Vezeme dvě zlaté medaile z POPAI Euro Awards 2019

Celkem pět medailových umístění jsme vybojovali na finále světové soutěže POPAI Euro Awards, ve kterém mezi sebou soutěží nejlepší projekty v oblasti in-store reklamy. Proměnili jsme všech pět březnových nominací.

Endcap pro Coca-Cola vás vtáhne do hry

Velký černý puk, po stranách dvě hokejky a v pozadí nadšení fanoušci – to jsou nejvýraznější prvky regálového čela, které si u nás nechala zhotovit Coca-Cola. Odkazuje na blížící se mistrovství světa v hokeji a jeho cílem je propojit tento zimní sport se značkou Coca-Cola coby známým podpůrcem sportovních aktivit.

Nový software zkrátí vyřízení zakázky až o tři čtvrtiny

Výroba v segmentu POS je velmi komplexní a kooperuje na ní celá řada subjektů. Už dávno jsme si kladli otázku, jak docílit toho, aby správa každého z našich projektů byla efektivnější – od samotné produkce až po umístění produktu v prodejně.

Na POPAI Awards 2019 jsme získali 5 nominací

Z nominačního večera soutěže POPAI Awards 2019 si do finále odvážíme skvělých 5 nominací. Počtem se tak držíme na stejné úrovni z loňska. Velké finále proběhne 13. června a o vítězství v něm zabojuje celkem 270 projektů nominovaných ve 44 kategoriích.

Tesco Mobile má velký shop in shop v Letňanech

Mobilní operátor Tesco Mobile otevřel shop in shop v prodejně Tesco v pražských Letňanech. Do této doby jako virtuální operátor využíval pro fyzický kontakt se zákazníky pouze menší pop up kontaktní místa, která jsme pro něj…

Rok 2021 bude pro POS zcela jiný

V porovnání s minulostí budou zadavatelé paralyzovaní a nebudou tolik investovat

V letošním roce zadavatelé každou korunu dvakrát otočí a budou chtít z aktivit vytěžit maximum. HORECA je zavřená, v některých firmách jsou investice do tohoto segmentu na nule. Mnoho z nich není motivováno cokoliv vyrábět a mnohdy zvláštní firemní politika firem
znamená, že zadavatelé „nemají a nemusí“ investovat. Tento přístup se dá prezentovat jako úspora marketingových nákladů, i když značce tím rozhodně neprospívá.

VÝZKUMY POTVRZUJÍ, ŽE TRADE MARKETING JE ZÁSADNÍ
Z mého pohledu je trade marketing velmi podceňovaný. Dříve patřila tato pozice k jedné z nejdůležitějších, nyní je přehlížená. Úkolem trade marketingového oddělení má být pomoci značce a podpořit prodej, což je proti běžnému brand marketingu zásadní a přibližuje zboží zákazníkovi. Možná jsme už všichni zapomněli, že existuje řada marketingových výzkumů, které prokazují jasnou účinnost POS materiálů v prodejnách, že stojany, vystavení a poutače podporují prodej. I v průběhu pandemie covid-19 zákazníci chodí nakupovat a zboží potřebují. Samozřejmě se ale jejich nákupní chování změnilo a musí se tak změnit i POS materiály.

INOVACE A ZMĚNA PŘÍSTUPU
Velmi se mi líbilo vystavení společnosti Nestlé — paletový ostrov Jojo v cukrovinkách. Zatímco konkurence nic zásadního nerealizovala nebo realizovala běžné paletové ostrovy, Nestlé vsadila v hypermarketech na hlavní uličku a vytvořilo paletový ostrov s hologramem virtuálního papouška. Ten mluví a láká do kategorie, což přispívá k vyššímu počtu impulzivních nákupů než při běžném POS vystavení. Zadavatel se nebál inovovat. Jeho POS láká zákazníky ke vstupu do kategorie, a i když do ní případně nevstoupí, mohou si vzít produkty z daného vystavení. Svým originálním řešením zákazníka maximálně vyruší a přitáhne jeho pozornost a zájem.

INOVACE NA POLI POS HRAJÍ PRIM
Jsem přesvědčen, že existují dva typy zadavatelů. Ti, kteří se bojí a investovat nebudou. Těchto zadavatelů bude mnoho, převážně velké korporace budou šetřit. Oproti tomu existují i zadavatelé, kteří se budou snažit zviditelnit a svůj produkt maximálně prezentovat — samozřejmě na úkor těch konkurenčních. Příkladem je nový rum, který lze aktuálně vidět v prodejnách Albert. Je prezentován na brandovaném regálovém čele a toto atypicky ztvárněné prodejní místo je natolik poutavé, že konkurenční produkty vystavené v běžném regálu zapadají. I když má tento rum minimálně tři chuťově i cenově podobné konkurenty, svým vystavením dominuje a láká. Který rum si spotřebitel zakoupí, pokud nemá jasnou preferenci?

STRATEGICKÉ PROJEKTY ČEKÁ LETOS ÚTLUM
Obávám se, že strategických či konsolidovaných projektů uvidíme v příštím roce minimum. Bude náročné a složité vyjednat umístění projektů v prodejnách. Zároveň je nesmírně složité tyto projekty navrhnout, otestovat a následně na trh implementovat. Proto pouze ti největší zadavatelé budou mít chuť dělat POS materiály, které budou velmi unikátní, ale zároveň komplikované na vyjednání a instalaci. POS čeká náročný rok, tím hlavním důvodem bude opatrnost zadavatelů. I když hypermarkety řadu potravin prodávají více, změnilo se nákupní chování zákazníků (například prodej piva se přenesl ze sektoru HORECA do offtradu). Zadavatelé tyto změny nereflektují a jejich investice do podpory jsou víceméně shodné s předchozím rokem. Přejme si, abychom se probudili, nebáli se přinášet nové podněty spotřebitelům a nákup jim zpestřili se značkami po boku.

Autor: Marek Končitík, DAGO
Zdroj: MAM

OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY

Pin It on Pinterest

Share This