, nebáli se přinášet nové podněty spotřebitelům a nákup jim zpestřili se značkami po boku.
Autor: Marek Končitík, DAGO
Zdroj: MAM
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY
SK


