DAGO je nově partnerem výzkumného projektu POPAI CE
Znalost maloobchodního trhu v České republice je pro naší práci zásadní. Současně nám velmi záleží na jeho fungování, a proto jsme v DAGU přivítali možnost stát se partnerem výzkumného projektu asociace POPAI CE zaměřeného…
Metaxa domácí party a Kingswood Rosé s příjemným posezením se ciderem
Hned dvě realizace pro produkty z kategorie alkoholických nápojů jsme dostali od našich klientů příležitost vyvinout a implementovat do prodejen. Jednou z nich je originální regálový modul Metaxa, který radí zákazníkům, jak…
Vitana farmářské tržiště v hypermarketech
Praha, 9. května 2016 – Společnost Vitana, lídr v polévkové produktové kategorii, představila novou řadu polévek a rozhodla se podpořit launch lákavým vystavením. Zákazníky ke skvělým produktům lákala realizace, díky níž si…
POPAI Awards Paris – i letos se nám zadařilo.
Praha, Paříž, 7. dubna 2016 – Prestižní evropská soutěž POPAI Awards Paris v úterý oznámila projekty, které postupují do červnového finále. Tři z nich realizovala naše společnost a již teď je jasné, že získají ve svých kate…
Chuťovky z Pinterestu
I tentokrát přinášíme pár obrázků zajímavých realizací, které jsme během začátku roku objevili na Pinterestu. Naše společnost se v roce 2016 zařadila mezi značky oceněné titulem Business Superbrands. Jedná se o prestižní cenu udělovanou značkám s výjimečným postavením na domácím trhu, jejichž zákazníci si s nimi spojují významné a… In-store komunikace má za cíl přimět zákazníky, aby se rádi vraceli. Na vlastní kůži se o tom přesvědčila redaktorka České televize, kterou prodejnou v Letňanech provedli Daniel Jesenský, Managing partner naší společnosti a… Se společností Brown-Forman Czechia distribuující značky prémiového alkoholu Jack Daniel’s, Pepe Lopez a další jsme společně vytvořili druhou generaci chytrých regálů, které tisknou recepty na míchané drinky dle výběru záka… Čím se vyznačuje současný in-store marketing a jaké klade požadavky na značky i tvůrce POS materiálů, se můžete dozvědět v rozhovoru portálu Místoprodeje.cz s naším obchodním a marketingovým ředitelem Markem Končitíkem. Podle… Výrobce čokolád Orion společnost Nestlé Česko s.r.o se rozhodla zvýšit s naší pomocí hodnotu celé kategorie těchto výrobků a zároveň posílit frekvenci kupujících v sekci prostřednictvím exkluzivního vystavení svých produktů…
Tyto i další zajímavé instalace naleznete na
DAGO je superbrandem 2016
Náš Milka endcup na ČT24
Úvod do mixologie v prodejně Makro
Rozhovor měsíce s Markem Končitíkem z DAGO
Orion vábí do světa cukrovinek proudem čokolády
Regál jako nejefektivnější POP médium a nástroj category managementu

Regálové systémy všichni známe. Dlouhá léta je můžeme vidět v každém maloobchodě. Slouží převážně jako nosič produktů. Čím více polic, tím lépe. Každý má jinou barvu, velikost, celkové rozměry. Některé si pořídil přímo maloobchodník a některé dodal dodavatel zdarma. Za historii podnikání každého obchodu vznikla směs regálových systémů, v nichž je mírný nepořádek.
Na trhu se objevili výrobci, kteří se zabývají vývojem regálových systémů a také k nim dávají určitou podporu. Řeší tvar, barvu, statiku, velikosti, zatížení a neustále inovují. Oproti tomu na trhu nalezneme ale také levné regály mnohdy dodávané přímo s Číny. Stačí vyplnit pár základních parametrů přímo na internetu a regál je na světě.
—
Neustále slyšíme pojem „regály budoucnosti“. V Německu můžeme vidět standardní regály doplněné o svícení, LCD nebo LCD přímo na lištách. V této chvíli jsou tyto inovace využívány např. pivovary, které dodávají regály do maloobchodních sítí a neustále tyto novinky testují.
Proč vlastně o regálech hovoříme? Regály slouží k jasnému vymezení si prostoru na prodejnách. Čím lepší a větší místo, tím se očekávají větší prodeje. Právě z tohoto důvodu zadavatelé do regálů investují. Chtějí větší obrat na každé provozovně. Prodejny ale nejsou nafukovací a nalézt další místo není jednoduché.
Marketing v poslední době hraje také velkou roli. Snaží se regály brandovat, aplikovat nasvícení a také se snaží o kvalitní category managent, kterému přikládá velkou důležitost. Velký problém je však „slepota“ k mnoha produktům, které vidí zákazník, když nakupuje. Pokud je vedle sebe cca 100 produktů, navíc ve 4 řadách, i kdyby byla použita navigace v horní části, není pravděpodobné, že ji zákazník bude studovat a následně se dle ní bude řídit. Samozřejmě vše záleží na charakteru konkrétní kategorie. Pokud hovoříme o větších produktech, bude navigace většinou hrát značnou roli. Pakliže budou ale produkty malé, kategorizace postrádá smysl a větší roli bude hrát impulz či rušivý element, jako je focal point, světelný efekt, LCD atd… Práci s category managementem můžeme vidět na trhu u společností jako je Plzeňský Prazdroj, který regály nejen branduje do vlastních barev, ale specifické barevné kódování používá také v komplexním navigačním systému – v čelních lištách na topperech, případně i stopperech na regálu.
Oproti tomu jsou i společnosti ve stejné kategorii nebo nealko nápojích, dodávající regály, které category managent neobsahují. Tyto se zaměřily na unikátní grafiku podporující jeden brand, upozadily četnost značek a vybraly si jednu dominantní. Zároveň tyto regály obsahují nasvícení polic i topperů, jsou vyšší a celkově dominantnější než regály konkurenční. Takové regálové systémy považují za efektivní. Místo category managentu se zde sází na impulz.
Zadavatelé tak sice zastřešují branding celé produktové řady a nestarají se pouze o vlastní vystavení, ale pokud je to možné, snaží se získat regálový prostor celé uličky a svůj brand využít k dekoraci celé kategorie. Vyplatí se to? Odpovědí je – ANO. Hlavním důvodem je, že pokud realizují celou kategorii podpořenou svým brandem, zákazník na prodejně má pocit, že je v sekci dané značky. Obecně je pak prokázáno, že nárůsty prodejů dosahují navýšení v průměru kolem 20 %.
Je však 20 % dostačujících? Ano, je. Zadavatel získá prostor na několik let dopředu, neplatí poplatky, spravuje regálové místo i své konkurence a zároveň navyšuje prodeje o 20 %. Co víc si můžeme přát.
V dnešní době je trendem využívat k řízení těchto projektů speciální aplikace. Na trhu jsou dnes k dispozici specifické softwary, které dokážou řídit objednávání regálů s ohledem na četnost výdejů, komunikují mezi OZ, centrálou a dodavatelem, poskytují finanční reporting, a hlavně neustále hlídají skladové zásoby v regálech se zohledněním výhledu odbytu na základě plánů a statistiky předchozích výdejů.
V současnosti jsou v této oblasti nejdále dva segmenty – nealko nápoje a pivo. Právě tyto investují každý rok značné rozpočty do nákupu flexibilních a univerzálních konfigurovatelných regálových systémů s cílem aktivovat klíčové maloobchodní zákazníky a zajistit si na tradičním trhu dlouhodobou podporu prodeje. Tam kde to ostatní společnosti podceňují.
Marek Končitík, DAGO, s.r.o.
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY
SK


