Irsko letí na med od českých včel

Tullamore D.E.W. Honey byla uvedena na trh již na podzim loňského roku. Komunikační agentura Dago pro tuto novinku letos vytvořila samplingový stánek, který efektivně propaguje spojení českého medu a irské whisky.

Aktuální trendy v oblasti POP/POS: efektivita, moderní technologie a interaktivita

Obor POP/POS se v několika posledních letech vyvinul v mnoha ohledech. Klienti kladou důraz na strategické a jasně definované cíle, proto je zapotřebí komplexní přístup, který využívá nejmodernější technologie. Pro nás to znamená maximalizovat efektivitu a potenciál POP nástrojů, to vše ve správném kontextu.
Mezi nejpopulárnější prostředky se řadí zejména ty podlahové a regálové, ale také promo akce. V současné době je i větší zájem o interaktivní a světelné prostředky, jejichž propracovanost a kvalita se zvyšuje díky moderním technologiím a materiálům. I „jednoduché“ stojany mohou zahrnovat až deset typů technologií. Na výrobce a jeho technologické vybavení to pak samozřejmě klade velké nároky nejen v oblasti investic, ale také z hlediska know-how. Zároveň je nutné nezapomínat na základní pravidla. POP/POS prostředky musí být maximálně jasné, jednoduché a pochopitelné. Dále viditelné, stát na exponovaném místě a být začleněné do správného kontextu. Fakticky pak pomáhá jednoduchá poučka. Propagační materiály v místě prodeje musí být nastaveny tak, aby je zákazník pochopil do tří vteřin, aby byly vidět ze čtyř směrů a komunikovaly maximálně pěti slovy.

Pokrok v materiálech, postupech i technologiích
Doba se mění a do produkce jsou častěji zapojovány materiály, které jednak podporují ekonomičnost, ale i designovou vyspělost výrobků při zachování patřičné funkčnosti a vzhledu. Mimo jiné také reflektují environmentální trendy ekologické udržitelnosti, příkladem může být vytěsňování tradičního PVC. I u standardních POP prvků je kladen důraz na detail zpracování, kde naopak získávají prostor materiály, které dodají potřebný prémiový dojem, často však spíš jde o dobrý nápad. Současně se zvýšil tlak na kvalitu potisku, jde ruku v ruce s vývojem tiskových technologií. Zatímco do nedávna se v POP oblasti ve valné míře používal sítotisk, dnes tuto technologii ve většině případů nahradil digitální tisk s čím dál vyšší kvalitou rozlišení. U světelných prvků byly v posledních dvou letech zářivkové zdroje téměř úplně nahrazeny LED.

Současný zákazník vyžaduje komplexní přístup
V současnosti čím dál častěji registrujeme pojem „omnichannel shopper“, tedy moderního zákazníka, který k nákupu používá mobilní zařízení či internet. V kontextu zřejmého potenciálu se stále více marketingových iniciativ zaměřuje na spojení tří klíčových komponentů: in-store, digitální a zkušenostní komunikace. Jinými slovy, k získání a navázání dlouhodobého vztahu se zákazníky je třeba zcela a smysluplně obsáhnout více kanálů (multichannel, omnichannel, crosschannel). Tomuto trendu odpovídá čím dál tím častější nasazení multimediálních aplikací v in-store POP realizacích. Interakce se zákazníkem je dle našich zkušeností žádoucí a v současné době moderních technologií navíc poměrně dostupná. I proto má stále větší význam nabízet komplexní přístup, jako je například Complex In-Store Solution, který pomáhá k vyšší efektivitě POP komunikačních kampaní.

Martin Vorel
Výkonný ředitel DAGO
Reagujte na: martin.vorel@dago.cz
V upravené podobě vyšlo v časopise Tovar&Predaj

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This