Brand v místě prodeje – využívejte, chraňte, budujte…

Správná komunikace v místě prodeje využívá a buduje hodnoty značky.
Každý den jsme vystaveni nabídce nových produktů a čelíme rozhodování, jakou z mnoha velmi podobných variant si vybrat. Naše oči v takové chvíli hledají vo…

Design prodejny jako konkurenční prvek

Zákazníci nakupují všemi smysly. Bylo by bláhové myslet si, že o finálním výběru rozhoduje pouze kvalita výrobku bez ohledu na balení, cenu nebo například prostředí, v němž se nakupující nachází. A právě atmosféra obchodu,…

Smyslné nakupování aneb jak se chytá do sítě

Při nakupování vnímáme prostředí i nabízené výrobky více smysly. Je proto výhodné působit na zákazníky multisenzoricky, hlavní roli však mezi smysly hraje zrak, který je při výběru zboží rozhodující. Zrakem je řízeno přibli…

Reportáž z pařížského veletrhu a POPAI Euro Awards

Do Francie jsme se v DAGO teamu vydali kvůli veletrhu Le salon du marketing point de ventre a souběžně probíhající soutěži POPAI Awards. Do červnového finále v ní postupují hned 3 naše realizace. Radost jsme však měli z cel…

10 ÚČINNÝCH TIPŮ PRO LEPŠÍ MÍSTA PRODEJE

Emocionální vazby jsou klíčové k vyniknutí v dnešním přesyceném maloobchodním prostředí. Nabízíme Vám 10 tipů, jak může vaše místo prodeje lépe pracovat ve prospěch váš i vašich zákazníků.

1. Vytvářejte přehledné úseky
Pos…

Neplánované nákupy a jak je podpořit

Určitě znáte situaci, kdy jste se do obchodu vypravili pro pár nutných věcí a skončili jste s dvakrát tak plným košíkem. K nákupu neplánovaných položek nás z velké části nejspíše ovlivnila komunikace v m…

Vyvrácené mýty o nakupování

Některé názory ohledně nakupování, které jsou považovány za ověřené a pravdivé, se změnily. Zjistěte, jak zákazníci skutečně nakupují, a to jejich vlastníma očima.
V průběhu posledních desetiletí přinesly výzkumy týkající s…

In-store v Šanghaji a Pekingu

Právě jsme se vrátili ze světa, kam jsme se vydali za dalším in-store dobrodružstvím s tradičním cílem inspirovat se a obhlédnout nové trendy v oboru P.O.P. komunikace. Tentokrát jsme zamířili do Číny. Nejprve na veletrh C-st…

Fenomény zdání – když POP reklama odrazuje

Ze zkušeností i průzkumů dlouhodobě vyplývá, že zákazníci na POP médiích dlouhodobě oceňují jednoduchost, srozumitelnost a případně vtip. Implementátoři by se tedy měli vyvarovat používání nad míru manipulativních prvků, kt…

Případová studie Birell: Jak se půlí bicykl?

Zadání od klienta znělo jednoduše: vytvořit permanentní regálové čelo pro nealkoholické osvěžení Birell. Mělo rezonovat hlavními prvky výrobku – důrazem na lidi, pobytem v přírodě, pobavením s přáteli a dobrou letní pohodou. Podmínkou byla instalace chladničky tak, aby motivovala zákazníka ke koupi nápoje a jeho okamžité konzumaci. Vytvořili jsme proto několik různých návrhů, které se postupně vyvíjely, až jsme nakonec… rozpůlili jízdní kolo. Co nás k tomu přivedlo?

Směřování designu jsme od počátku stavěli na dvou pilířích. Prvním byl klientův klíčový vizuál, druhým byla probíhající kampaň, která se zaměřovala na zážitkovost úzce spojenou s aktivním životním stylem. Po prvotní poradě s klientem jsme se rozhodli zaměřit se při designování nejprve na motivy pobytu v přírodě a výletu. Zohlednili jsme je v prvních dvou návrzích.

Při pohledu na vodopád, který symbolizoval osvěžení a čerstvou pramenitou vodu, se většině z nás pravděpodobně vybaví procházky v přírodě a letní pohoda. Vodní tříšť, která se vznáší kolem vodopádů v letních vedrech osvěžuje, podobně jako nealkoholický Birell. Výrazně na zákazníka působí také modrý rám s fotografií přátel v barvách Birellu.

Mlýnské kolo pracuje s podobnými prvky jako vodopád, k tomu ještě evokuje poctivou práci a čas strávený s rodinou. Jenže oba návrhy neměly dostatečný silný „wow efekt“. „Chtěli jsme, aby endcap opravdu vyčníval a přitáhl každého pozornost nějakým výrazným prvkem. Naplnění tohoto požadavku jsme nespatřovali ani u relativně malého mlýnského kola, ani u vodopádu umístěném ve spodní části,“ říká Tomáš Krýsman, který se o vývoj endacpu staral na straně Birellu.

Společně s klientem jsme usoudili, že musíme více zdůraznit větší vazbu na aktivní životní styl. Komplikovanost technického řešení se rovněž ukázala jako problém. „Obávali jsme se poruchovosti mechanismu, který pohání vodní koloběh. Bylo by potřeba mu pravidelně dodávat vodu nebo jiné provozní tekutiny. Proto jsme od těchto konceptů nakonec upustili,“ doplňuje Tomáš Krýsman.

Jak z toho ven? Uvědomili jsme si, že dominantní atribut endcapu musí tvořit předmět, v němž zákazník v obchodě jednoznačně uvidí sport. U vody jsme částečně zůstali a navrhli téma vodáctví, které k létu neodmyslitelně patří. Tak vznikl námět na kánoi.

Proč právě kánoe? Nechtěli jsme akcentovat žádné atletické výkony, ba naopak jsme se soustředili výhradně na volnočasovou, pohodovou sportovní aktivitu. Kánoe vyvolává dojem osvěžení a relaxace ve venkovním prostředí. Podtrhují to i skály, které se táhnou od shora dolů po celém čele. Po dlouhém zvažování jsme ale usoudili, že jak kánoe, tak předcházející návrhy oslovují užší cílovou skupinu, což se trochu míjí s masovým zaměřením produktu. „V tomto podání jde o zobrazení spíše už náročnější outdoorové aktivity, což nemusí pro každého znamenat vyloženou pohodu,“ popisuje Tomáš Krýsman z Birellu.

Tak dlouho jsme hledali pohodovější sport, kterému se věnuje širší masa obyvatelstva, až naše nápady začaly kroužit kolem cyklistiky. A co ji nejvíce symbolizuje? Jízdní kolo! Spojuje v sobě všechny důležité aspekty, které jsme potřebovali zobrazit – přírodu, výlet i shromáždění s nejbližšími. Navíc jde o aktivitu, při níž se nealkoholické osvěžení dobře konzumuje.

Prostor je však omezený a kolo příliš velké, takže jsme museli vyzkoumat, jak ho do čela vměstnat. Rozhodli jsme se bicykl rozpůlit a do endcapu upevnili jeho přední polovinu. Bylo pouze potřeba dát pozor na správné ukotvení a otupení ostrých hran. Model totiž svým lákavým provedením přímo vybízí zákazníka, aby si na něj sáhl, a kvůli tomu jsme museli zajistit maximální bezpečnost. Nejdůležitější element vystavení doplňuje speciální žluté osvětlení situované v levém horním rohu, jenž napodobuje prosluněné letní počasí. Pod ním stojí chladnička a vedle jsou vyobrazeni mladí usměvaví lidé. Sokl čela lemuje malý žlábek, ze kterého vyrůstají zelené rostliny. I ty pomáhají dotvářet pocit, že se zákazník nachází venku. „Vítězný návrh kola se nám velmi líbil a v principu už jsme jej nijak zásadně neměnili – jen jsme změnili barevnost polic a lednice a vybírali, jaké rostliny na end cap umístit,“ zakončuje Tomáš Krýsman.

Váš tým DAGO

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This