Tesco Mobile má velký shop in shop v Letňanech

Mobilní operátor Tesco Mobile otevřel shop in shop v prodejně Tesco v pražských Letňanech. Do této doby jako virtuální operátor využíval pro fyzický kontakt se zákazníky pouze menší pop up kontaktní místa, která jsme pro něj…

Budvar se spojil s Kofolou a předělal nápoje v Ternu

Českobudějovická prodejna Terno láká zákazníky předělanou kategorií piv a nealko nápojů. Je designově vzdušnější a přehlednější, což má vést ke zpříjemnění nakupování. Pilotní realizace je navržená podle výstupů ročního výz…

I tento rok se snažíme pomáhat

Uvědomujeme si, že pokud se nám daří, nesmíme být lhostejní vůči těm slabším a nesmíme na ně zapomínat. Pokud něco pro ně můžeme udělat, měli bychom to brát jako samozřejmost.

Dago každým rokem přispívá na několik organiza…

Robot Karel je k zastižení v Albertu a Hrušce

Kampaň Kofoly s robotem Karlem zaměřenou na podporu nových příchutí probíhá také v in-store prostředí. Po Globusu nyní běží v prodejnách Aholdu a vybraných obchodech Hruška. V tomto vystavení dal klient proti minulosti větš…

Captain Morgan brázdí vody prodejen Globus

V průběhu července je v řetězcích Globus k vidění akční vystavení připomínající loď, které jsme pro značku Captain Morgan vytvořili. Vedle důrazu na prodejní akci je záměrem také rozvoj značky. Výrazným rysem je námořní sty…

EuroShop předvedl nejnovější technologie retailu

LCD obrazovky propojené s mobilním zařízením, interaktivní podlahy i chytré regály ukázal v Düsseldorfu veletrh EuroShop.

Letošní veletrh EuroShop, jenž se konal ve dnech 16. až 20. února v Düsseldorfu, opět dostál své pověsti globální akce, na kterou by měl přijít každý, kdo má co do činění s retailem. Během pěti dní jej navštívilo 94 tisíc návštěvníků, kteří si mohli prohlédnout vše od high-tech konceptů, tradičních POP komunikačních médií, chytrých kabinek, přes roboty, až po podlahové krytiny, nebo ramínka a pekárny na koblihy. A to vše od 2 300 vystavovatelů z 57 zemí.

Oproti předchozímu ročníku před třemi lety zde byl k vidění kontinuální a smysluplný evoluční posun ještě nedávno revolučních technologií. Prezentovaná řešení nabízela praktickou integraci a funkční sladění komunikace, omnichannelu, automatizace, personalizace a analytiky, a to nejen pod taktovkou nových specializovaných společností, ale i většiny technologických globálních lídrů jako IBM, SAP, Microsoft, Fujitsu a dalších.

Z technologií byly na veletrhu představeny například bluetooth tagy bez potřeby baterie, které mohou řešit nevýhody RFID technologie a do značné míry ji nahradit. Dále byly k vidění LCD obrazovky propojené ve svém obsahu přes QR kód s mobilním zařízením uživatele. Na nich si mohou zákazníci například nakoupit potraviny, třeba přímo z receptu, nebo si vybrat kosmetiku na základě fotografií nalíčených modelek.

LCD obrazovky mohou být propojeny i s chytrým regálem, na němž si mohou zákazníci přesouvat vybrané produkty na předem určené pozice, a získat tak o nich bližší informace.

Chytré regály dnes také lépe dokážou adaptovat obsah buď podle základních sociodemografických dat, která jsou vyhodnocována pomocí rozpoznávání obličeje, nebo podle vzdálenosti, v níž se nachází kolemjdoucí zákazník. Je-li vzdálen, láká ho regál na produkt či soutěž, pohybuje-li se blízko, komunikuje již specifické vlastnosti produktu či detaily soutěže. Analytika v reálném čase o průtoku zákazníků, interakcích či konverzích je již samozřejmostí.

Chytrý regál dokáže pracovat se vzdáleností zákazníka. Je-li daleko, láká ho na produkt či soutěž, přiblíží-li se, začne komunikovat detaily.

Posun zaznamenaly i chytré kabinky, v nichž je možné nejen nastavit světlo podle denní doby, ale i si doobjednat požadované kousky k vyzkoušení, nafotit se z 360° a fotografie rovnou nasdílet či si je vytisknout. Celý systém je napojen na analytiku, která data zpracovává a využívá k tvorbě personalizovaných nabídek na míru.

V chytrých kabinkách si zákazník nejen nastaví světlo podle přání, ale může se i nechat vyfotit z 360°.

Zajímavé byly i novinky se zobrazovací technologií, kterou lze uplatnit na fasádové reklamě, nebo v rámci interaktivní projekce na podlahu, jež reaguje na pohyb zákazníka, či do různorodých tvarovatelných kompozic.

Prezentována byla rovněž vodotěsná varianta LED či její aplikace v navigačním systému napojeném na Wi-FI, jenž umožní navigaci po prodejně. Prostřednictvím mobilní aplikace si nakupující označí v nákupním seznamu hledaný produkt, díky navigaci se dostane do produktové sekce, kde se na prodejní ploše rozsvítí LED signalizace.

LED technologie lze využít ve vodě i je tvarovat do různých kompozic.

Originální vychytávkou bylo tzv. sonické křeslo, v němž si zákazník může z playlistu vybrat kýženou hudbu a vychutnat si ze všech stran obklopující kvalitní zvuk.

V sonickém křesle si může zákazník užít kvalitní obklopující zvuk.

Pozornost vyvolal také gravitační zvědač, který na principu magnetismu levitoval vybranými produkty v prostoru.

Naopak minimální změna nastala u robotů, jejichž vývoj ustrnul na úrovni před šesti lety. I nadále jsou využívány převážně jen jako imageový doplněk nebo jednoduchý zprostředkovatel informací, na funkční pomocníky je třeba si ještě počkat (zatím se uplatňují jen v automatizovaném in-store auditu).

Chudší byla také prezentace tradičních POP médií, u kterých jsme se na veletrhu, a dokonce ani na soutěži POPAI Awards DACH nedočkali zásadnějších inovací, či tvůrčích skvostů. I ve srovnání s českou produkcí jejich úroveň celkově pokulhávala, i když výjimky se našly.

Jedním z globálně a systémově se prosazujícím přístupem je unifikace druhotných vystavení, a to s cílem dosáhnout maximální efektivity a udržitelnosti. Řešení Chep, Proteus nebo Mr. Flexx nabízí flexibilní univerzální stojany, u kterých si mohou značky jen upravit jejich vzhled, a přitom zefektivnit logistický proces s ohledem na životní prostředí.

Dále se u řady POP médií projevoval důraz na proaktivitu – příkladem může být značka Nutella se svým stopperem. U něho se pomocí pohybového čidla aktivovala nejen zvuková stopa, ale i sugestivní robotická ruka, jež kolemjdoucímu doslova vnucovala čokoládovou tyčinku.

V oblasti prezentací vystavovatelů byla nově často přítomna i malá pódia, na nichž probíhal program speciálních prezentací o produktech, trendech či zajímavostech, což přilákalo nejednoho návštěvníka. Vystavovatelé tak krom produktů samotných aktivněji prezentují své přístupy, možnosti a know-how.

EuroShop ukázal to nejnovější ze všech možných oblastí retailu. Byť letošní ročník nelze nazvat za revolučním, znát byly smysluplné evoluční kroky, které pomáhají smysluplně, prakticky a funkčně integrovat nové technologie do každodenního chodu moderního retailu.

Daniel Jesenský, DAGO

Pin It on Pinterest

Share This

Vážení klienti,
dovolte nám krátkou informaci k aktuální situaci kolem nás.
V rámci momentálně platných obecných omezení a pravidel naše společnost nastavila taková opatření, aby neohrozila své zaměstnance, a zároveň také výrobu a dodávku projektů.

V tuto chvíli se snažíme maximálně dodržet předem domluvené termíny dodání. O případných změnách Vás budeme neprodleně informovat s ohledem na nepředpovídatelný vývoj situace a to nejen z důvodu vládních opatření, ale také dodávek našich subdodavatelů.
NAŠE ADMINISTRATIVA ANI VÝROBA PRO VÁS NEJSOU OMEZENÉ, PŘIJÍMÁME VEŠKERÉ NOVÉ OBJEDNÁVKY A POPTÁVKY.

Děláme vše pro to, abychom i v současných podmínkách jakkoliv neohrozili chod naší i Vaší společnosti.
Přejeme Vám co nejméně komplikací i dobré zdraví.

Váš DAGO team