Dvojnásobné zlato ze soutěže POPAI Awards
Ve čtvrtek 24. listopadu se jako každý rok konalo slavnostní vyhlášení výsledků soutěže POPAI Awards. V této soutěži jsou oceňovány nejlepší projekty in store komunikace na domácím trhu. I v letošním roce jsme uspěli a odnášíme si zlato celkem ze dvou kategorií.
Čerstvý pohled na tradiční obor: Hodnocení pro Marketing & Media
Udělat z důvěrně známé věci, jakou je nákup potravin, příjemně překvapivý zážitek, se snaží designéři po celém světě.
Shop in shopy pro Pilsner Urquell získaly první místo v soutěži POP STAR
Portál Mistoprodeje.cz ve spolupráci se společností ppm factum vyhlásil nového vítěze soutěže POP STAR. „Zlatou medaili“ si za měsíc září odnáší naše realizace shop in shopů pro Pilsner Urquell.
Pomáháme tam, kde je to potřeba
Uvědomujeme si, jak důležité je pomáhat slabším a nezavírat oči před problémy, které tíží ostatní. Proto moc rádi podporujeme aktivity, které dávají smysl a přinášejí radost ostatním.
Shop in shop Semtexu promuje novou kampaň Kofoly a zaujme virtuální realitou
Značka energetických nápojů Semtex přichází společně s komunikační agenturou Dago s novými shop in shopy, které mají mimo jiné zvýšit povědomí o nové kampani s názvem „Life is funny, když máš money“.
Halloween je pro děti: Hodnocení pro Marketing & Media
Pojďme se bát… Ale krásně bát! Jak se neztratit v oranžovém moři a prodat o trochu více bonbónů, čokolád, dekorací, bublinek i dýní? Ta nejlepší halloweenská vystavení pro časopis Marketing & Media hodnotila Radka Hejduková.
Nová zimní edice, která vám dá křídla: Red Bull s příchutí jablka a fíku
Společnost Red Bull opět přichází s novou sezonní edicí svých energetických nápojů.
Nápoje Fanta sázejí na Halloween
Halloween sice není typický český svátek, přesto pro obchodníky představuje skvělou příležitost k navázání kontaktu se zákazníky způsobem, jaký si jindy nemohou dovolit.
Podzim v Albertu: Pilsner Urquell opět sází na historii a tradici
Výrobce oblíbeného českého piva – společnost Plzeňský Prazdroj, spojil své síly s komunikační agenturou Dago.
Místa, jež najdete po čichu: Hodnocení pro Marketing & Media
Jako ve výstavních síních jsou představovány pekařské kousky v aktuálním hodnocení místa prodeje.
Místo pro hru dětí i rodičů – k hračkám pro Marketing & Media

Segment hraček by se na první pohled pro marketing a POP komunikaci mohl zdát jako ideální, nejjednodušší. Není nic snazšího, než upoutat dětskou pozornost. Chování dětí je totiž velmi impulzivní a rozhodování často iracionální. Tato malá stvoření ve většině případů ještě neznají hodnotu peněz, a proto nedokáží posoudit, zda je nákup relevantní či nikoliv.
Z toho vyplývá, že cílové skupiny u hraček máme rovnou dvě. Tou první jsou děti různých věkových kategorií. Jejich preference se zpravidla utvářejí přímo v místě prodeje. Pokud však na ně působí mnoho stimulů najednou, jejich zaujetí se velmi rychle mění. V tu chvíli je nezbytné, aby se zapojila druhá cílová skupina, a tou jsou rodiče. Právě oni musí vzít otěže do rukou a posoudit, co je pro nákup vhodné a co není. Do toho vstupuje mnoho faktorů od finančních možností, přes výchovné metody až po adekvátnost hračky k věku a vývojový stupeň dítěte. Rodiče mohou zapojit „psychologickou hru“, kdy dítě celkem jednoduše dokáží přesměrovat na jinou hračku, kterou dle svého uvážení plánují
koupit. Díky dětské impulzivitě to není tak složité.
Obecně platí, že čím barevnější, hlučnější a zábavnější POS materiál je, tím více se dětem líbí a tím více chtějí právě tento nabízený produkt. Ideální je interaktivní podpora prodeje, kdy si dítě začne hrát, může si vše vyzkoušet a nechce se z místa odtrhnout. A to nejlépe v kombinaci s příjemnou a přátelskou paní prodavačkou či hosteskou, která se mu bude věnovat a společně si hrát.
Vše ale záleží na přístupu k výchově rodičů. Ten by měl být velmi zodpovědný, protože každým, byť i na první pohled nevýznamným, jednáním formují povahu budoucích „dospěláků“. Bohužel se stále více a více setkáváme například s takzvanými provinilými nákupy. Rodiče se jimi snaží vykoupit čas, který na své potomky nemají a chtějí se jim alespoň „omluvit“ dárky.
Na závěr je nezbytné zmínit, že ať je marketing jaký je, rozhodnutí je vždy na rodičích a každý rodič má právo zvolit si vlastní přístup k tomu, jak bude vychovávat svůj malý poklad.
Hodnotila Anna Brůžková, DAGO s.r.o.
Zdroj: Marketing & Media 14/2021
OZVĚTE SE, POMŮŽEME I VÁM S PODPOROU PRODEJE A BUDOVÁNÍM ZNAČKY