Získali jsme zlato v POPAI AWARDS PARIS
Prestižní evropská soutěž POPAI Awards Paris zná své vítěze. Vítězné projekty, které vybrala odborná porota, byly vyhlášeny 15. září v Paříži.
Na pomoc znevýhodněným dětem upozorňuje retailová kampaň od společnosti Mars
Značka žvýkaček Orbit od společnosti Mars připravila již posedmé kampaň s názvem „Work & Study“. Se vstupem na retailový trh jí pomohla komunikační agentura Dago.
O nepřehlédnutelný vstup Natury na slovenský trh se postarala agentura Dago
Pro uvedení pramenitých vod značky Natura na slovenský trh se společnost Coca Cola HBC rozhodla využít prodejní plochy řetězce Tesco. O vystavení se postaralo Dago.
Místa, která chcete vidět: Hodnocení pro Marketing & Media
Velkorysý prostor a emoce spojují to nejlepší z technologického retailu.
Úsměv, prosím! GSK a Dago prezentují správnou péči o chrup
Péče o chrup je celoživotní a každodenní záležitostí a týká se nás všech. Jak si poradit se správnou ústní hygienou, vám ukáže nové vystavení společnosti GSK a jejích značek Odol, Corega, parodontax a Sensodyne.
Albert provází zákazníky světem vína
V prodejnách Albert rozšiřují sortiment privátní značky vín Sommelier collection a prezentují jej zákazníkům v novém vystavení.
Birell si dám! Oblíbené ovocné nealko láká na dávku ovoce
Birell Radler se svým ovocným vystavením přináší příjemné vizuální osvěžení na prodejních plochách.
Využijte prodejní sílu sezonních POS – emoce jsou v pozoru, podpora prodeje a budování značky v akci
Není žádné překvapení, že Vánoce, Valentýn, Velikonoce a další sváteční období jsou specifickou a silnou prodejní sezonou pro mnoho výrobků.
Rozhovor s Markem Končitíkem: „Mým největším koníčkem je firma.“
Marek Končitík před dvěma lety jako nový jednatel společnosti Dago využil Covidu k totální restrukturalizaci firmy. Místo šetření se rozhodl masívně investovat do technologií, procesů a lidí. Vybudoval zázemí pro zrychlení výroby a ztrojnásobil počet zaměstnanců. I...
Pivní trh: Tradicemi svázaná kategorie
Pivní trh se za poslední jednu, dvě dekády velmi proměnil.
Nové pokladní zóny od Nestlé zvyšují prodej cukrovinek o více než polovinu
Projekt, který realizujeme se společnostmi Neslé Česko a Slovensko jasně ukazuje, že pokud je pokladní zóna modernizována na základě aktuálních trendů, může zajistit zvýšené prodeje celé sortimentní kategorii. Jedná se o unikátní projekt do rozsahu i rychlosti realizace. Nové vybavení je umisťováno na Slovensku i v České republice a nejčastějším klientem je obchodní řetězec Coop. Jedná se o flexibilní pokladní prodejní systém pro cukrovinky a žvýkačky, který je vždy uzpůsobený přesně podle specifik a potřeb dané obchodní jednotky. Produkce započala před čtyřmi měsíci a do současnosti bylo instalováno více než 300 zón. Do konce příštího roku by mělo být nově vybaveno dalších 1000 pokladen. Základním materiálem je kov a nesvětelné obrandované prvky. Výrazným rozdílem proti dosavadním zónám je jejich větší kapacita ve smyslu počtu druhů i množství produktů a jejich modernizované rozložení. Přínosem je větší výběr a také méně častá potřeba doplňování.
Potenciál mají cukrovinky
Z prodejních dat sesbíraných na slovenském trhu vyplývá, že cukrovinky jsou největší kategorií v segmentu potravinového rychloobrátkového zboží a zaujímají 11% podíl, přičemž každoročně stabilně roste o 1 %. Je pro ně typická vysoká impulzivita, denní konzumace a také se často nakupují jako dárek či pozornost. A právě jejich impulzivní charakter je předurčuje k tomu, aby byly vystaveny způsobem, který naplno využije jejich potenciál. Ze zákazníků, kteří cukrovinku nakoupí, ji 74 % plánovalo nakoupit a 40 % tento plánovaný nákup také provede. Poměrně velká část z nich (34 %) se ale o nákupu konkrétního produktu rozhoduje až přímo v obchodě. Více než čtvrtina (26 %) z těch, kteří kupují cukrovinky, ale tento nákup provede zcela neplánovaně. „Z toho vyplývá, že v prodejně máme možnost ovlivnit až šedesát procent nakupujících zákazníků,“ konstatuje Patrícia Borárošová, Channel and Category Development Specialist Confectionery SK ve společnosti Neslé. Věnovat pozornost správnému vybavení, které tento impulz podpoří, se tedy jednoznačně vyplatí.
Kategorie vzrostla o polovinu
Pro doladění konečné podoby nové pokladní zóny bylo nejprve nutné provést její test. Na základě prodejních dat byl po šesti měsících zjištěn nárůst prodeje z tohoto místa o 57 %. „Pozitivní vliv byl přitom patrný na cukrovinky všech dodavatelů, přičemž přínos na jednu položku činil průměrně třicet osm eur,“ konstatuje Patrícia Borárošová. Z měření dále vyplývá, že TOP 10 položek generuje až 69 % celkového prodeje.
Obchodník neřeší náklady
Pokladní zóny byly pro každou prodejnu řešeny zvlášť a byly vybaveny menšími impulzními segmenty pro pultový prodej, většími umístěnými před pokladním pásem a také stojany, které se nacházely v blízkosti samoobslužných pokladen. Vždy byla instalována sestava, která rozměrově nejlépe vyhovovala konkrétnímu typu prodejny. „Jde o to, aby byl pokladní prostor využit co nejefektivněji, protože chceme dosáhnout růstu celé kategorie cukrovinek,“ konstatuje Patrícia Borárošová. Benefity, které přitom firma Nestlé obchodníkům nabízí, jsou následující: žádné náklady spojené s instalací a servisem, rychlá montáž díky variabilitě polic a jednoduchému sestavení. Díky skladovým zásobám jsme schopni instalovat zóny do druhého dne. Pomáhá nám v tom také náš systém, který slučuje komunikaci a procesy od zaměření a návrhu až po instalaci.
Čekání nesmí působit negativně
Kromě běžného vystavení v regále či druhotného vystavení je pokladna další možností, jak zboží zákazníkovi nabídnout. „Je to specifické místo v prodejně, kterým projde v podstatě každý nakupující, zastaví se zde, případně čeká a má čas se rozhodnout. A hlavně dokáže aktivovat impulz především pro okamžitou spotřebu, rozšířit tak již naplněný nákupní košík a zároveň zpříjemnit zákazníkům čekání a přispět tak k celkovému nákupnímu zážitku,“ podotýká Patrícia Borárošová.
Váš DAGO team
Fotogalerie
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY