Jaro přináší další výběr zajímavostí z Pinterestu

Příklady zajímavých a působivých realizací, které pomáhají budovat atmosféru v místě prodeje.
Tyto a mnoho dalších realizací naleznete jako vždy na 

Globalshop Las Vegas 2017: špičková tradiční řešení

25. ročník veletrhu Globalshop Las Vegas 2017 (www.globalshop.org) se letos nesl v duchu sloganu „Experience Defines You“, zákaznická zkušenost tak i zde byla již tradičně na prvním místě.

Oproti düsseldorfskému Euroshopu b…

LG trendy shopping v Alze

Společně se značkou elektroniky LG Electronics jsme vytvořili další zajímavý projekt. Na 42 metrech čtverečních v pražském Alza showroomu jsme se podíleli na plně funkčním shop in shopu prezentujícím hned několik typů produ…

Euroshop 2017 pohledem týmu DAGO

V březnu se v Düsseldorfu konal již tradičně největší veletrh Euroshop zaměřený na reklamu a propagaci. Během pěti dnů měli návštěvníci možnost seznámit se s trendy a tématy, které letos v oblasti prezentace zboží hrají pri…

Orion přináší do obchodů atmosféru Velikonoc

S velikonočními svátky jsou vedle pomlázky a barvených vajec spojeny i čokoládové dobroty pro koledníky. Na to nezapomíná ani přední výrobce čokolády Orion společnosti Nestlé, která se svým zákazníkům rozhodla zprostředkova…

Máme Shop! Global Award za Somersby

Sedmý ročník mezinárodní soutěže Shop! Global Awards zná vítěze nejlepších in-store realizací za rok 2016. Mezi oceněnými je také stojan cideru Somersby z dílny našeho týmu. Z maloobchodního veletrhu Euroshop v Dusseldorfu…

Nescafé Dolce s mixem kapslí na míru

Společnost Nestlé ve spolupráci s naší společností připravila pro příznivce kávy Nescafé Dolce Gusto možnost vytvořit si vlastní kolekci kapslí podle své chuti v unikátním pop-up store, v němž si mohou zákazníci sami vybrat…

GEM-GEN2 – máme nový informační systém

Náš tým DAGO se kromě zajímavých realizací může pochlubit ještě jednou zajímavou věcí. Je jí unikátní, na míru vytvořený informační systém GEM druhé generace, založený na platformě Lotus Notes od IBM.

„Ve společnosti DAGO…

Hračky na několik způsobů – hodnocení pro Marketing & Media

Barbie: můžeš být kýmkoli
Společnost Mattel před dvěma lety s firmou Propability, která se specializuje na vizuální merchandising a POP, vytvořila interaktivní prostor v prodejně Hamleys v Londýně. Hlavním prvkem je růžově lakovaná gondola s natištěnou grafikou a obrazovkou s interaktivní hrou, v rámci níž si malé zákaznice mohou vybrat panenku a přizpůsobit její vzhled svým preferencím. U stropu je umístěn senzor a projektor propojený s obrazovkou.
Senzor rozsvěcí obrazovku i velké svítící logo nad gondolou a také snímá pohyby zákazníků a podle nich rozhýbává panenku na obrazovce. Na míru vyrobené vystavení bylo inspirované hracími sadami. Jednotlivé regály v gondole bylo možné přizpůsobit velikosti panenek, stejně jako regály pro sběratelské kousky. Na speciální oddělení Barbie „You can be anything“ poutala i výloha do ulice s využitím stejných motivů a barev.

Hodnocení: 3 / 5
Jsem si jistá, že malé princezny budou naprosto nadšené. Která z nich by nechtěla další panenku do sbírky a ještě když si ji mohou interaktivně prohlížet a upravovat. Prostor s gondolou je čistý, lesklý a adekvátně uzpůsoben dětem. Jediné, o bych vytkla, je umístění panenek do horních pozic regálů, kde nemají šanci si Barbie prohlédnout, ale to je samozřejmě nutné zase z prostorových důvodů.

Asda a Entertainer: spolupráce řetězců
Britský širokosortimentní řetězec Asda otevřel letos v únoru v pěti prodejnách prototyp svého oddělení hraček. Vytvořil je společně s firmou Entertainer, která právě hračky prodává. V rámci uličky se objevuje „kurátorský výběr“ značek: Hasbro, Lego, Mattel, WowWee, Zuru, Paw Patrol a dalších. Samozřejmou součástí je i nabídka vlastní značky od Entertainer Addo Play. Do uličky láká nepřehlédnutelné značení, v orientaci pomáhají výrazné regály i podlahová grafika. Entertainer je zodpovědný v Asda za výběr sortimentu i cenotvorbu, dále za doplňování výrobků, merchandising i personální obsazení. Podobnou spolupráci na bázi „test and learn“ (zkoušet a učit se) řetězec Asda rozjíždí s bižuteriemi Claire’s, pekárnami Greggs, hobbymarkety B&Q nebo s Fragrance Point. Důvodem je snaha zákazníků kvůli pandemii navštěvovat menší počet prodejen.

Hodnocení: 2 / 5
Branding uličky s hračkami je podle mě dost nepřehledný. Chápu potřebu umístit mnoho produktů na malý prostor, ale bohužel na první pohled působí celkem chaoticky. Jednotlivé značky mají obrandování vyřešené hezky, ale jako celek je toho příliš. Poutače na topperech jsou cílené pouze na rodiče, chybí mi něco ve výšce očí a dosahu malých rošťáků. Například vitrína s panenkami Barbie v horní polici je naprosto zbytečná.

Jou Jou: nakupování v pohádce
Prodejnu hraček v hotelu Grand America v Salt Lake City poznáte už zvenku ve foyer podle magických výloh. V každém místě prodejny můžete najít originální myšlenku. Hlavní hale vévodí varhany se sedmnácti píšťalami naplněnými cukrovinkami. Obrovský strom osvětluje pokladní zónu. Místo stráže hlídá prodejnu robot v nadživotní velikosti. Kabinka je spíše tajemnou mechovou dračí slují. A nechybí ani veliký kartonový drak. Z každého rohu na vás může něco vykouknout: mýval, sova, žirafa. Prodejnu postavilo studio Watts Architects, návrh vznikl v digitální agentuře StruckAxiom. „Chtěli jsme vytvořit svět dětské zvědavosti, který mohou objevovat všechny generace,“ uvedl k návrhu prodejny hraček, ředitel agentury Brent Watts.

Hodnocení: 4 / 5
Tato magická prodejna hraček hned na první pohled působí originálně. Je to jiné pojetí dětského prostoru, než jsme zvyklí, a to hodnotím rozhodně kladně. I pro děti je to příjemná změna z kreslených postaviček a převládání růžové barvy. Určitě toto místo v dětech probudí jejich zvídavost a touhu vše prozkoumat, a že toho je. Každý kousek nábytku je propracovaný a promyšlený. Je zde prostor i pro hraní a vyzkoušení produktů, a to je v hračkářství velmi důležité.

Hodnotila Anna Brůžková, DAGO s.r.o.
Zdroj: Marketing & Media 14/2021

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This