Jedenáct ocenění pro DAGO v prestižní soutěži POPAI Awards 2025
Úspěšné tažení napříč kategoriemi a uznání od odborné poroty. Společnost DAGO si z letošního ročníku soutěže POPAI Awards 2025 odnáší jedenáct ocenění, která potvrzují vysoký standard v oblasti instore komunikace, důraz na precizní zpracování i schopnost tvořit...
Představujeme endcap 3.0: Když karton zvládne roli permanentu
Realizace kombinovaného vystavení pro značky Jack Daniel’s & Diplomático pod vlajkou společnosti Brown‑Forman Czechia představuje nový trend v oblasti regálových čel a endcapů. Oproti tradičním permanentním řešením za desítky tisíc korun přináší kombinaci...
Monster shop-in-shop s formulí: marketing na plný plyn
Značka Monster se dlouhodobě profiluje jako výrazný hráč v oblasti lifestyle a motorsportu. Spolupráce s týmem McLaren, která zahrnuje mimo jiné i soutěže o vstupenky na závody F1 nebo zážitky s týmem McLaren, je příkladem toho, jak lze globální sportovní alianci...
DAGO se značkou Rajec proměnilo prodejní plochu v oázu klidu pro maminky i miminka
Začátek léta byl ve vybraných prodejnách moderního trhu ve znamení klidu a mateřské péče. Značka kojenecké vody Rajec zde totiž představila poutavý shop-in-shop, který byl součástí marketingové kampaně „Maminka příroda přeje hezké sny“. Instore řešení vycházelo...
Zlatý Bažant v novém světle: Dvě silné in-store kampaně pro redesign a letní osvěžení na slovenském trhu
Slovenská značka Zlatý Bažant se po dlouhých 24 letech rozhodla pro výrazný krok – změnila tvar své ikonické lahve a zároveň se rozloučila se zlatou fólií na hrdle. Nový design je čistší, modernější a jasně cílí na mladší generaci konzumentů. A protože taková změna si...
Slavíme úspěch na Shop! Paris Awards 2025: Dvě medaile pro český POP design
Mezinárodní soutěž Shop! Paris Awards je každoročním svátkem in-store komunikace a designu, a je považována za nejprestižnější evropské klání POS projektů. Ocenění uděluje odborná porota složená z retailových profesionálů, zadavatelů i kreativců, kteří hodnotí...
Hokejový set POP médií Fernet Stock a Republica strhne atmosférou nakupující i sportovní fanoušky
V rámci kampaně „Za jaký tým piješ ty?“ vsadil STOCK Plzeň-Božkov na silný mix české národní hrdosti, emocí spojené s hokejovým mistrovstvím světa a ikonických značek Božkov Republica a Fernet Stock. Klíčovým prvkem celé instore strategie se stal výrazný shop-in-shop...
DAGO vítězí s projektem L’Oréal Virtuální zrcadlo i na mezinárodní scéně
Projekt L’Oréal Virtuální zrcadlo, který v listopadu 2024 ovládl soutěž POPAI CE Awards v Praze, slaví další velký úspěch. Získal zlaté ocenění v prestižní mezinárodní soutěži Shop! Global Awards 2025, konkrétně v kategorii Beauty & Cosmetics – permanent. Ocenění...
Hravá paletová vystavení z dílny Daga lákaly k soutěžení nakupující na Slovensku
Nepřehlédnutelná Fanta s mottem Hraj s barvou, s jakou chceš DAGO společně s oblíbenou značkou Fanta vneslo do obchodů nejen osvěžující chuť, ale i hravý zážitek! Barevná shop-in-shop vystavení vybízely zákazníky nejen k nákupu, ale především k zapojení do soutěže o...
DAGO přenáší magickou sílu minerální vody Kláštorná Kalcia do obchodů
Přirozená síla minerálů v moderním pojetí Ve vybraných hypermarketech Tesco mohou nakupující zavítat do světa přírodní minerální vody Kláštorná Kalcia, ve kterém se spojuje síla přírody s moderním designem. Tento unikátní shop-in-shop představuje značku Kláštorná...
Retail po koroně? Čekejme posilování on-linu a silné Vánoce

Bezpečnostní opatření, která měla zabránit dalšímu šíření koronaviru, se začínají pomalu uvolňovat. Zdá se, že se život pomalu navrací do normálu. Už teď je ale jasné, že ekonomické následky krize, kterou jsme si v uplynulých týdnech prošli, budou dlouhodobé a projeví se ve většině odvětví. Jak se covid-19 podepíše na budoucnosti retailového prostředí?
Maloobchod právě prochází restartem. Digitalizace a virtuálnost zažívají svou renesanci, kterou zapříčinila dočasná odstávka kamenných prodejen ve většině segmentů. Omezily se možnosti zákazníků a ti začali k nakupování hledat jinou cestu. Na internetu a v e-shopech ji našli i ti, kteří dosud odolávali. Dá se předpokládat, že tento prodejní kanál bude mít v retailu skokově větší podíl než dřív.
Očekávejme, že služeb, které budou zákazníci využívat digitálně, bude přibývat. Nepůjde zdaleka jen o nakupování. Bude běžné, že se například budeme učit hrát na klavír online anebo budeme doma cvičit, zatímco nás bude trenér kontrolovat prostřednictvím videohovoru nebo aplikace.
Jsme přesvědčeni, že si lidé vytvoří nové nákupní návyky a řadu těch původních již neobnoví. Zákazníci budou znovu věnovat větší pozornost ceně, která se jim při nakupování v příštím období stane klíčovým kritériem. Poptávka po zbytném sortimentu, například módě, autech a luxusním zboží, poklesne.
Na všechny tyto proměny budou muset maloprodejci adekvátně zareagovat. A stejně tak se změna přístupu nevyhne ani propagaci v místě prodeje. Pokud obhájí svůj přínos, zbude prostor i pro nákladnější kreativní řešení. Krize roku 2009 nám však ukázala, že poptávat se bude hlavně nízká cena POS realizací a jejich maximální efektivnost. Bude proto potřeba investovat do kreativity, s níž se podaří proměněnou poptávku pokrýt vhodným a levným způsobem.
Bohužel řada firem tuto potřebu nereflektuje. V lepším případě o investicích částečně uvažují, ale jejich náročné schvalovací procesy tyto úvahy často úplně pozastavují. Vyčkávání na signály z trhu, které takové podniky uplatňují, nic nepřináší. Z krize vyjdou s největšími ztrátami. Ještě hůře si vedou firmy, které daly podpoře prodeje totální „stopku“, aby zachránily vlastní náklady. Jejich viditelnost na trhu poklesne, dost možná se vytratí úplně. Jejich přístup se negativně odrazí i na dodavatelích POP řešení, což by mohlo vést k značnému ochlazení místního trhu. Toho pak mohou využít zahraniční výrobci POP materiálů s nabídkou levnějších řešení.
Věříme, že stoupne POP podpora některých segmentů, které nyní strádají. Příkladem může být hotelnictví a restauratérství. Pokud jde o sezónnost, věříme, že letošní sezóny „zpátky do školy“ a Vánoce vykompenzují nedávné Velikonoce, které byly z hlediska komunikace silně omezené. Takové příležitosti hledají firmy, které se současné situace nebojí a uvědomují si, že právě teď musí své aktivity podpořit. Tyto firmy jsou hodny obdivu a ostatní by si je měli vzít za příklad. Řídí se postupy prověřenými předchozími krizemi, myslí proaktivně a chytře investují.
Zatím lze stěží odhadnout, zda nás v důsledku pandemie koronaviru čekají složitější měsíce, nebo podstatně delší období. Především též s ohledem na naše ekonomické vazby k silně zasaženým trhům na západ od nás, jejichž postižení se postupně bude odrážet také na dění u nás. Každopádně nejrozumnější je začít s přípravami okamžitě. Nečekejme na nic a začněme se soustředit na postkrizové období hned teď. Nejlepším lékem je poctivá dobrá práce, vytrvalost a proaktivita.
Daniel Jesenský a Marek Končitík, Dago
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY
SK


