Birell si dám! Oblíbené ovocné nealko láká na dávku ovoce
Birell Radler se svým ovocným vystavením přináší příjemné vizuální osvěžení na prodejních plochách.
Využijte prodejní sílu sezonních POS – emoce jsou v pozoru, podpora prodeje a budování značky v akci
Není žádné překvapení, že Vánoce, Valentýn, Velikonoce a další sváteční období jsou specifickou a silnou prodejní sezonou pro mnoho výrobků.
Rozhovor s Markem Končitíkem: „Mým největším koníčkem je firma.“
Marek Končitík před dvěma lety jako nový jednatel společnosti Dago využil Covidu k totální restrukturalizaci firmy. Místo šetření se rozhodl masívně investovat do technologií, procesů a lidí. Vybudoval zázemí pro zrychlení výroby a ztrojnásobil počet zaměstnanců. I...
Pivní trh: Tradicemi svázaná kategorie
Pivní trh se za poslední jednu, dvě dekády velmi proměnil.
Léto, pivo… Hodně piva! Hodnocení pro Marketing & Media
Jak v prodejnách uspět v tak těžké kategorii, jakou je pivo? Zahraniční realizace nabízejí řešení.
BIG SHOCK! láká na letní jízdu a expanduje permanentní vystavení do dalších prodejen Globus
Značka BIG SHOCK! představuje limitovanou edici a využívá nová permanentní vystavení ve 3 prodejnách Globus.
To nejlepší z Shop! Design Awards: hodnocení pro Marketing&Media
Ceny v globální soutěži Shop! Design Awards byly uděleny. Své favority z oceněných projektů vybrala naše projektová manažerka Annette Schulze. Vybrané projekty: AT&T M&M's Buff City Soap Všechny realizace jsou naprosto skvělé. Mnou vybrané realizace ale...
Úspěšná kampaň = sada více P.O.S.!
Víte, že většina nákupních rozhodnutí vzniká až v místě prodeje?
Nominace v POPAI Awards Paris pro Domácí kavárnu od Nestlé
V letošním ročníku soutěže POPAI Awards Paris 2022 získal nominaci náš projekt pro značky Starbucks a Nescafé Dolce Gusto v kategorii permanentních POS – jídlo a nápoje. Vystavení vyhrálo kategorii Potraviny v české soutěži POPAI Awards 2021. Shop in shop s názvem...
Salute! To nejlepší z Itálie najdete na jednom místě
Italové si život umějí vychutnat. Jejich vášeň k životu je pověstná. A na to sází i nové vystavení pro Ultra Premium Brands, které vás mrknutím oka přenese do prosluněných italských ulic. Vydejte se s námi na cestu!
Ukaž mi, jak běháš… Hodnocení pro Marketing & Media

Jak nejlépe prodáte sportovní vybavení, oblečení a boty? No přece sportem. A to je důvod proč jsme jako inspiraci zvolili v našem hodnocení místa prodeje příklady prodejen, v nichž se lze hýbat.
Dick’s: sport musíte zažít
Americká společnost Dick’s Sporting Goods letos na jaře otevřela svůj první „House of Sport“ ve městě Victor ve státě New York, zakrátko pak přibyla identická velká prodejna v Knoxwillu ve státě Tennessee a síť se postupně rozrůstá. V prodejnách si mohou zákazníci nejen nakoupit vybavení a oblečení pro různé druhy sportů, ale rovněž si vše vyzkoušet, a to uvnitř, ale i venku. Prodejní plocha má přes 1,5 tisíce metrů čtverečních a najdete na ní kromě travnatého hřiště s běžeckým oválem také umělou lezeckou stěnu, baseballovou odpalovací klec s technologií HitTrax, golfové simulátory (TrackMan), putting green, „house of cleats“ (dům kopaček), zónu pro zdraví a wellness, servisní část pro opravy rukavic i lacrossových holí a pro stavbu a opravy jízdních kol. Koncept „House of Sport“ stojí na čtyřech základních věcech: produkt, služba, komunita a zážitek/zkušenost.
Hodnocení: 5 / 5
Z nakupování se stává zážitek, a to doslova. Není divu, že se síť prodejen postupně rozrůstá, když samy prodejny připomínají spíše zábavní parky než nákupní středisko. Takto nabitá a přesto velmi vkusně zařízená prodejna, kde jsou nákupní zóny skvěle kombinovány s těmi interaktivními, které jsou ještě k tomu ozvláštněny prvky, jako jsou basebollová křesla, edukující tablety, světelné kedry — více takovýchto míst.
On NYC: technologie a smysly
Letos otevřela švýcarská značka On svou první kamennou prodejnu. Našla pro ni místo v New Yorku. Dominantou obchodu je „Magic Wall“, která protíná podélně téměř celou prodejnu (na délku má téměř 19 metrů, její výška je 2,7 metru a šířka necelý metr) a která je „nabitá“ technologií analyzující běh či chůzi člověka. Výsledek analýzy během několika sekund určí nejvhodnější typ boty. S využitím podlahového scanneru a obsluhy pak zákazníci „doladí“ ideální model a přesnou velikost. Tvůrci prodejny však nezapomínají ani na důležitost oslovení smyslů nakupujících. Ve velkorysých zkušebních kabinách, které voní po Alpách, je slyšet „zvuk hor“. Alpy tvůrci přenesli do obchodu také v podobě zvláštní sochy. V údolí Engadin „naskenovali“ část skály a tu pak vytiskli na 3D tiskárně. Pomocí NFC technologie si pak celý příběh můžete po namíření na sochu zobrazit na mobilních telefonech.
Hodnocení: 5 / 5
Tak malý brand a tak velký pokrok — každý běžec ví, že vybrat ty správné běžecké boty může být pěkný oříšek a nelehký úkol — přehledná stěna nabízející veškeré možné typy bot, běžecká dráha analyzující běžcův běh a následné doporučení odborníka, co je pro vás to nejlepší — to je sen každého běžce. Pevně věřím, že takto pokrokový přístup si najde své místo již brzy i v evropském prostředí.
Puma: interaktivní hřiště
Puma dlouhé roky prodávala prostřednictvím obchodníků. Přede dvěma lety se však rozhodla oživit zašlou slávu prodejních míst a v srpnu 2019 otevřela prodejnu na Páté avenue. Velkorysá prosklená fasáda ale není tím hlavním lákadlem, prodejna je plná technologií a vrcholem tohoto interaktivního prostoru je „Skill Cube“, místnost vytvořená studiem Green Room. Je to multisensorický prostor, který návštěvníka pohltí a přitom nemusí využívat virtuální nebo rozšířenou realitu. „Cube“ je vyrobena z tvrzeného skla, za nímž je 270 stupňů LCD obrazovek (od stropu po podlahu). Uvnitř zákazníci zažijí neopakovatelnou zkušenost, kdy si mohou zatrénovat například s jezdcem Formule 1 Lewisem Hamiltonem nebo fotbalovými hvězdami Antoinem Griezmannem či Romeluem Lukaku a své výsledky mohou také mezi sebou poměřovat v týmu přátel, ale i s dalšími zákazníky.
Hodnocení: 5 / 5
Puma si dala se svou značkovou prodejnou na čas, ale stálo to za to. Sama prodejna není o nic zajímavější než jiné, ale přesto je zde jeden nepřehlédnutelný prvek — interaktivní místnost plná LCD obrazovek, ve které je vám dovoleno si zatrénovat se světovými hvězdami — to je něco, co nikde jinde nenajdete. Skvělý marketingový nápad, skvělé provedení a rozhodně skvělá práce!
Hodnotila Annette Schulze, DAGO s.r.o.
Zdroj: Marketing & Media 26-27/2021
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY
SK


