Ze soutěže SHOP! Awards Paris 2023 si odvážíme zlato a stříbro

Ve čtvrtek 15. června se na galavečeru v Paříži konalo slavnostní vyhlášení cen SHOP! Awards Paris, dříve POPAI Awards Paris. Naše nominované projekty – oba přihlášené do realizací vyrobených z kartonu – byly odbornou porotou ohodnoceny takto: zlato získalo vánoční...

Slovenský nealko trh obohatí novinka z Rajecké doliny

DAGO ve spolupráci s Kofola a.s. vdechuje na prodejních plochách život novým produktům značky pramenitých vod Rajec. Tradiční slovenské bylinky – sladkokyselý Rakytník, lahodný Měsíček a osvěžující Máta – se spojily s pravým čajem a přináší ještě intenzivnější chuť v...

Nový prémiový ležák Krušovice Bohém vstupuje do obchodů velkolepě

Heineken Česká republika, a.s. přichází na tradičně silný pivní trh s novinkou, a tou je prémiový ležák Krušovice Bohém. Už z jeho názvu je patrné, že řešení prezentace značky na prodejní ploše si žádalo kreativu a odvahu. Přenést do vystavení netradiční nápady,...

Hotpointy Jägermeister fandí hokejovému mistrovství světa

Společnost Mast-Jägermeister CZ s.r.o. nabízí fanouškům ledního hokeje možnost zpříjemnit si čekání na vyvrcholení hokejové sezóny. Oblíbená bylinná lihovina Jägermeister se nově prezentuje na prodejních plochách hypermarketů Albert, a to v rámci unikátních...

Aktivace Coca-Cola je vítězem POP STAR 02/2023

Naše aktivace pro společnost Coca-Cola získala první místo v soutěži POP STAR o nejlepší projekt za měsíc únor. Vystavení, které jsme vytvořili u příležitosti soutěže Coca-Cola o lístky do Disneylandu či na pražský Comic-Con, u odborné poroty zaujalo nejvíce svým...

Vystavení DAGO získala dvě nominace na ceny SHOP! France Awards 2023

V letošním ročníku prestižních SHOP! France Awards (v minulých ročnících označeny jako POPAI Awards Paris) máme hned dvě želízka v ohni. Nominaci získal shop-in-shop Sensodyne Nourish, a to v kategorii Zdraví a léčiva (kartonové POS) a dále vánoční paletové vystavení...

Hrdinové Marvelu vyzývají k soutěži v in-store kampani Coca-Cola

Spolupráce dvou ikonických značek, jakými jsou Coca-Cola a Marvel, si žádá něco výjimečného. K právě probíhající soutěži o zájezd do Marvel Avengers Campusu v Disneylandu Paris jsme pro Coca-Colu připravili hned několik vystavení pro český a slovenský trh.

Opojení technologiemi polevilo, prim hraje autenticita

Z naší návštěvy veletrhu Globalshop bylo zřejmé, že adorace digitálními technologiemi ochladla.
Veletrh Globalshop, jenž se letos z Las Vegas přestěhoval zpět do Chicaga, vyzařoval o poznání méně nadšení z digitálních technologií, umělé inteligence a virtuální reality než v uplynulých dvou letech. Jejich prezentace byla mizivá, podobně tomu bylo i na souběžném MPV veletrhu v Paříži. Retailové komunikaci tento rok naopak vévodila klidná autenticita a esenciální snaha o ten nejlepší možný zákaznický zážitek na základě kvalitního in-store designu.

Při procházení jedné ze dvou největších přehlídek in-store komunikace na světě nemohl návštěvník přehlédnout snahu jejích organizátorů o multisenzorický zážitek hodný prezentovaným in-store řešením. Po výstavní hale byly šířeny příjemné vůně, které se během trasy měnily a neustále překvapovaly, uličky mezi expozicemi byly navíc „vystlány“ vysokými koberci s příjemným nášlapem.
Z expozic nás zaujaly především originální realizace pro segment HORECA, které na našem trhu tak zoufale chybí. Pozornost získala také POP média s originálními detaily, například provaz dekorující top kartu stojanu, kovové tyčky tvořící hrany polic v kartonovém stojanu či tisk působící kvazi 3D efektem. Zajímavý byl rovněž hologram systém na praktickém jednoduchém stojanu k aplikaci například do POP displeje.
Tradičně bylo vidět, že americký trh dokáže uživit i vysoce specializované firmy. Vystavovali například specialisté na magnety, zámečky, uzavírací mechanismy či kolečka využitelná pro POP média. Podobně jako na pařížském veletrhu pařížském Marketing Point de Vente (MPV) byl i v Chicagu kladen v rámci veletrhu důraz na interaktivní edukaci, a to například formou tréninku principů vizuálního merchandisingu. V Paříži to byl například koučing in-store komunikačních strategií, návrhů a realizací.
V mnohem větší míře než v Paříži vystavovali na americké půdě asijští dodavatelé. Úroveň jejich sortimentu byla však v porovnání s americkými či evropskými výrobci jako obvykle velmi nízká až ubohá. Zlepšila se pouze jejich proaktivita a schopnost komunikace v angličtině. Jejich početné zastoupení dokazuje intenzivní snahu asociace Shop! Global přilákat z Asie nové členy a propojit je se severoamerickým trhem.
Shop! OMA Awards
Součástí veletrhu byla také celoamerická národní soutěž Shop! OMA Awards, v jejímž rámci na jednom místě soutěžily ty nejlepší POP projekty na světě. Ty i letos prokázaly schopnost posunu svých tvůrců v kreativitě, originalitě i WOW efektu. Zatímco v Paříži nejvíce zazářily realizace z kategorie kosmetiky a beauty, v Chicagu pocházely ty nejatraktivnější a zároveň nejdominantnější exponáty z kategorií FMCG, především alkoholických nápojů, potravin a elektro. Netradiční byla kupříkladu kombinace kartonového dočasného řešení stojanu s aplikovanou digi/sensory movement technologií.
Trendem soutěže byl také příklon k přírodním materiálům a jejich imitací či využívání 3D aplikací a zvětšenin. Letos už nepřekvapily ani tradiční harmonické POP kompozice obalu, produktu a POP média, jejichž kombinace vytvářely zajímavé scénografie.
Zákaznická zkušenost v chicagském pojetí 
Při návštěvě chicagských obchodů nebylo možné nevšimnout si „všudypřítomné posedlosti pozitivní zákaznickou zkušeností“. Není výjimkou, že hned u vchodu prodejny vítá zákazníky její „vedoucí“, který se jich při odchodu ptá na hodnocení nákupu. Stane-li se chyba, například čeká-li zákazník ve fastfoodu déle na svou objednávku, je mu doslova vnucována kompenzace, třeba ve formě dezertu či kuponu na další nákup.
Z navštívených prodejen nás nejvíce zaujal supermarket Whole Foods Market v blízkosti Michigan Avenue, jenž propojuje prodejní prostor se stylovou kavárnou, kde je možné konzumovat také zde zakoupené a vynikající ready to eat produkty. V samotné prodejně se příjemně prolínají vůně ručně vyráběných mýdel s čerstvě mletou kávou. Vybírat je možné z mnohých pick & mix ostrůvků.
Sympatický personál se nejen usmívá, ale i pomáhá skládat nákupy do tašek. Vše působí poctivě, jasně a přehledně, a to jak na úrovni jednotlivostí, tak jako celek. Prodejna WFM dokáže komunikovat a těšit zákazníkovy smysly, aniž by ho něčím nevhodně rozptylovala nebo zdržovala. Jednoznačně se jedná o příklad velmi zdařilého in-store konceptu, ve kterém ztrácíte pojem o čase a těšíte se na příští návštěvu.
Daniel Jesenský & Martin Vorel DAGO, s.r.o.
Text vyšel na portálu Mediaguru.cz a ve zkrácené verzi v týdeníku MarketingSalesMedia

Fotogalerie

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This