Staňte se hvězdou prodeje. POP média Vám pomohou

Jak se může POP produkt stát prodejně úspěšným? Jakou má in-store komunikace sílu a proč do ní firmy aktuálně investují až 33 % svých rozpočtů? Jaké jsou základní principy funkčních POP materiálů a jak je potřeba přistupovat…

POP kampaně: Kdy se vyplatí větší investice?

Cena není vždy primárním atributem, kterým by se měl zadavatel při výběru POP kampaně řídit. Je třeba vzít v potaz i odbornost, kreativitu, know how, spolehlivost či vlastní zkušenost s daným dodavatelem. Kvalitně zpracovaná…

Hledáme nové sales promotion. Zn. Rychle

Kolotoč sales promotion se točí neustále, a to pod nadvládou akcí, slev, letáků či plyšáků. I přesto, že obchodníci i dodavatelé znají důsledky. I přesto, že na ně doplácejí také zákazníci, kteří je dnes vnímají jako samozř…

Komu patří nápady?

Setkat se s výběrovým řízením, vypsaným ve smyslu „něco nám vymyslete”, kdy se nápady stanou podkladem pro obecný tendr na dodávku P.O.P. materiálů a zadavatel si je tak prakticky přivlastní, není v České republice žádný prob…

Opojení technologiemi polevilo, prim hraje autenticita

Z naší návštěvy veletrhu Globalshop bylo zřejmé, že adorace digitálními technologiemi ochladla.
Veletrh Globalshop, jenž se letos z Las Vegas přestěhoval zpět do Chicaga, vyzařoval o poznání méně nadšení z digitálních techn…

Interiér prodejny: na co se zaměřit

Vytvoření správné atmosféry prodejny je jeden z klíčových faktorů, které stimulují zákazníky k nákupu. Je důležité, aby se nakupující cítil dobře již při vstupu do prodejny a pocítil pozitivní emoce. Zákazník vnímá atmosféru všemi smysly. Nejde jen o známé faktory, jako je příjemné osvětlení, optimální hlasitost a styl hudby, vůně, teplota a mnoho dalších. Velmi pozitivně na zákazníky působí také jednotný design a koncept prodejny. Zásadní také může být, jak snadno se člověk v prodejně orientuje a nachází, co hledá. Dlouhé hledání bez úspěchu pozitivní pocity nevyvolává. Proto je zejména ve velkých obchodech vhodné vytvořit snadno pochopitelný navigační systém, který bude ideálně také designovým prvkem.
Jednotný recept na volbu správné atmosféry prodejny není, je potřeba znát mnoho dalších aspektů, jako je velikost prodejny, zaměření, cílová skupina zákazníků a podobně. Obecně lze však říci, že cílem každé provozovny by mělo být navození příjemných, radostných pocitů zákazníkovi, který si užije čas strávený nakupováním, a proto se rád bude vracet.

Vede jednoduchost a přírodní dřevo
V dnešní době ještě stále ve většině interiérů převažují kovové regálové systémy, které jsou samozřejmě velmi účelné, ale bohužel většinou netvoří designový prvek prodejny. Vhodné jsou, zejména v menších luxusnějších prodejnách, čisté, jednoduché, lesklé, nepřekombinované regály, které působí velmi elegantním dojmem. Prodejnu lze také směřovat celou do přírodního dřeva. Platí zde jednoduché pravidlo: stylizovat design, materiály a celkový koncept prodejny ve shodě s nabízenými výrobky či službami.

Renovace může zásadně pomoci 
Renovaci je vždy potřeba důkladně zvážit a ideálně si nechat poradit od profesionálů. Pokud prodejna působí nečistým, chaotickým, neuspořádaným a zašlým dojmem, nebudí to v nakupujících příjemné emoce a ohrožuje to v jejich očích důvěryhodnost podniku. Ve chvíli, kdy se klient nebude v daném prostředí cítit dobře, bude jeho hlavním cílem uskutečnit nákup co nejrychleji a zakoupit pouze to nejnutnější, případně si také nákup během pobytu v obchodě může úplně rozmyslet.

Správné POP materiály zvyšují prodej 
Zejména ve velkých supermarketech můžeme vidět velkou škálu různých POP materiálů, které slouží k podpoře prodeje. Mnoho z nich má pouze za úkol „podstrčit“ nakupujícímu konkrétní produkt a to zejména v případech, kdy zákazník nemá preferovanou značku a nechce se mu trávit čas výběrem. V takovém případě koupí právě to, co se odliší od zbytku a je po ruce (zpravidla na nějakém kartonovém stojanu). Za pomoci POS materiálů samozřejmě můžeme komunikovat mnohem více, například představit nový produkt, vyzdvihnout jeho klady, upozornit na slevy. O úroveň výše jsou v rámci podpory prodeje nejrůznější permanentní vystavení, která jsou vyráběna z všemožných materiálů či jejich kombinací (dřevo, kov, plast…). Upoutají pozornost, motivují zákazníka ke koupi, informují o produktu, ale také mohou skvěle doplnit atmosféru prodejny. Velmi kladně působí na zákazníky také interaktivní prvky, cokoliv, co smysluplným způsobem generuje zvuky, hýbe se, zkrátka vše neobvyklé. Vhodné jsou také prvky, kde si lze na produkt sáhnout. Zejména pro děti je ideální podpora prodeje nějaká forma hry či zážitku. Díky stále se vyvíjejícím moderním technologiím v dnešním světě není nic nemožné, vše je pouze otázkou financí, které chce společnost do podpory prodeje investovat.

Základem je znalost zákazníka 
Vedle kvalitního produktu záleží také na formě a způsobu prezentace při prodeji. V době silné konkurence je klíčové nad cílovou skupinou přemýšlet a dělat vše proto, aby se klient v prostředí, kde mu produkt nabízíme, cítil dobře a rád se vracel. Poznat potřeby a preference zákazníků může být klíčem k úspěchu a trvale udržitelné prosperitě podniku. Spokojený zákazník neznamená jen jednorázově uskutečněnou tržbu. Může si vytvořit nezlomné preference k danému produktu a místě nákupu, dávat doporučení své rodině a přátelům. To vše dává konkurenční výhodu, na jejímž začátku mohl stát třeba i jen střídmý redesign či remodeling prodejny.

Ing. Anna Brůžková
Project manager DAGO, s.r.o.

Pin It on Pinterest

Share This