Dodavatel nebo strategický partner – kdo přinese větší hodnotu?

Česká a Slovenská republika je v segmentu POS marketingu neuvěřitelná. Chrlíme obrovské množství nosičů, vytváříme řadu promočních aktivit a máme spoustu prodejen, kde lidé nakupují a firmy jako my pomáhají prodávat. Roste ale také prodejní efekt? Měli bychom se vždy zaměřovat pouze na výnos z prodejů, nebo máme budovat značku? Jak si na tom stojíme ve srovnání se zahraničím?

BLOG: 10 taktik ke stimulaci impulzívních nákupů

V době, kdy lidé čím dál více nakupují na internetu, nabývají impulzívní nákupy v kamenných obchodech na důležitosti. Jsou podněcovány především správně zvolenými produkty, jejich umístěním, anebo získáním pozornosti nakupujících. V těchto 10 tipech se můžete seznámit s možnostmi, jak zvýšit jejich frekvenci i hodnotu.

Případová studie Birell: Jak se půlí bicykl?

Zadání od klienta znělo jednoduše: vytvořit permanentní regálové čelo pro nealkoholické osvěžení Birell. Mělo rezonovat hlavními prvky výrobku – důrazem na lidi, pobytem v přírodě, pobavením s přáteli a dobrou letní pohodou. Vytvořili jsme proto několik různých návrhů, které se postupně vyvíjely, až jsme nakonec… rozpůlili jízdní kolo. Co nás k tomu přivedlo?

Střípky z POPAI PARIS

Popai v Paříži v nás každý rok budí velká očekávání, co uvidíme nového z technologických postupů i designových nápadů. Letošní ročník sice probíhal na velmi zajímavém místě u řeky, ale prostor byl velmi omezený, tudíž se do areálu vešly pouze výstavní exponáty na rozdíl od loňska, kde byly také stánky výrobců vystavení a existovala možnost si s nimi osobně promluvit.

Vedle emocí se soustřeďte i na pozitivní postoj

Představte si následující situaci: Navrhujete a prodáváte běžecké boty. Váš hlavní zákazník, běžec Martin, má už po čtyřicítce, miluje sport a běhat chodí pětkrát týdně. Nyní už zase trénuje na další půlmaraton a vy ho v té souvislosti můžete oslovit se svou nabídkou – novým párem skvělých běžeckých bot.

POP Trendy v Pet food kategorii

Vytvoření správné atmosféry prodejny je jeden z klíčových faktorů, které stimulují zákazníky k nákupu. Je důležité, aby se nakupující cítil dobře již při vstupu do prodejny a pocítil pozitivní emoce. Zákazník vnímá atmosfér…

Interiér prodejny: na co se zaměřit

Vytvoření správné atmosféry prodejny je jeden z klíčových faktorů, které stimulují zákazníky k nákupu. Je důležité, aby se nakupující cítil dobře již při vstupu do prodejny a pocítil pozitivní emoce. Zákazník vnímá atmosfér…

AR i umělá inteligence změní nákupní zkušenost

Vypadá to, že v následujících 12 měsících význam umělé inteligence (AI) a rozšířené reality (AR) výrazně vzroste. Předloni v létě zažila masové přijetí AR aplikace PokémonGo, letos už se na trh dostávají AR aplikace s již kon…

Co očekávají klienti nejčastěji od POS řešení?

Celková komunikace se zákazníky v místech prodeje se vyvíjí podle očekávání nakupujících. Tuto skutečnost si obchodníci velmi dobře uvědomují, a proto promítají vědomosti o svých zákaznících do konkrétních požadavků na samotné POP vystavení.

A stejně jako se dle sezóny a trendů mění na ramínkách střihy a barvy oblečení, dá se pozorovat určitý vývoj i v komunikaci v obchodech. Jaké jsou tedy aktuální požadavky, které agentury od svých klientů při zadávání nových realizací slyší?

Obecně můžeme mluvit o tom, že zákazníky je třeba v místě prodeje již také aktivně bavit. Nabídnout jim určitý zážitek a nezůstávat pouze u informace o novém zboží. Nestačí pouze nabídnout funkční řešení, což se už nyní počítá automaticky, ale musíme zaujmout a překvapit originalitou, interaktivitou, hrou. Pokud například lákáme na soutěž, kde je hlavní výhrou pobyt na horské chatě, přímo v obchodě představíme špičkový 3D model zmíněné chaty. A pokud chceme nakupujícím představit čokoládovou tyčinku s kokosem, dobře je oslovíme například pomocí makety kokosové palmy v nadživotní velikosti.

Klienti se v současnosti nespokojí jen se standardem a běžným, i když kvalitním zpracováním. Požadují navíc originální grafické i designové trendy řešení, které upoutá. Ale jen u dobré grafiky, designu a kvalitních materiálů požadavky nekončí, neboť stále větší důraz se klade na technické parametry POP médií, případně na dálkovou správu obsahu, okamžitou zpětnou vazbu od nakupujících a kvalitní a relevantní vyhodnocování.

Výše uvedené znaky vystavení se stávají již zcela běžnými prvky, s nimiž nyní při naší práci operujeme. Je ovšem nutné podotknout, že všichni klienti, bez ohledu na to, zda je součástí návrhu 3D tisk, LED obrazovka nebo kvalitní několikametrová realizace, požadují jednu společnou věc, a tou je funkčnost a účinnost. Klienti si chtějí být jisti, že ať už má projekt jakoukoli podobu, přinese kýžené výsledky. A pouhé ujištění nestačí, vše musí být již ve fázích návrhu podloženo a argumentováno.

Tato skutečnost podle agentur zvyšuje požadavky na odbornost jejich týmů, které za návrhy a následnými realizacemi stojí. Ještě v nedaleké minulosti stál za návrhem jedinec, nyní se ale stále častěji hovoří o celých týmech odborníků složených z designérů, grafiků, projektantů a technologů, IT specialistů a projektových manažerů.

Odměnou pro naši agenturu jsou široké možnosti realizací, které se před námi otevírají. Stále nové, i když náročné výzvy, technologie, s nimi můžeme pracovat, metriky, jimiž můžeme měřit zásah.

Marek Končitík, obchodní ředitel Dago

Reagujte na: marek.koncitik@dago.cz

Pin It on Pinterest

Share This