Slovenský nealko trh obohatí novinka z Rajecké doliny
DAGO ve spolupráci s Kofola a.s. vdechuje na prodejních plochách život novým produktům značky pramenitých vod Rajec. Tradiční slovenské bylinky – sladkokyselý Rakytník, lahodný Měsíček a osvěžující Máta – se spojily s pravým čajem a přináší ještě intenzivnější chuť v...
Nový prémiový ležák Krušovice Bohém vstupuje do obchodů velkolepě
Heineken Česká republika, a.s. přichází na tradičně silný pivní trh s novinkou, a tou je prémiový ležák Krušovice Bohém. Už z jeho názvu je patrné, že řešení prezentace značky na prodejní ploše si žádalo kreativu a odvahu. Přenést do vystavení netradiční nápady,...
Royal Crown Cola láká atmosférou jižanské Ameriky na osvěžení i soutěž
Ve spolupráci se společností Kofola a.s. jsme pro Royal Crown Colu připravili na prodejnách Albert a Globus POS nosiče, které nakupujícím umožní vychutnat si pohodu a klid jižanské Ameriky. Přenést se za oceán je možné nejen díky atraktivnímu a originálnímu vystavení...
Hotpointy Jägermeister fandí hokejovému mistrovství světa
Společnost Mast-Jägermeister CZ s.r.o. nabízí fanouškům ledního hokeje možnost zpříjemnit si čekání na vyvrcholení hokejové sezóny. Oblíbená bylinná lihovina Jägermeister se nově prezentuje na prodejních plochách hypermarketů Albert, a to v rámci unikátních...
Aktivace Coca-Cola je vítězem POP STAR 02/2023
Naše aktivace pro společnost Coca-Cola získala první místo v soutěži POP STAR o nejlepší projekt za měsíc únor. Vystavení, které jsme vytvořili u příležitosti soutěže Coca-Cola o lístky do Disneylandu či na pražský Comic-Con, u odborné poroty zaujalo nejvíce svým...
Vystavení DAGO získala dvě nominace na ceny SHOP! France Awards 2023
V letošním ročníku prestižních SHOP! France Awards (v minulých ročnících označeny jako POPAI Awards Paris) máme hned dvě želízka v ohni. Nominaci získal shop-in-shop Sensodyne Nourish, a to v kategorii Zdraví a léčiva (kartonové POS) a dále vánoční paletové vystavení...
Radegast láká na hořkost i světelné a zvukové efekty. Nová aktivace zasáhne lidské smysly
Již od ledna se mohou zákazníci ve vybraných hypermarketech Albert setkat s novými aktivacemi piva Radegast, které jsme zhotovili ve spolupráci se společností Plzeňský Prazdroj. Pro výrobu setu POS materiálů bylo využito hned několik inovativních prvků tak, aby se...
Hrdinové Marvelu vyzývají k soutěži v in-store kampani Coca-Cola
Spolupráce dvou ikonických značek, jakými jsou Coca-Cola a Marvel, si žádá něco výjimečného. K právě probíhající soutěži o zájezd do Marvel Avengers Campusu v Disneylandu Paris jsme pro Coca-Colu připravili hned několik vystavení pro český a slovenský trh.
Ikonické brambůrky Pringles v nových regálech jen tak nepřehlédnete
Značka Pringles se pouští do ještě výraznější vizibility. Jako první ji zaznamenají návštěvníci Global Free Shopu v Potůčkách a Brandově, kde má oblíbená značka Pringles nová permanentní prémiová vystavení.
Vánoční sumář: Jak si Dago poradilo se sezónními POS?
Předvánoční nákupní horečka láká spotřebitele k návštěvě kamenných prodejen, ve kterých nakupují dárky pro své nejbližší. Jak ale zazářit na zahlcených prodejních plochách?
Čím vyniknout? Spojením materiálů a technologií

Produkční společnosti neustále přicházejí s technologickými novinkami a chtějí se blýsknout unikátními výstupy. Klienti samozřejmě oprávněně čekají, že jejich POS bude inovativní, vizuálně odlišný a v obchodech vynikne. Jsou ochotni si připlatit, pokud je POS materiál něčím unikátní a technologie tomu výrazně napomáhají. Začněme grafickým designem POS. Ten je vytvořen tak, aby co nejvíce korespondoval se značkou zadavatele a podpořil prodej. Běžnou praxí je dnes 3D vizualizace vystavení. Následuje technický výkres. Každý větší výrobce má technology, kteří ho v cadových softwarech připraví tak, aby korespondoval s vizualizací. Dnes je již výkres natolik detailní, že obsahuje nejen popis materiálů, ale také inovativní technologie, nové typy doplňkových materiálů atd. Výkres je základem úspěšné realizace a jeho dobrá příprava v sobě reflektuje dobrý výsledek. V Dagu běžně využíváme software s 3D kreslením — s modelem jsme schopni otáčet, dávat mu barvy, načíst do něj grafiku. Jednotlivým dílům je možné přiřadit materiály a sílu.
EKOLOGICKÉ STOJANY I MODELAŘINA
3D tisk není horkou novinkou, ale nedávno jsme ho použili pro tisk 3D kartáčku Oral B pro pražskou Alzu a doplnili jej o další technologie. 3D tisk jsme zbrousili a přelakovali autolakem. Výsledkem je krásná a reprezentativní povrchová úprava. Právě nehezký finální výstup je jednou z nevýhod 3D tisku — z mého pohledu je až neprofesionální, ale právě vyleštění povrhu je skvělým řešením. FSC certifikace znamená důvěryhodný lesní systém. Naši zadavatelé typu Coca-Cola pro vystavení v hypermarketech používají většinou policové stojany. Novým trendem jsou ekologické kartonové stojany, ideálně doplněné i o ekologický tisk. Ten řešíme na takzvaných latexových strojích, které využívají barvy na vodní bázi. Toto je do budoucna ideálním řešením pro všechny, komu záleží na životním prostředí. Modelařina je dosud málo používanou technologií. V Dagu aktuálně vyvíjíme automobil pro vystavení v obchodech, které je součástí krátkodobé kampaně. 3D tisk či papír nejsou vhodné materiály, proto jsme si auto nakreslili do nejmenších detailů, softwarově jsme ho rozsekali a vyrobili z kartonu. Nakonec jej kytujeme a lakujeme autolakem. Výhodou je tuhost modelu, originalita, věrohodnost a zaměření na detaily. Sériová produkce pak také není problém a velkým benefitem je i rozumná cena.
POUHÝ KARTON NESTAČÍ
LCD displeje s dálkovou správou jsou standardem. Nejsou originální a většina společností, kterým to finanční stránka dovolí, toto řešení již dávno využívá. LCD se senzory však jen tak nevidíme. Jakmile vás senzor zaznamená, spot se změní a například hosteska se může rozpovídat o výrobku a nabídne vám ochutnávku nebo možnost vytisknout si slevový kupón. Celé řešení je založeno na dotykovém displeji spojeném s tiskárnou, dálkovou správou a integrovaným senzorem. Kartonové stojany budou mít blikající diody a malé integrované LCD. Impulzní nákup se mění, zadavatelé zvažují, do čeho budou
investovat. V tuto chvíli dominuje karton jako materiál, který je levný, ekologický a finančně dostupný. Pro odlišení se často doplňuje o blikající diody, které zákazníky vybízejí k nákupu a vyrušují je ze stereotypního nakupování a dále pak LCD displeje, které obsahují informace o produktu, zaměřují se na chutě
a lákají základními benefity prezentovaného produktu. Molitan, pryž a atypické materiály také nejsou k zahození. Můžeme je například vidět v hypermarketech Tesco, a to na endcapech JOJO, kde vytvářejí originální branding a atmosféru. Pouhý branding z kartonu často není dostatečným řešením.
Technologie a materiály budou i do budoucna stále dominovat. Nejde vlastně ani tak o stroje a samotnou technologii, kterou zadavatel či zákazník neocení. Jde o využití. Pro nás, zákazníky, je to POS materiál, který nás v prodejně láká, ale fakticky jej možná ani nevnímáme. Máme vnímat prezentovaný produkt a ten si odnést. POS materiál je díky těmto technologiím natolik výrazný, že ovlivňuje jak nás, tak naše nákupní chování.
Autor: MAREK KONČITÍK, Dago s.r.o.
Zdroj: Místo prodeje Extra
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY