Získali jsme zlato v POPAI AWARDS PARIS
Prestižní evropská soutěž POPAI Awards Paris zná své vítěze. Vítězné projekty, které vybrala odborná porota, byly vyhlášeny 15. září v Paříži.
Na pomoc znevýhodněným dětem upozorňuje retailová kampaň od společnosti Mars
Značka žvýkaček Orbit od společnosti Mars připravila již posedmé kampaň s názvem „Work & Study“. Se vstupem na retailový trh jí pomohla komunikační agentura Dago.
O nepřehlédnutelný vstup Natury na slovenský trh se postarala agentura Dago
Pro uvedení pramenitých vod značky Natura na slovenský trh se společnost Coca Cola HBC rozhodla využít prodejní plochy řetězce Tesco. O vystavení se postaralo Dago.
Místa, která chcete vidět: Hodnocení pro Marketing & Media
Velkorysý prostor a emoce spojují to nejlepší z technologického retailu.
Úsměv, prosím! GSK a Dago prezentují správnou péči o chrup
Péče o chrup je celoživotní a každodenní záležitostí a týká se nás všech. Jak si poradit se správnou ústní hygienou, vám ukáže nové vystavení společnosti GSK a jejích značek Odol, Corega, parodontax a Sensodyne.
Albert provází zákazníky světem vína
V prodejnách Albert rozšiřují sortiment privátní značky vín Sommelier collection a prezentují jej zákazníkům v novém vystavení.
Birell si dám! Oblíbené ovocné nealko láká na dávku ovoce
Birell Radler se svým ovocným vystavením přináší příjemné vizuální osvěžení na prodejních plochách.
Využijte prodejní sílu sezonních POS – emoce jsou v pozoru, podpora prodeje a budování značky v akci
Není žádné překvapení, že Vánoce, Valentýn, Velikonoce a další sváteční období jsou specifickou a silnou prodejní sezonou pro mnoho výrobků.
Rozhovor s Markem Končitíkem: „Mým největším koníčkem je firma.“
Marek Končitík před dvěma lety jako nový jednatel společnosti Dago využil Covidu k totální restrukturalizaci firmy. Místo šetření se rozhodl masívně investovat do technologií, procesů a lidí. Vybudoval zázemí pro zrychlení výroby a ztrojnásobil počet zaměstnanců. I...
Úspěšná kampaň = sada více P.O.S.!
Víte, že většina nákupních rozhodnutí vzniká až v místě prodeje?
Případová studie Birell: Jak se půlí bicykl?
Zadání od klienta znělo jednoduše: vytvořit permanentní regálové čelo pro nealkoholické osvěžení Birell. Mělo rezonovat hlavními prvky výrobku – důrazem na lidi, pobytem v přírodě, pobavením s přáteli a dobrou letní pohodou. Podmínkou byla instalace chladničky tak, aby motivovala zákazníka ke koupi nápoje a jeho okamžité konzumaci. Vytvořili jsme proto několik různých návrhů, které se postupně vyvíjely, až jsme nakonec… rozpůlili jízdní kolo. Co nás k tomu přivedlo?
Směřování designu jsme od počátku stavěli na dvou pilířích. Prvním byl klientův klíčový vizuál, druhým byla probíhající kampaň, která se zaměřovala na zážitkovost úzce spojenou s aktivním životním stylem. Po prvotní poradě s klientem jsme se rozhodli zaměřit se při designování nejprve na motivy pobytu v přírodě a výletu. Zohlednili jsme je v prvních dvou návrzích.
Při pohledu na vodopád, který symbolizoval osvěžení a čerstvou pramenitou vodu, se většině z nás pravděpodobně vybaví procházky v přírodě a letní pohoda. Vodní tříšť, která se vznáší kolem vodopádů v letních vedrech osvěžuje, podobně jako nealkoholický Birell. Výrazně na zákazníka působí také modrý rám s fotografií přátel v barvách Birellu.
Mlýnské kolo pracuje s podobnými prvky jako vodopád, k tomu ještě evokuje poctivou práci a čas strávený s rodinou. Jenže oba návrhy neměly dostatečný silný „wow efekt“. „Chtěli jsme, aby endcap opravdu vyčníval a přitáhl každého pozornost nějakým výrazným prvkem. Naplnění tohoto požadavku jsme nespatřovali ani u relativně malého mlýnského kola, ani u vodopádu umístěném ve spodní části,“ říká Tomáš Krýsman, který se o vývoj endacpu staral na straně Birellu.
Společně s klientem jsme usoudili, že musíme více zdůraznit větší vazbu na aktivní životní styl. Komplikovanost technického řešení se rovněž ukázala jako problém. „Obávali jsme se poruchovosti mechanismu, který pohání vodní koloběh. Bylo by potřeba mu pravidelně dodávat vodu nebo jiné provozní tekutiny. Proto jsme od těchto konceptů nakonec upustili,“ doplňuje Tomáš Krýsman.
Jak z toho ven? Uvědomili jsme si, že dominantní atribut endcapu musí tvořit předmět, v němž zákazník v obchodě jednoznačně uvidí sport. U vody jsme částečně zůstali a navrhli téma vodáctví, které k létu neodmyslitelně patří. Tak vznikl námět na kánoi.
Proč právě kánoe? Nechtěli jsme akcentovat žádné atletické výkony, ba naopak jsme se soustředili výhradně na volnočasovou, pohodovou sportovní aktivitu. Kánoe vyvolává dojem osvěžení a relaxace ve venkovním prostředí. Podtrhují to i skály, které se táhnou od shora dolů po celém čele. Po dlouhém zvažování jsme ale usoudili, že jak kánoe, tak předcházející návrhy oslovují užší cílovou skupinu, což se trochu míjí s masovým zaměřením produktu. „V tomto podání jde o zobrazení spíše už náročnější outdoorové aktivity, což nemusí pro každého znamenat vyloženou pohodu,“ popisuje Tomáš Krýsman z Birellu.
Tak dlouho jsme hledali pohodovější sport, kterému se věnuje širší masa obyvatelstva, až naše nápady začaly kroužit kolem cyklistiky. A co ji nejvíce symbolizuje? Jízdní kolo! Spojuje v sobě všechny důležité aspekty, které jsme potřebovali zobrazit – přírodu, výlet i shromáždění s nejbližšími. Navíc jde o aktivitu, při níž se nealkoholické osvěžení dobře konzumuje.
Prostor je však omezený a kolo příliš velké, takže jsme museli vyzkoumat, jak ho do čela vměstnat. Rozhodli jsme se bicykl rozpůlit a do endcapu upevnili jeho přední polovinu. Bylo pouze potřeba dát pozor na správné ukotvení a otupení ostrých hran. Model totiž svým lákavým provedením přímo vybízí zákazníka, aby si na něj sáhl, a kvůli tomu jsme museli zajistit maximální bezpečnost. Nejdůležitější element vystavení doplňuje speciální žluté osvětlení situované v levém horním rohu, jenž napodobuje prosluněné letní počasí. Pod ním stojí chladnička a vedle jsou vyobrazeni mladí usměvaví lidé. Sokl čela lemuje malý žlábek, ze kterého vyrůstají zelené rostliny. I ty pomáhají dotvářet pocit, že se zákazník nachází venku. „Vítězný návrh kola se nám velmi líbil a v principu už jsme jej nijak zásadně neměnili – jen jsme změnili barevnost polic a lednice a vybírali, jaké rostliny na end cap umístit,“ zakončuje Tomáš Krýsman.
Váš tým DAGO
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY