Radegast láká na hořkost i světelné a zvukové efekty. Nová aktivace zasáhne lidské smysly
Již od ledna se mohou zákazníci ve vybraných hypermarketech Albert setkat s novými aktivacemi piva Radegast, které zhotovila agentura Dago ve spolupráci se společností Plzeňský Prazdroj. Pro výrobu setu POS materiálů bylo využito hned několik inovativních prvků tak,...
Hrdinové Marvelu vyzývají k soutěži v in-store kampani Coca-Cola
Spolupráce dvou ikonických značek, jakými jsou Coca-Cola a Marvel, si žádá něco výjimečného. Komunikační agentura Dago tak k právě probíhající soutěži o zájezd do Marvel Avengers Campusu v Disneylandu Paris připravila pro Coca-Colu hned několik vystavení pro český a slovenský trh.
Ikonické brambůrky Pringles v nových regálech jen tak nepřehlédnete
Značka Pringles se pouští do ještě výraznější vizibility. Jako první ji zaznamenají návštěvníci Global Free Shopu v Potůčkách a Brandově, kde má oblíbená značka Pringles nová permanentní prémiová vystavení.
Vánoční sumář: Jak si Dago poradilo se sezónními POS?
Předvánoční nákupní horečka láká spotřebitele k návštěvě kamenných prodejen, ve kterých nakupují dárky pro své nejbližší. Jak ale zazářit na zahlcených prodejních plochách?
Bez Zlatého Bažanta by Vánoce nestály za to! In-store aktivace na slovenském trhu
Kdyby šlo všechno snadno, Vánoce by nestály za to – to bylo motto sezonní kampaně ležáku Zlatý Bažant, se kterým oslovila publikum na slovenských prodejních plochách.
Naše aktivace získaly v soutěži POS STAR první a druhé místo
Portál Mistoprodeje.cz ve spolupráci se společností ppm factum vyhlásil vítěze soutěže POP STAR o nejlepší in-store realizaci měsíce. Absolutním vítězem za měsíc listopad se stala naše realizace shop in shopu Semtex.
Vánoční Coca-Cola vsází na emoce. A dělá dobře, set POS je nepřehlédnutelný
Pro mnoho z nás jsou Vánoce spojeny s Coca-Colou a jejím vánočním kamionem. Vzbudit emoce na prodejní ploše – a tím v nakupujících posílit zmíněné propojení – byl tedy krásný, ale náročný úkol, kterého se Dago rádo zhostilo.
Oslavte Vánoce s unikátní aktivací Pilsner Urquell
Prémiové pivo k Vánocům neodmyslitelně patří. I proto se značka Pilsner Urquell rozhodla vytvořit unikátní sezonní aktivaci s holofanem, kterou v exponovaných vánočních prodejních plochách rozhodně nepřehlédnete.
Vánoce bez likéru Baileys? Letos NE, na prodejních plochách ho určitě nepřehlédnete!
Baileys se řadí mezi nejprodávanější likéry vůbec. A právě teď – v tomto svátečním čase – se distributor tohoto oblíbeného irského likéru rozhodl, že na trh vstoupí s novou vánoční aktivací.
Nenechte se spoutat tradicí: Hodnocení pro Marketing & Media
Být vidět během tradiční sezony vyžaduje značnou dávku odvahy, ne všechny značky se na to ale cítí.
Reportáž z pařížského veletrhu a POPAI Euro Awards

První dojmy z veletrhu: neotřelé nápady a pokročilé technologie
Jako první nás u vchodu na veletrh MPV Paris přivítala důsledná ochranka. V Paříži nyní prohledává zavazadla téměř na každém veřejném místě ve snaze o bezpečnost – často i při opouštění prostor.
Hned za ní nás ovšem překvapily originální nafukovací kostýmy hostesek s integrovaným tichým kompresorem, který je průběžně dofukoval. A tím originální setkání teprve začínala.
Na stáncích i vystavovaných POP médiích všude něco blikalo a svítilo. Dominovaly exponáty pokročilé z hlediska moderních technologií. Už ze začátku bylo zřejmé, že v té záplavě sdělení v místech prodeje zákazníka dnes jen tak něco nevyruší a že je třeba být velmi aktivní, výrazný a dominantní. Také je však možné, že budoucí vývoj povede naopak zpátky k většímu komunikačnímu klidu s posílením relevance a komunikované hodnoty.
Originalita se projevovala i v kombinacích materiálů
Viděli jsme mnoho standardních komunikačních médií vytvářených neobyčejným způsobem. Vystavovatelé používali různé varianty vrstvení a vytvářeli tak zajímavé 3D efekty.
Překvapilo nás, jak hojně západní marketéři používají kombinace dočasných a trvanlivých materiálů. K vidění byl často především karton. Ne jako levné řešení, ale jako estetický materiál v kreativních kombinacích s dražšími a trvanlivějšími materiály jako je kov, plexisklo, textil nebo provaz. V Paříži dostal karton novou roli a dodával POP médiím originální charisma.
Přesvědčili jsme se také o tom, že „na západě“ hraje větší roli než u nás ekologie. V tématech i použitých materiálech rezonoval respekt k přírodě a ekologické image značek.
Do budoucnosti nás vzali roboti i 3D projekce
Velmi emotivní pro nás bylo setkání s roboty, humanoidy nahrazujícími prodavače, a to ovšem nejen na veletrhu, ale také přímo v pařížské prodejně Sephora. Tito roboti rozeznají, kdo jsme a jak se zrovna cítíme. Odpovídají na naše otázky, prezentují produkty a aktivně reagují na to, co zvolíme na jejich touch screen displeji.
Zaujali nás také stojany s RFID systémem. Ve chvíli, kdy jsme vzali do ruky některý z vystavených produktů, zabudovaný RFID systém to rozpoznal a na plejádě vestavěných LCD k nim pustil rozšířenou realitu.
Díky 3D brýlím jsme pak mohli zažít používání produktu na vlastní kůži. Různé objekty a produkty na veletrhu ožívaly a bombardovaly nás emocemi za pomoci 3D projekcí přímo na ně samotné. Zdá se, že od hologramů jsme už jen kousek.
Veletrhu vévodily LCD technologie ve všech podobách
Úplnou samozřejmostí byly různé miniaturní LCD displeje. V šanonu místo papírů, v provozovnách služeb, ve víku krabice na produkty, v menu restaurace místo klasických listů – i s možností přímého objednání jídla. Běžnou novinkou byla i projekce digitálního obsahu na sklo ze spodní hrany s touch screen funkcemi.
Zatímco před třemi lety jsme na Euroshopu v Dusseldorfu překvapeně hleděli na Face Recognition/Coding aplikaci na LCD pro reklamní účely, dnes se na veletrhu jednalo o běžnou záležitost. Systém sbírá a analyzuje data z obrazu na monitoru získaná prostřednictvím zabudované mini kamery. V reálném čase je pak možné sledovat základní sociodemografické údaje toho kdo komunikaci sleduje, jak dlouho se na ni dívá a jakou má přitom náladu. Na základě toho danému člověku pustí systém z databáze ten nejvhodnější komunikační obsah z mnoha uložených na disku. Tento systém se dá s pomocí generovaných dat velmi dobře využívat také pro optimalizaci funkčnosti různých typů a umístění POP aplikací.
Velký posun zaznamenaly LCD a také světelné systémy z hlediska spotřeby a využití nezávislých zdrojů energie. Na veletrhu jsme viděli realizace s LCD obrazovkou na stojanu a s LED nasvícením, které na kompaktní sadu běžných baterií vydrží fungovat i 3 měsíce. LED osvětlení je levnější, efektivnější a výkonnější, takže postupně vytlačuje ostatní světelné zdroje. Drtivá většina světelných efektů na vystavených exponátech je využívala. Své místo stále častěji nachází i v levnějších a dočasných POP aplikacích.
Samoobslužné stojany vás vyfotí i vydají zvolený produkt
Dalším hitem veletrhu byly stojany, které vám udělají fotku (třeba se zkoušeným produktem) a pošlou ji buď na zadaný e-mail nebo ji umožní rovnou sdílet na sociálních sítích. Tyto aplikace prodejní prostředí gamifikují a představují především pro gen Z zákazníky důvod navštívit takto vybavená místa prodeje. Navíc systém umožňuje snadné a praktické propojení se soutěžemi nebo různými promoakcemi maloobchodníků a značek a nabízí zajímavou emoční i praktickou hodnotu, kterou zákazníci rádi vymění za svůj kontaktní údaj.
Prvek interaktivity obsahovalo i řešení, kdy si zákazník na LCD u regálu s vystavenými vzorky produktů vybere barvu a velikost a ve speciální kapsli vyjede z podavače u regálu zvolený produkt přímo ze skladu. Takový systém je ideální třeba v místech, kde není dost prostoru pro výstavku veškerého zboží. Zároveň k vybranému zboží může i anonymnímu zákazníkovi doporučit další související položky.
Je vidět, že nad tvorbou POP aplikací je třeba stále více přemýšlet a přicházet s kreativními nápady. Jen tak budeme stále umět překvapit investory i koncové zákazníky. Veletrh MPV byl v tomto velkou inspirací a vytknout by se mu dalo jen to, že z mnoha stánků nebylo na první pohled znát, co vlastně nabízí (to v naší branži působí jaksi paradoxně), a také že byl konferenční program celé 3 dny výhradně ve francouzštině.
Sami jsme se v Paříži blýskli na soutěži
Souběžně s veletrhem probíhala soutěž POPAI EURO AWARDS. Spolu s námi soutěžilo celkem 396 prací z celé Evropy. Mezi exponáty opět i u permanentních realizací dominoval karton, který je ekologický, recyklovatelný a dodává POP médiím určité kouzlo. Jak se na Francii sluší, tradičně byly nejčastěji k vidění aplikace pro kosmetiku soutěžící v řadě kategorií.
I naše vlastní realizace sklidily úspěch. V úterý 5. 4. jsme se dozvěděli, že tři ze čtyř přihlášených postupují do červnového finále soutěže, a již teď je jasné, že ve svých kategoriích získají nejhůře bronzovou příčku.
Jednou z nich je Loď Kapitána Morgana, která se již loni stala absolutním vítězem soutěže POPAI CE AWARDS. Jde vlastně o mobilní bar ve tvaru lodi. Oceněni jsme byli za působivou prezentaci značky, originální design, kvalitní materiály i důraz na detaily a funkčnost.
Další nominaci získalo naše regálové čelo bonbonů JOJO. Uvidíte na něm barvy měnící vír ovládaný pohybovými senzory a získáte dojem, že se díváte do kotle plného ovocné šťávy. V kategorii Food – floor display se mezi tři nejlepší zařadil náš stojan realizovaný pro výrobce superprémiového psího krmiva Carnilove.
Vítězné projekty budou v Paříži vyhlášeny 16. června 2016.
Váš DAGO team
Fotogalerie
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY