Pětinásobné zlato z POPAI Awards

I letos se můžeme těšit z úspěchu na soutěži POPAI Awards, na kterých jsme uspěli s pěti realizacemi. Za vynikající realizaci bylo zvoleno vystavení se zubním kartáčkem Oral B.

Voda Natura proudí prodejnami Globus

Seznámit nakupující s balenou vodou Natura a upozornit na její rebranding má nový paletový ostrov pro společnost Coca-Cola HBC. Ten zapadá do široké kampaně s podobným cílem. Čistotu vody z Adršpachu lidem ukazuje pomocí bublající vody mezi skalami a živého jehličnanu uprostřed.

Krize nám pomohla k vnitřní proměně

Zdá se, že téma současné krize nás hned tak neopustí. Slyšíme o něm ze všech stran, a místo abychom se soustředili především na práci, bez přestání řešíme, co přijde. V Dagu jsme se rozhodli přistoupit k této krizi pozitivně a proaktivně. Provedli jsme...

Mazlíčkům dopřáváme víc než sobě

Česká republika je vyhlášeným národem pejskařů, v počtu psů na obyvatele se držíme na prvních příčkách Evropské unie. Nejedná se však jen o psy – nějakého domácího mazlíčka najdeme ve zhruba 70 procentech domácností, ať už se jedná o psy, kočky, králíky, morčata, či stále oblíbené rybičky.

Papoušek a hologram! JOJO se představuje pestrými vystaveními

Cukrovinky JOJO uniknou v těchto dnech pozornosti asi málokterého zákazníka. Pro jejich propagaci jsme vyrobili dva typy paletového vystavení, které jsou aktuálně k vidění ve vybraných prodejnách. První představuje značku pomocí hologramu, na druhém láká nakupující plyšový papoušek.

Becherovka na letišti ukazuje to nejlepší

Karlovarská Becherovka se rozhodla ukázat lidem z celého světa to nejlepší, co ve svém portfoliu má. Využívá k tomu náš shop-in-shop, které umístila na frekventované místo na pražském letišti. Kolemjdoucí si mohou dokonce přivonět k některým bylinkám, z nichž se známý alkoholický likér vyrábí.

Coca-Cola vsadila v restauracích na udržitelnost

Řada restaurací v Česku a na Slovensku prokoukne. Své hosty totiž přivítají novým zařízením venkovních zahrádek i vnitřních prostor, kterou jsme vyrobili pro Coca-Colu. Kladli jsme při tom důraz na udržitelný rozvoj a přírodní materiály.

Z paletového ostrova pro Heineken vyjíždí automobil

Blikající světla, osvětlený tubus a 3D efekty – to jsou nejvýraznější prvky našeho paletového ostrova pro radlery Zlatý Bažant, které nově poutají pozornost ve slovenských prodejnách. Stojan mimo jiné disponuje poměrně neobvyklou funkcí pohotového rebrandingu.

Colu od Birellu najdete pod kohoutem

„Chtělo by to přijít blíž a jednu plechovku si vzít,“ říkají si nejspíš zákazníci, kteří už v českých prodejnách spatřili naše regálové čelo pro novou Colu od Birellu. A je to správně! Toto vystavení chce totiž podnítit zvědavost a touhu objevovat.

Regálové čelo Cappy láká na snídani

Co může být lepšího než začít den výbornou snídaní, při které na stole nechybí džus z čerstvého
ovoce? Takové sdělení komunikuje naše nové regálové čelo, které jsme zhotovili pro nápoje Cappy.
Kolemjdoucí na prodejně vábí klasickými materiály, stylovým osvětlením i skutečnými potravinami.

Nové pokladní zóny od Nestlé zvyšují prodej cukrovinek o více než polovinu

Nestlé realizuje v Česku a na Slovensku dodávky pokladních zón do maloobchodních prodejen. Nese s tím spojené náklady a obchodům nabízí také výrazné zvýšení prodejů kategorie cukrovinek, které v testech dosáhly 57 %. Zajistili jsme realizaci již více než 300 pokladních zón a do konce příštího roku jich přidáme další tisícovku. Nejvíce zastoupeny jsou prodejny Coop.
Projekt, který realizujeme se společnostmi Neslé Česko a Slovensko jasně ukazuje, že pokud je pokladní zóna modernizována na základě aktuálních trendů, může zajistit zvýšené prodeje celé sortimentní kategorii. Jedná se o unikátní projekt do rozsahu i rychlosti realizace. Nové vybavení je umisťováno na Slovensku i v České republice a nejčastějším klientem je obchodní řetězec Coop. Jedná se o flexibilní pokladní prodejní systém pro cukrovinky a žvýkačky, který je vždy uzpůsobený přesně podle specifik a potřeb dané obchodní jednotky. Produkce započala před čtyřmi měsíci a do současnosti bylo instalováno více než 300 zón. Do konce příštího roku by mělo být nově vybaveno dalších 1000 pokladen. Základním materiálem je kov a nesvětelné obrandované prvky. Výrazným rozdílem proti dosavadním zónám je jejich větší kapacita ve smyslu počtu druhů i množství produktů a jejich modernizované rozložení. Přínosem je větší výběr a také méně častá potřeba doplňování.

Potenciál mají cukrovinky

Z prodejních dat sesbíraných na slovenském trhu vyplývá, že cukrovinky jsou největší kategorií v segmentu potravinového rychloobrátkového zboží a zaujímají 11% podíl, přičemž každoročně stabilně roste o 1 %. Je pro ně typická vysoká impulzivita, denní konzumace a také se často nakupují jako dárek či pozornost. A právě jejich impulzivní charakter je předurčuje k tomu, aby byly vystaveny způsobem, který naplno využije jejich potenciál. Ze zákazníků, kteří cukrovinku nakoupí, ji 74 % plánovalo nakoupit a 40 % tento plánovaný nákup také provede. Poměrně velká část z nich (34 %) se ale o nákupu konkrétního produktu rozhoduje až přímo v obchodě. Více než čtvrtina (26 %) z těch, kteří kupují cukrovinky, ale tento nákup provede zcela neplánovaně. „Z toho vyplývá, že v prodejně máme možnost ovlivnit až šedesát procent nakupujících zákazníků,“ konstatuje Patrícia Borárošová, Channel and Category Development Specialist Confectionery SK ve společnosti Neslé. Věnovat pozornost správnému vybavení, které tento impulz podpoří, se tedy jednoznačně vyplatí.

Kategorie vzrostla o polovinu

Pro doladění konečné podoby nové pokladní zóny bylo nejprve nutné provést její test. Na základě prodejních dat byl po šesti měsících zjištěn nárůst prodeje z tohoto místa o 57 %. „Pozitivní vliv byl přitom patrný na cukrovinky všech dodavatelů, přičemž přínos na jednu položku činil průměrně třicet osm eur,“ konstatuje Patrícia Borárošová. Z měření dále vyplývá, že TOP 10 položek generuje až 69 % celkového prodeje.

Obchodník neřeší náklady

Pokladní zóny byly pro každou prodejnu řešeny zvlášť a byly vybaveny menšími impulzními segmenty pro pultový prodej, většími umístěnými před pokladním pásem a také stojany, které se nacházely v blízkosti samoobslužných pokladen. Vždy byla instalována sestava, která rozměrově nejlépe vyhovovala konkrétnímu typu prodejny. „Jde o to, aby byl pokladní prostor využit co nejefektivněji, protože chceme dosáhnout růstu celé kategorie cukrovinek,“ konstatuje Patrícia Borárošová. Benefity, které přitom firma Nestlé obchodníkům nabízí, jsou následující: žádné náklady spojené s instalací a servisem, rychlá montáž díky variabilitě polic a jednoduchému sestavení. Díky skladovým zásobám jsme schopni instalovat zóny do druhého dne. Pomáhá nám v tom také náš systém, který slučuje komunikaci a procesy od zaměření a návrhu až po instalaci.

Čekání nesmí působit negativně

Kromě běžného vystavení v regále či druhotného vystavení je pokladna další možností, jak zboží zákazníkovi nabídnout. „Je to specifické místo v prodejně, kterým projde v podstatě každý nakupující, zastaví se zde, případně čeká a má čas se rozhodnout. A hlavně dokáže aktivovat impulz především pro okamžitou spotřebu, rozšířit tak již naplněný nákupní košík a zároveň zpříjemnit zákazníkům čekání a přispět tak k celkovému nákupnímu zážitku,“ podotýká Patrícia Borárošová.

Váš DAGO team

Fotogalerie

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This