Prodejní demo jednotka Huawei

Prodejní demo jednotka Huawei – play table. Společnost Huawei se ve spolupráci s naší společností rozhodla posílit in-store prezentaci svých výrobků v prodejně internetového prodejce Alza.

Za tímto účelem jsme navrhli, vyrob…

Paletové ostrovy Budějovický Budvar

Dekorace paletových ostrovů Budějovický Budvar. Pro společnost Budějovický Budvar jsme navrhli a vyrobili projekt tří specifických dekorací paletových ostrovů. Jednalo se o dekoraci jedné palety s maximální visibilitou při…

Shop in shop Nikon v Alza

Nový projekt – Shop in shop Nikon v Alza. Naše společnost DAGO Vám představuje novou realizaci sofistikovaného shop in shopu Nikon, který jsme vyrobili a nainstalovali v prodejně Alza Bratislava. Zatímco většina podobných p…

ŠKOLENÍ – DAGO

Naše společnost nabízí svým klientům v rámci přístupu DAGO CIS (Complex In-store Solution) nový, unikátní, prakticko-teoretický školicí program zaměřený na in-store komunikaci. Školení je určeno implementátorům POP projektů z…

Sales promo v hobby marketech

O tom, že POS lze přizpůsobit i produktům mimo tradiční FMCG, není pochyb – ostatně vídáme podporu u telco, automotive či finančních služeb. Jak ale na atraktivní předvádění vrtaček, pil, brusek a jiných hobby produktů? Robe…

Nová firemní strategie

Na celofiremní konferenci jsme představili novou firemní strategii na příštích 5 let. Jejím základem je zejména zvyšování firemního know how v oblasti POP/POS, profilace jako znalostní firma a kromě stabilního růstu a akviz…

Vůně

Společnost DAGO přichází s řadou novinek, které rozšiřují stávající nabídku našich produktů, a zákazníkům tak nabízíme mnohem širší uplatnění jejich nápadů a možností, jaké typy POP materiálu umístit, jak ještě více upoutat p…

Elektrotechnické inovace

Přicházíme na trh s funkčními a cenově dostupnými elektrotechnickými a elektronickými součástkami, které lze integrovat do tradičních POP prostředků.
Jedná se o motorické součástky zabezpečující pohyb nebo rotaci, speciální…

Regál jako nejefektivnější POP médium a nástroj category managementu

Regálové systémy všichni známe. Dlouhá léta je můžeme vidět v každém maloobchodě. Slouží převážně jako nosič produktů. Čím více polic, tím lépe. Každý má jinou barvu, velikost, celkové rozměry. Některé si pořídil přímo maloobchodník a některé dodal dodavatel zdarma. Za historii podnikání každého obchodu vznikla směs regálových systémů, v nichž je mírný nepořádek.

Na trhu se objevili výrobci, kteří se zabývají vývojem regálových systémů a také k nim dávají určitou podporu. Řeší tvar, barvu, statiku, velikosti, zatížení a neustále inovují. Oproti tomu na trhu nalezneme ale také levné regály mnohdy dodávané přímo s Číny. Stačí vyplnit pár základních parametrů přímo na internetu a regál je na světě.

Neustále slyšíme pojem „regály budoucnosti“. V Německu můžeme vidět standardní regály doplněné o svícení, LCD nebo LCD přímo na lištách. V této chvíli jsou tyto inovace využívány např. pivovary, které dodávají regály do maloobchodních sítí a neustále tyto novinky testují.

Proč vlastně o regálech hovoříme? Regály slouží k jasnému vymezení si prostoru na prodejnách. Čím lepší a větší místo, tím se očekávají větší prodeje. Právě z tohoto důvodu zadavatelé do regálů investují. Chtějí větší obrat na každé provozovně. Prodejny ale nejsou nafukovací a nalézt další místo není jednoduché.

Marketing v poslední době hraje také velkou roli. Snaží se regály brandovat, aplikovat nasvícení a také se snaží o kvalitní category managent, kterému přikládá velkou důležitost. Velký problém je však „slepota“ k mnoha produktům, které vidí zákazník, když nakupuje. Pokud je vedle sebe cca 100 produktů, navíc ve 4 řadách, i kdyby byla použita navigace v horní části, není pravděpodobné, že ji zákazník bude studovat a následně se dle ní bude řídit. Samozřejmě vše záleží na charakteru konkrétní kategorie. Pokud hovoříme o větších produktech, bude navigace většinou hrát značnou roli. Pakliže budou ale produkty malé, kategorizace postrádá smysl a větší roli bude hrát impulz či rušivý element, jako je focal point, světelný efekt, LCD atd… Práci s category managementem můžeme vidět na trhu u společností jako je Plzeňský Prazdroj, který regály nejen branduje do vlastních barev, ale specifické barevné kódování používá také v komplexním navigačním systému – v čelních lištách na topperech, případně i stopperech na regálu.

Oproti tomu jsou i společnosti ve stejné kategorii nebo nealko nápojích, dodávající regály, které category managent neobsahují. Tyto se zaměřily na unikátní grafiku podporující jeden brand, upozadily četnost značek a vybraly si jednu dominantní. Zároveň tyto regály obsahují nasvícení polic i topperů, jsou vyšší a celkově dominantnější než regály konkurenční. Takové regálové systémy považují za efektivní. Místo category managentu se zde sází na impulz.

Zadavatelé tak sice zastřešují branding celé produktové řady a nestarají se pouze o vlastní vystavení, ale pokud je to možné, snaží se získat regálový prostor celé uličky a svůj brand využít k dekoraci celé kategorie. Vyplatí se to? Odpovědí je – ANO. Hlavním důvodem je, že pokud realizují celou kategorii podpořenou svým brandem, zákazník na prodejně má pocit, že je v sekci dané značky. Obecně je pak prokázáno, že nárůsty prodejů dosahují navýšení v průměru kolem 20 %.

Je však 20 % dostačujících? Ano, je. Zadavatel získá prostor na několik let dopředu, neplatí poplatky, spravuje regálové místo i své konkurence a zároveň navyšuje prodeje o 20 %. Co víc si můžeme přát.

V dnešní době je trendem využívat k řízení těchto projektů speciální aplikace. Na trhu jsou dnes k dispozici specifické softwary, které dokážou řídit objednávání regálů s ohledem na četnost výdejů, komunikují mezi OZ, centrálou a dodavatelem, poskytují finanční reporting, a hlavně neustále hlídají skladové zásoby v regálech se zohledněním výhledu odbytu na základě plánů a statistiky předchozích výdejů.

V současnosti jsou v této oblasti nejdále dva segmenty – nealko nápoje a pivo. Právě tyto investují každý rok značné rozpočty do nákupu flexibilních a univerzálních konfigurovatelných regálových systémů s cílem aktivovat klíčové maloobchodní zákazníky a zajistit si na tradičním trhu dlouhodobou podporu prodeje. Tam kde to ostatní společnosti podceňují.

Marek Končitík, DAGO, s.r.o.

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This