Euroshop 2017 pohledem týmu DAGO

Captain Morgan brázdí vody prodejen Globus

V průběhu července je v řetězcích Globus k vidění akční vystavení připomínající loď, které jsme pro značku Captain Morgan vytvořili. Vedle důrazu na prodejní akci je záměrem také rozvoj značky. Výrazným rysem je námořní sty…

Analogové realizace opět předmětem zájmu

Pařížský veletrh příliš technologických inovací neukázal. Kreativita spočívala především v originálním designu a kombinacích materiálů.

Veletrh Marketing Point de Vente (MPV) si tradičně „vystačil“ s jedním pavilonem v pař…

Opojení technologiemi polevilo, prim hraje autenticita

Z naší návštěvy veletrhu Globalshop bylo zřejmé, že adorace digitálními technologiemi ochladla.
Veletrh Globalshop, jenž se letos z Las Vegas přestěhoval zpět do Chicaga, vyzařoval o poznání méně nadšení z digitálních techn…

Metaxa v retailu rozvíjí značku

Značka řeckých destilátů Metaxa přišla s vystavením v prodejnách Globus. Vedle podpory prodeje se zaměřuje na budování značky. Letošní rok je k tomu dobrá příležitost, neboť Metaxa prochází změnou vizuální identity. Připrav…

POPAI Euro Awards Paris: 5 našich projektů ve finále

Na úterním vyhlášení letošních POPAI Awards Paris jsme jako jediná česká firma získali 5 nominací našich projektů. Přihlášeno bylo 313 projektů ze 46 kategorií (loni 277 realizací ve 37 kategoriích). Finále proběhne v červn…

BIG SHOCK! dakarský adrenalin

Značka energetického nápoje BIG SHOCK! připravila pro zákazníky soutěž, v níž mohou vyhrát projížďku v závodním speciálu, který se letos účastnil Rallye Dakar. Na soutěž láká dvoupaletové vystavení s kartonovou maketou závo…

Remodelling Nestlé podnikové prodejny

Společnost Nestlé provedla remodelling své podnikové prodejny v Praze Modřanech. Zadání usilovalo o inovativní řešení, které zvládne ještě lépe reprezentovat společnost a její produkty. Kombinace materiálů i rozvržení prode…

Vychází kniha Marketingová komunikace v místě prodeje

Představujeme Vám novou knihu Marketingová komunikace v místě prodeje, která mapuje oblasti POP komunikace a Shopper Marketingu. Autorem je náš Managing partner Daniel Jesenský s týmem spoluautorů.

Tato v našem oboru uniká…

Euroshop 2017 pohledem týmu DAGO

V březnu se v Düsseldorfu konal již tradičně největší veletrh Euroshop zaměřený na reklamu a propagaci. Během pěti dnů měli návštěvníci možnost seznámit se s trendy a tématy, které letos v oblasti prezentace zboží hrají prim. Zájem byl velký, před otevřením se stály dlouhé fronty a atmosféra byla nabitá networkingem, o nějž byl zájem i ze strany mnoha návštěvníků z USA nebo Asie. A v celkem 18 výstavních pavilonech bylo opravdu na co koukat. Akce se účastnilo přes 2300 vystavovatelů ze 61 zemí. Do Düsseldorfu jsme vyslali i naše lidi z DAGO. Byli z různých oddělení a týmů a každý nabídl zhodnocení veletrhu optikou své specializace.

Kreativní a technologická exploze 

Designérům se velmi líbily samotné expozice jednotlivých firem. Byly dotažené ve všech ohledech: designu, materiálech i nápadech. „Stánky byly velkoryse pojaté a je zřejmé, že firmy neváhaly do prezentace investovat značné prostředky,“ hodnotí designér DAGO Milan Marek. Hodně inspirace vycházelo ze srovnání kombinací materiálů, tvarů a výrobních i technologických možností s tím, co DAGO dělá. Pozornost lákaly i technologické inovace, například ve světlech, 3D tisku nebo displejích, jako ohebné LCD od LG a podobně. Mnohdy však byly ve formě detailů, které přebil důraz na vizibilitu stánku, kde byly umístěny.
Nákupy, které vtáhnou
Lidé z oblasti produkce si všímali přístupu ke kamenným prodejnám. Dominantními tématy byla digitalizace a interaktivita v maloobchodě, omnichannel řešení šitá na míru a zážitky z nakupování v prodejně. Nutnost klást důraz na zážitek potvrzuje Anna Brůžková ze společnosti DAGO. „V současnosti se více investuje do kamenných obchodů, hlavním důvodem je totiž konkurence ze strany online dodavatelů. Prodejci jsou proto nuceni zaujmout zákazníky stále atraktivnějšími prostředky,“ vysvětluje. Ohledně prezentace v retailu zaujali „chytří roboti“, kteří jsou schopni se zákazníky komunikovat a reagují na podněty člověka. V POS materiálech patřila mezi nejprémiovější vystavení z lakovaného lamina ve vysokém lesku. Velmi atraktivní byl také stojan z kombinace dřeva a kovu značky Jack Daniel‘s. Základna se skládala z dřevěného sudu, z něhož vycházela kovová konstrukce s háky pro uchycení lahví této známé whiskey. Nejčastějším materiálem pro POS řešení byl však karton. Vystavovatelé se u těchto vystavení řídili především pravidlem „v jednoduchosti je krása“. Našlo se však i pár velmi překombinovaných vystavení, kde nebylo možné určit jejich smysl. Zaujalo využívání otočných motorků, které rotovaly s částí stojanu nebo se samotným produktem. Velkou část veletrhu zaujímaly LED technologie, jelikož na vizuální merchandising je kladen stále větší důraz, stejně tak na dva hlavní aspekty těchto vystavení – úsporu energie a udržitelnost.
Digitalizace i přírodní materiály 
Třetí skupinou, která za DAGO veletrh navštívila, byli obchodníci. Ocenili skvělé provedení stánků, na jejichž stavbu měli vystavovatelé jen 2 dny, a viděli jasnou hlavní linku směřující k digitalizaci a interaktivitě. K vidění byla celá škála hologramů, 3D projekcí, velkých obrazovek, polopropustných obrazovek, projektorů reagujících na pohyb, dotykových LCD monitorů a mnoho dalšího. Extrémním příkladem je již zmíněný chodící robot s prostorovým vnímáním a dotykovým LCD vybízející k interakci. Nechyběla ani virtuální realita, která dovolí například projet se přírodou na novém kole před jeho koupí. To vše má zákazníka přilákat a udržet co nejdéle. Jako zásadní prvek v komunikaci se zákazníkem bylo představeno světlo. Je to důležitý element, který může vytvořit z běžného produktu ústřední prvek zájmu. „Světlo v policích je sice běžně používáno, ale za použití polopropustných plastů v různých barvách usnadňuje orientaci zákazníka a vyzdvihuje realizaci na zcela jinou úroveň,“ vysvětluje obchodník Tomáš Žáček z DAGO. V kurzu je také použití přírodních materiálů. Ty vzbuzují pocit čerstvosti a svěžesti. Proto například prezentace ovoce vypadá lépe v dřevěné bedýnce než v plastové přepravce. V mnoha prezentacích bylo využito dřevo i v hrubé podobě hranolů a kvádrů.
Celý Euroshop byl rozsáhlý a nabitý inspirací. Pokud by chtěl návštěvník místo výběru preferovaných sekcí shlédnout a zhodnotit všechny expozice, 4 výstavní dny by mu rozhodně nestačily. Zúčastnit by se ho měl každý, kdo to myslí vážně s výrobou a navrhováním POS a POP materiálů. Cesta do Düsseldorfu trvá po německých dálnicích jen pár hodin a inspirace z veletrhu za to stojí.
Váš tým DAGO
K dispozici je také reportáž Daniela Jesenského s dalšími fotografiemi a videi.

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Další články

Pin It on Pinterest

Share This